Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 05 aug 2023

57 keer bekeken
Hi, weet even niet in welk forumonderdeel te plaatsen, dus maar even hier. Hoe krijg ik dit definitief uit mijn gras, zonder de hele boel af te graven :)Wat is het eigenlijk? Klavertjes of zo? Dank voor reactie Ron
Lees verder...
Tuininformatie klavers uit het gazon halen

Gepubliceerd: 20 mei 2017

1,220 keer bekeken
Moeten klavers uit gazon of kun je ermee leren leven? Het antwoord zal meestal als ´ja´ klinken, maar er zijn ook tuiniers die er een andere mening op na houden. De meest voorkomende klaversoorten in een gazon zijn:
Lees verder...
Tuininformatie onkruid namen en foto's

Gepubliceerd: 14 mei 2017

10,264 keer bekeken
Heeft u last van onkruid in uw tuin of gazon en wilt u weten om werk onkruid het gaat, dan is de kans groot dan de naam van het onkruid dat u zoekt in het onderstaande overzicht staat vermeld.
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in nieuw gazon

Gepubliceerd: 19 sep 2016

33 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp alternatief gras

Gepubliceerd: 18 nov 2014

149 keer bekeken
wij willen ons gras vervangen door een bodembedekker, dat niet hoog wordt, eventueel leuke bloemetjes heeft, wat niet zwaar belopen zal worden. wie weet een leuk, mooi en makkelijk te onderhouden alternatief?
Lees verder...
Forumonderwerp verwijderen gazon rode klaver lange wortel gele bl

Gepubliceerd: 29 mei 2014

354 keer bekeken
Ik heb last van een rood klaverachtig onkruid met gele bloemetje en een lange wortel in het gazon.Op de oppervlakte zijn korte wortel die tussen het gras groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp welk onkruid en waarmee bestrijden in gazon

Gepubliceerd: 20 apr 2014

1,333 keer bekeken
Hallo allemaal, Voor de eerste keer op dit forum en meteen een vraag, ik hoop in de goede rubriek.
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 24 dec 2013

2,194 keer bekeken
Hallo! Een specifieke soort onkruid breidt zich al meer uit in mijn gazon. Pokon Onkruidbestrijder helpt niet of onvoldoende. Zie bijgevoegde plaatje voor de boosdoener. Hoe krijg ik deze weer uit mijn gazon?
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp hoe krijg ik de woestenij weg?

Gepubliceerd: 25 jul 2012

7 keer bekeken
Ik heb eerstdaags een nieuwe tuin aan te leggen van zo'n 13 x 13 m. Daar staan nu 3 struiken in en anderhalve plant, verder is het één woestenij van opgeschoten gras (in zaad), klaver en ook wat weegbree. Verder nog niet
Lees verder...
Forumonderwerp welke onkruiden zijn dit

Gepubliceerd: 13 jul 2012

1 keer bekeken
Ik heb een grasveld/gazon van 1200 m2 maar er komt steeds meer van deze onkruiden in te staan, weet iemand welke onkruiden het zijn ? En waardoor deze er ik komen en wat ik er misschien aan zou kunnen doen ?
Lees verder...
Forumonderwerp wat vind u onkruid?

Gepubliceerd: 28 jun 2012

3 keer bekeken
Mosmanneke hoeft geloof ik niet te antwoorden denk ik... maar wat ik onkruid vind is het volgende:
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in grasmat? zaaien of graszoden

Gepubliceerd: 02 jul 2011

14 keer bekeken
Ik heb twee jaar geleden speelgras graszoden gelegd in mijn tuin (70m2). Eerste jaar zag het er goed uit, het is nu redelijk vol met onkruid (velden van klaver en lange stengels).
Lees verder...
Forumonderwerp welk onkruid is dit?

Gepubliceerd: 21 jun 2011

429 keer bekeken
Beste forum, ik kwam dit onkruid tegen in mijn gazon en in naden tussen mijn terrastegels. Kan iemand mij vertellen wat de naam is van dit onkruid en hoe ik dat kan verdelgen? Alvast bedankt voor de reacties.
Lees verder...
Forumonderwerp anti worteldoek onder gazon?

Gepubliceerd: 03 mei 2011

2,993 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp tuin (waarin gras) ophogen (wederom gras)

Gepubliceerd: 10 apr 2011

9 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid...

Gepubliceerd: 26 jul 2010

10 keer bekeken
Hoe krijg ik de slingerende hondsdraf uit de border?Het is echt een plaag bij ons. En niet uit te roeien.In het gras krijg ik een heleboel paardebloemen, klaver en madelief kado.
Lees verder...
Forumonderwerp kweek in gazon bestrijden. ben ik goed bezig?

Gepubliceerd: 29 jun 2010

102 keer bekeken
Ik probeer een gazon te reinigen van kweekgras. Het is een gazon dat meerdere jaren verwaarloosd is. Hier en daar een klaver vind ik niet zo erg, maar die plaggen met kweek zijn me echt te lelijk!
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 03 jun 2009

1 keer bekeken
Dit plantje of onkruid woekert in het grasveld? Weet iemand welke soort dit is en hoe ik deze in toom kan houden? Bedankt en groetjesJesse
Lees verder...
Forumonderwerp mosbestrijding in gazon

Gepubliceerd: 01 jun 2009

26 keer bekeken
Wij hebben een huis gekocht dat lang heeft leeggestaan met als gevolg dat het gazon ook niet echt onderhouden werd (alleen maaien voor kijkers. Dit jaar hebben we geverticuteerd en AZ kalk gestrooid.
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 04 sep 2008

21 keer bekeken
Weet er iemand hoe deze paarse blaadjes waar gele bloempjes in komen heten. Het begint het ganse gazon te overwoekeren en met onkruidverdelger gaat het ook niet weg.
Lees verder...
Forumonderwerp gras met klaver.

Gepubliceerd: 31 aug 2007

0 keer bekeken
In mijn gazonnetje komt veel klaver voor, wat is de mileuvriendelijkste methode om hier van af te komen, maar dat het gras wel blijft.
Lees verder...
Forumonderwerp gras -> onkruid

Gepubliceerd: 24 aug 2007

4 keer bekeken
we hebben hier een mooi groen gazon, maar zoals je in veel tuinen ziet groeit er onkruid tussen.de ergste zijn: weebree en klaverssoms zie je tuinen die onkruid loos gras hebben, hoe doen ze dit?
Lees verder...
Forumonderwerp klaver in gazon

Gepubliceerd: 18 sep 2006

18 keer bekeken
hoi
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze plant?

Gepubliceerd: 21 aug 2006

285 keer bekeken
Hallo Wie kan mij zeggen wat dit voor een plant is?Hij heeft wat weg van een vetplant.Deze zomer komt hij veel op de paden voor.het is een plant die over de grond gaat.Gaarne reactie.
Lees verder...
Stel een tuinvraag