| Help, mijn taxussen gaan kapot!
|
rvdv1
:
14-06-2011 | Ik heb om mijn huis heen Taxushagen staan.
Deze zijn geplant in april 2009 met grote kluiten,zonder net, en al 1.80 hoog en zeer fors. Nu gaan ze eigenlijk langzaam, maar zeker,steeds meer achteruit met als voornaamste problemen enorme rui van wit wordende naalden, kaal worden daardoor, vooral meer naar beneden toe, veel dood hout en takjes. Sommige hebben nog wel veel groei in de top,zelfs al 2x gesnoeid, maar ik ben er ook al 2 helemaal kwijt geraakt, zelfs dus na 2 jaar nog.Sommige lopen op de dikke stam uit,sommige helemaal niet.
Met veel moeite, want vast zat tie wel, heb ik een kleine nieuwe Taxus er maar weer tussen geplant. Ik heb niet kunnen ontdekken daarbij dat er Taxuskever larven in de grond zijn, hoe herken ik ook precies de schade??Wel zitten ze helemaal onder de dopluis! Kunnen ze hier kapot aan gaan?
Het valt ook op dat ze wel vast staan allemaal, maar ook oppervlakkig wortelen, want als ik onder de bomen iets aarde opzij veeg ,stuit ik gelijk op bergen wortels.Sommige staan wel op smalle strookjes grond, maar toch krijg ik niet de indruk dat ze staan te verdrogen, want als ik een stukje graaf is de grond( veen/zand) niet kurkdroog.Ik zit wel op dichtgereden bouwgrond, maar zou dat na ruim 2 jaar nog steeds een probleem zijn en waarom doet de een het dan wel heel goed en de ander helemaal niet.Ik hoop dat ik zo genoeg info geef.
Wie kan mij helpen, want het lijkt er op dat ik op deze manier straks alle bomen kwijt raak!!
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|