Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
opnieuw planten bloempot aanleggen Gepubliceerd: 28 mrt 2019 46 keer bekeken |
Hoi,
Nu het voorjaar begonnen is wil ik me weer gaan richten op onze tuin en deze oa middels planten sfeervoller te maken. Lees verder... |
Forumonderwerp |
border/ plantenbak Gepubliceerd: 18 aug 2018 94 keer bekeken |
ik heb een border van 2 m x 2m elk jaar zet ik er weer planten in . maar ze doen het maar 1 seisoen . zie foto . wat kan ik het beste in zetten dat ze elk jaar weer teug komen en/of groen blijven s winters. Lees verder... |
Forumonderwerp |
gras plaag Gepubliceerd: 31 okt 2016 11 keer bekeken |
Goede dag. Lees verder... |
Forumonderwerp |
levermos Gepubliceerd: 01 sep 2016 114 keer bekeken |
Graag van iemand een advies over het bestrijden van levermos, speciaal in de borders. Het is langzaamaan uitgegroeid tot één grote bodembedekker. Lees verder... |
Forumonderwerp |
hosta ventricosa Gepubliceerd: 29 aug 2016 4 keer bekeken |
Wij hebben deze plant al een aantal jaar in een schaduwhoek van de tuin als bodembedekker. De laatste jaren worden de bladeren steeds meer door slakken aangevreten. Lees verder... |
Bedrijven |
tuin natuurlijk! Gepubliceerd: 18 aug 2016 1 keer bekeken |
Voor tuinontwerp, advies en aanleg.Renske Bos van Tuin Natuurlijk! ontwerpt natuurlijke tuinen, die in harmonie zijn met hun omgeving en met de natuur. Dit wil niet zeggen dat ze wild en rommelig moeten zijn. Lees verder... |
Forumonderwerp |
heide Gepubliceerd: 28 aug 2014 6 keer bekeken |
Goede dag,
Ik heb 2 delen met heide planten in mijn tuin. Maar er tussenin staat onkruid. Hoe kan ik het beste deze 2 delen aan elkaar laten groeien?Zijn er andere opties dan alleen onkruid wieden? Lees verder... |
Forumonderwerp |
inheemse bodembedekker? Gepubliceerd: 19 mrt 2014 322 keer bekeken |
Hoi,
Als plantonwetende ben ik op zoek naar advies. Ik zoek voor op een natuurgraf in een bos (mix loof/naald, half zon/schaduw) een bodembedekker. Lees verder... |
Forumonderwerp |
bodembedekker Gepubliceerd: 18 jan 2014 8 keer bekeken |
Wij willen in onze voortuin het gazon vervangen door een bodembedekker.Standplaats = volle zon. Welke bodembedekker kunnen we best nemen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
speelzand als bodembedekking Gepubliceerd: 28 jul 2013 332 keer bekeken |
Is speelzand grschikt als bodembedekker voor de vijver?Sprak laatst iemand die hier positieve ervaringen mee had.Het is ook makkelijker schoonmaken en het is goedkoop!
Ik zit te twijfel tussen fijn grind of speelzand. Lees verder... |
Forumonderwerp |
persicaria amplexicaulis 'firedance' Gepubliceerd: 09 mrt 2013 3 keer bekeken |
Graag hadden wij in een groot perk omzoomd door lage buxushaagjes, deze persicaria aang Lees verder... |
Forumonderwerp |
rozenziekte Gepubliceerd: 20 feb 2013 16 keer bekeken |
Sinds 25 jaar hebben we rozen tegen de zuidelijke gevel van het huis staan. De laatste jaren moeten we al in maart beginnen te sproeien tegen schimmels en bladluizen. We moeten deze behandeling om de 14 dagen herhalen. We Lees verder... |
Forumonderwerp |
ornithogalum thyrsoides in de winter Gepubliceerd: 19 okt 2012 157 keer bekeken |
Ik weet ondertussen dat de Ornithogalum vorstvrij overwinterd moet worden. Lees verder... |
Forumonderwerp |
onkruidverdelger voor toegegroeide bodembedekker Gepubliceerd: 24 mei 2012 508 keer bekeken |
Ik heb grote partijen bodembedekkers waartussen ongelooflijk vele kleine grassen tussen gegroeid zijn. Deze moet ik 2 x per week wieden wat een hele klus is. Lees verder... |
Forumonderwerp |
geranium rozanne Gepubliceerd: 08 mei 2012 185 keer bekeken |
Omdat mijn Geranium Rozanne erg veel plaats innam, heb ik hem afgelopen weekend uitgegr Lees verder... |
Forumonderwerp |
zilverkaars en gebroken hartje Gepubliceerd: 20 aug 2011 8 keer bekeken |
Even een vraagje.
Laatst heb ik een boek gekocht over planten in de schaduw en twee planten vielen me op; namelijk de zilverkaars en het gebroken hartje. Lees verder... |
Forumonderwerp |
bladeren palmbomen geel/bruin Gepubliceerd: 03 jul 2011 64 keer bekeken |
Ik heb 2 grote palmbomen ze staan er nu 2 jaar groeien goed maar dit jaar worden de bladeren geel en bruin.Ze staan in de volle grond.Wie weet wat ik kan doen ik zou het heel erg vinden als ze dood gaan. Lees verder... |
Forumonderwerp |
vinca minor Gepubliceerd: 01 jul 2011 248 keer bekeken |
Een vinca minor in de tuin gaat dood, de andere doet het juist goed. Lees verder... |
Forumonderwerp |
bladeren cornus blijven slap hangen en verkleuren Gepubliceerd: 28 jun 2011 668 keer bekeken |
Beste mensen, Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke rozen geuren het meest en heerlijkst? Gepubliceerd: 24 mei 2011 123 keer bekeken |
Hallo rozenkenners,Ik ben op zoek naar de meest geurende rozen voor in de tuin en vanuit de tuin in de vaas. Lange stengels is geen vereiste. Lees verder... |
Forumonderwerp |
meeldauw op krentenboompje Gepubliceerd: 27 apr 2011 3,515 keer bekeken |
Net zoals ieder jaar stel ik vast dat mijn Amelanchier of krentenboompjes last krijgen Lees verder... |
Forumonderwerp |
pueraria lobata (kudzu) Gepubliceerd: 27 jan 2011 6 keer bekeken |
Hallo,
Heeft hier iemand ervaring met kudzu in de volle grond?Ik weet dat ze in bepaalde delen van Amerika en Australië invasief zijn i.v.m. de perfecte (klimatologische) omstandigheden daar. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wilg knotten Gepubliceerd: 24 jan 2011 184 keer bekeken |
Salix alba 'Chermesina' groeit de pan uit. Lees verder... |
Forumonderwerp |
advies/hulp! Gepubliceerd: 29 jul 2010 3 keer bekeken |
Ik woon nu 18 jaar in dit huis in ben al die jaren bezig om iets van mijn voortuinTJE te maken. Mijn voortuin is klein, ligt in de schaduw en als er wind staat waait het daar hard. Ik heb inmiddels steentjes gelegd en een muurtje er om heen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
uitgebloeide voorjaarsbloeiers.... Gepubliceerd: 02 jun 2010 1 keer bekeken |
Vorig jaar hebben we in onze net-aangelegde en toen nog kale tuin heel veel voorjaarsbollen geplaatst. Lees verder... |