Groene haag....

U bent niet ingelogd
Groene haag....
kleinduimpje :
08-02-2010
Beste tuinierders,

Ik zit met het volgende probleem.
7 jaar geleden zijn wij in een huis komen wonen (koophuis) waar tussen de 2 tuinen (op de erfscheiding) een enorme haag van coniferen staat.
Nu vinden mijn vrouw en ik deze niet mooi en willen deze weg hebben.

We hebben wij al een paar keer (elk jaar wel een keer) gepsproken met de buren dat wij deze weg willen hebben want we vinden het niet mooi, het onderhoud is lastig omdat alles tussen de planten valt en mijn vrouw wil groenten plaatsen in die strook langs de haag maar niks lijkt goed te groeien omdat de haag alle voeding en vocht wegtrekt.

De buren zeggen doodleuk, ja maar wij vinden het wel mooi en wij willen hem niet weg hebben.
Nu kan ik er de zaag inzetten of alles aan onze kant wegzagen van de stam, maar dat neemt nog niet probleem weg van de opname van voeding en vocht.

Nu heb ik weer eens het topic met de buren aangesneden, het antwoord is hetzelfde maar dit komt ook voort uit het feit dat ze geen andere oplossing kennen (zij willen graag een groene haag en geen schutting (wij dus wel)

Ik stelde hen al voor een schutting te plaatsen met een rasterwerk waar een klimplant tegenop zou kunnen groeien maar dit vonden zij niet mooi omdat deze gaat woekeren EN het moet in de winter ook groen blijven

Nu dacht ik, ik ga eens op een forum kijken waar veel mensen zijn die meer kennis hebben mbt tot tuinieren, wellicht dat ik met behulp van de mensen hier tot een idee kan komen dat voor ons beide bevredigend is (dat is namelijk wel mijn doel)

Bij deze: zijn er mensen met ideeen die mij opweg kunnen helpen
Alvast bedankt
 Reageren op dit tuinforum bericht Reageren op dit bericht

Reageren op dit tuinforum bericht Reageren op dit bericht Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden
zoeken in het tuinforum Meer tuinforum onderwerpen
tuinlinks Gerelateerde tuinlinks