Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
oleander geel/bruine blaadjes Gepubliceerd: 19 apr 2023 171 keer bekeken |
Hoi, ik heb deze Oleander vorig jaar meegenomen uit Italië maar inmiddels ziet hij er niet erg gezond meer uit. Ik ben geen plantenkenner maar vermoed dat hij afgelopen herfst/winter teveel water (regen) heeft gehad. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oleander is niet vrolijk Gepubliceerd: 25 apr 2021 217 keer bekeken |
Hallo,hoe kan ik mn oleander weer doen stralen? Net n week weer naar buiten en in de grond gezet.heb m enkele keren al wat water gegeven.. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oleander nerium Gepubliceerd: 01 okt 2020 109 keer bekeken |
Hoi,
Moet mijn Oleander Nerium naar binnen in de winter, ik heb wel een vorstvrije garage met groot raam, of mag hij gewoon buiten blijven staan in zijn pot ? Ik heb hem pas van dit jaar, maar hij is al een mooi exemplaar. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oleander snoeien ? Gepubliceerd: 01 okt 2020 173 keer bekeken |
Hallo,
Mag of moet een Oleander Nerium gesnoeid worden, en wanneer dan ?
Hij zit in een hele grote pot, maar hij is erg groot.
Groetjes
Sanneke Lees verder... |
| Forumonderwerp |
planten oleander in volle grond Gepubliceerd: 17 apr 2020 202 keer bekeken |
wanneer en hoe kan men oleander verplanten in volle grond Lees verder... |
| Forumonderwerp |
planten uit terraspotten in tuin zetten Gepubliceerd: 22 feb 2020 59 keer bekeken |
Beste lezer, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oleander Gepubliceerd: 08 aug 2019 92 keer bekeken |
Goedemiddag,
Kan iemand mij vertellen wat er in mijn oleander groeit op dit moment. Moet ik dit verwijderen of laten zitten De "knoppen" zijn heel hard en hebben allemaal verschillende vormen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
help,mijn oleander Gepubliceerd: 19 mei 2019 273 keer bekeken |
Hoi, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oleander laat het afweten Gepubliceerd: 23 mrt 2019 1,307 keer bekeken |
beste, iemand enig idee wat er met onze Oleander aan de hand is? De bladeren vertonen bruine vlekken en verkleuren helemaal.( zie foto )
Alvast bedankt voor de hulp.
Groet,
Jefta Lees verder... |
| Forumonderwerp |
extreme zomer en planten verzorgen.... Gepubliceerd: 29 jul 2018 229 keer bekeken |
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
acer palmatum doet het niet goed, wat nu te doen? Gepubliceerd: 24 jul 2018 226 keer bekeken |
Hallo Allemaal, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oleanderplaag(-je) Gepubliceerd: 23 jul 2018 71 keer bekeken |
Er zitten een vreemd soort harde kleine beestjes op de takjes van m’n prachtige oleander . Iemand een idee waarover het gaat en hoe deze op een liefst ecologische manier te verdelgen zijn ? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oleander Gepubliceerd: 13 jul 2018 106 keer bekeken |
Beste lezer,
vorig jaar Oleander op stam ingepakt maar te vroeg uitgepakt. Top is dood, maar daaronder heeft de plant weelderige bladeren ontwikkeld. Kan ik de top afzagen en met een product afdekken?
Met vriendelijke groet, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
gelijkaardige planten Gepubliceerd: 02 jun 2018 36 keer bekeken |
Momenteel heb ik 2 mooie kleurige planten (bougainville en de andere ontglipt me) die vol in de zon staan iemand die nog gelijkaardige planten weten Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oleander Gepubliceerd: 09 apr 2018 189 keer bekeken |
Deze oleander heeft deels binnen overwinterd. Hij staat al een tijd erg dor erbij, ondanks water (met mate), mest, verpotten en zon. Het blad en de stengels zijn niet zodanig droog dat ze afbreken. Is de plant te redden? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke plant is dit? Gepubliceerd: 30 mrt 2018 76 keer bekeken |
In onze tuin staat deze plant. Wij weten niet welke het is. Hij is nogal groot geworden en wij zijn benieuwd of we deze onder controle kunnen houden. Kunnen jullie ons helpen? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
onbekende plant Gepubliceerd: 30 apr 2017 9 keer bekeken |
De plant op bijgaande foto is een stevige struik van ongeveer 1 meter. De bladeren en takken lijken op die van een oleander, maar zijn kleiner. De bloemen geuren sterk en doet denken aan jasmijn en vanille. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
magnolia sieboldii Gepubliceerd: 24 apr 2017 13 keer bekeken |
Zijn de bladeren van de sieboldii bevroren? Sinds een dag of 4 zijn de bladeren eerst van onder, maar later ook boven in zwart/bruin gekruld. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kamerplanten Gepubliceerd: 04 jan 2017 4 keer bekeken |
Beste, Ik heb een vraagje: Welke kamerplant kan tegen direct zonlicht voor de ramen Lees verder... |
| Forumonderwerp |
overwinteren van planten in noord frankrijk. Gepubliceerd: 03 okt 2016 7 keer bekeken |
Mijn ouders hebben een woning in de Vogezen(Noord-Frankrijk). Eigenlijk is er het hele jaar door wel minimaal 1x per maand iemand van ons aanwezig. Helaas gaat dat deze winter niet lukken en zitten wij met een aantal planten. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
luis op oleander Gepubliceerd: 24 jul 2016 1,797 keer bekeken |
Mijn oleander (van 20 jaar oud) doet het niet goed. Hij bloeit dit jaar nog niet terwijl er toch al heel wat hete dagen zijn geweest. Ik heb ontdekt dat hij op de nerven van de bladen ongedierte heeft. Misschien is het schildluis? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
mieren Gepubliceerd: 18 jul 2016 433 keer bekeken |
Ik heb een mierennest in mijn bloempot met oleander. Nu moet die pot in de winter naar binnen, maar ik zit natuurlijk niet te wachten op mieren binnen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
taxus snoeien Gepubliceerd: 04 jul 2016 20 keer bekeken |
De blaadjes en bloemen van een oleander gooi ik altijd bij het restafval, zodat ze niet gecomposteerd worden. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
oleander Gepubliceerd: 06 jun 2016 102 keer bekeken |
oleander gaat het opeens slecht doen: te veel water? te weinig water? geen beestjes o.i;d; te zien. Wel al nieuwe pot en pogrong gegeven, maar hij blijft bladeren verliezen! Lees verder... |
| Forumonderwerp |
ziekte? Gepubliceerd: 29 apr 2016 224 keer bekeken |
Hoi allemaal! Lees verder... |