Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp goede klikroos schueten

Gepubliceerd: 14 jul 2022

16 keer bekeken
Goede dag, Eerder heb ik een vraag gesteld over scheuten die opkwamen bij mijn klimroos.
Lees verder...
Forumonderwerp vaste planten die god tegen de zon kunnen

Gepubliceerd: 10 mrt 2019

186 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Tuininformatie ontmossen van het gazon

Gepubliceerd: 20 mei 2017

692 keer bekeken
Jaarlijks ontmossen van het gazon. Tips om mos te voorkomen en te bestrijden
Lees verder...
Forumonderwerp planten met diepe wortels als olieplatformen?

Gepubliceerd: 06 jan 2017

19 keer bekeken
Nee, ik spreek niet over de normale groenbemesting waar je de planten uiteindelijk omspit.
Lees verder...
Forumonderwerp eerste keer tuin en het hebben van rozen

Gepubliceerd: 09 jul 2016

6 keer bekeken
Ik heb net een huis gekocht en we hebben heel de tuin leeg getrokken, met uitzondering van de rozen(struiken), want ik vind ze mooi!
Lees verder...
Forumonderwerp systeem voor beregening van de tuin

Gepubliceerd: 30 jun 2016

74 keer bekeken
Ik overweeg om zelf een systeem aan te leggen om de tuin van water te voorzien. Nu zie ik systemen met sprinklers (al dan niet pop-up) en van die druppelslangen. Wie heeft ervaring met dat soort systemen, en met de aanleg?
Lees verder...
Forumonderwerp wie is de taxuskever kwijtgeraakt na verhuizing?

Gepubliceerd: 22 apr 2015

55 keer bekeken
Ik woonde voorheen op een appartement en had veel potten op het balkon. In deze potten had ik veel taxuskevers. Toen ik ging verhuizen naar een huis met tuin, heb ik nagenoeg alle planten achtergelaten om zo van de taxuskever af te komen.
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd beplanting 2 grote bakken.

Gepubliceerd: 18 apr 2015

60 keer bekeken
Hallo lezers. Vorig jaar heb ik mijn hele tuin gerenoveerd (Juli) nu het voorjaar er aankomt zit ik met 2 nog hele lege grote bloembakken en ik heb nog geen idee wat ik er mee ga of moet doen.
Lees verder...
Forumonderwerp schutting/erfafscheiding

Gepubliceerd: 25 jan 2015

8 keer bekeken
Beste lezers,Kan iemand mij s.v.p.raad geven?Ik heb tot mijn grote blijdschap een huurwoning gevonden met een grote achtertuin.Nu hebben de vorige bewoners de hele tuin totaal gestript, d.w.z.er staat niets meer in.
Lees verder...
Forumonderwerp meeldauw op sierpeer bestrijden

Gepubliceerd: 30 dec 2014

538 keer bekeken
Mijn sierpeer (Pyrus Chanticleer) heeft dit jaar voor het eerst last gehad van meeldauw
Lees verder...
Forumonderwerp alcea rosea

Gepubliceerd: 29 jun 2014

1 keer bekeken
de bladeren van de stokrozen ver tonen ieder jaar de zelfde bruin tot zwarte beestjes of schimmel wat de bladeren doen verdrogen en uit vallende rozen zelf hebben daar geen hinder van die komen wel tot bloei maar stokrozen zonder bladeren is niet
Lees verder...
Forumonderwerp tegen luis

Gepubliceerd: 18 apr 2014

2 keer bekeken
dat er o.a. dille bij de tuinbonen gezet kan worden tegen zwarte luis weet ik maar ik hoorde laatst op de radio dat je ook plantjes erbij kunt zetten die lieveheersbeestjes aantrekken tegen die luis. welke plnatjes zijn dat?vr grt CaJo
Lees verder...
Forumonderwerp bladluizen

Gepubliceerd: 04 sep 2013

4 keer bekeken
Hoi allemaal, Heeft er iemand ervaring met bladluizen kweken ? Ben al paar dagen aan het zoeken geweest maar ze zijn nog weinig te vinden. Groetjes
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp waar zijn de bijen, hommels en vlinders?????

Gepubliceerd: 11 jun 2013

8 keer bekeken
Hallo Er staan al heel wat planten in mijn tuin met bloemen, maar ik zie geen vlinders, bijen en hommels.Waar hangen die uit? Ik krijg daar een raar gevoel van. Weet iemand hoe dit zit?
Lees verder...
Forumonderwerp hulp gevraagd bij opvulling buxusvak.

Gepubliceerd: 23 apr 2013

199 keer bekeken
Hoi ,
Lees verder...
Forumonderwerp houtwal van dode takken

Gepubliceerd: 21 apr 2013

10 keer bekeken
hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp zijn dit bijen?

Gepubliceerd: 09 apr 2013

0 keer bekeken
hallo, Dit is nu al het 2de jaar dat deze insekten rond ons huis vliegen. Volgens mij zijn dit bijen maar ze hebben een rood lichaam.Weet iemand wat voor soort dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp tuinaanleg

Gepubliceerd: 12 mrt 2013

5 keer bekeken
hey,Samen met school moeten we tuintjes gaan aanleggen/onderhouden.Ze zijn nu redelijk verwaarloosd, maar we zouden er vogel/insecten tuin van willen maken.
Lees verder...
Forumonderwerp rozenziekte

Gepubliceerd: 20 feb 2013

16 keer bekeken
Sinds 25 jaar hebben we rozen tegen de zuidelijke gevel van het huis staan. De laatste jaren moeten we al in maart beginnen te sproeien tegen schimmels en bladluizen. We moeten deze behandeling om de 14 dagen herhalen. We
Lees verder...
Forumonderwerp summer song

Gepubliceerd: 19 feb 2013

5 keer bekeken
Hoi, even een vraag over mijn Summer Song roos.De roos gaat nu haar 2de jaar in en bestaat uit 1 dun sprietje.
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos inpakken?

Gepubliceerd: 07 nov 2012

8 keer bekeken
Zojuist heb ik onze stamroos en klimroos laten snoeien.De stamroos heb ik inmiddels ingepakt met noppenfolie.Is het ook raadzaam om nu de klimroos met noppenfolie in te pakken?
Lees verder...
Forumonderwerp compost en/of bemesten

Gepubliceerd: 03 nov 2012

9 keer bekeken
Onze tuin ligt in Twente op zandgrond. Hij doet het goed en in de loop van het jaar krijgen we dus veel groenafval.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit wel het juiste plantje?

Gepubliceerd: 13 sep 2012

0 keer bekeken
afegelopen voorjaar heb ik uit het klooster waar mijn oma heeft gezeten zaadjes van een uigebloeide klimroos meegenomen. Ik heb deze zaadjes gepot om hier als plant een bijzonder aandenken aan over te houden aan mijn oma.
Lees verder...