| Mest voor rhododendron virginia richards?
|
elene
:
27-05-2010 | Goedemorgen,
Ik heb sinds 2006 een rhododendron Virginia Richards die altijd mooi in het blad heeft gestaan en rijkelijk gebloeid heeft. Dit jaar zijn de takken onderaan erg kaal, er zit alleen nog blad aan de uiteinden. Sommige takken onderaan zijn op de grond gaan liggen, dat is ook iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Ze zijn niet slap, maar staan ook niet af zoals de andere takken. Ik zie bovendien helemaal geen bloemknoppen, alleen bladknoppen.
Op het forum lees ik in oudere berichten, via de zoekfunctie, dat de rhododendron waarschijnlijk wat mest nodig heeft. Kan ik de plant oude koemest uit een zak geven, of kan er alleen speciale rhododendronmest op? En hoe pak ik zoiets aan zonder de wortels te beschadigen? Kan het gewoon op de aarde worden gelegd?
De grond hier is polderklei met door een hovenier aangbrachte tuingrond erop. Datzelfde jaar, 2006 dus, is ook de rhododendron geplant. En nu ziet de plant er zó ongemotiveerd uit... Hoe ontstaat dit verschijnsel zo plotseling? Vorig jaar was ze nog prachtig. Zijn de voedingsstoffen uit de tuingrond nu misschien op?
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|