Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
lychnis x arkwrightii 'vesuvius' Gepubliceerd: 15 aug 2015 120 keer bekeken |
Hoe kan ik deze plant behouden/verzorgen/ vermeerderen na de bloei? Moet ik de plant helemaal laten afsterven, boven de grond afknippen of heeft u een betere tip? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
onkruid? plantje? Gepubliceerd: 01 jun 2014 7 keer bekeken |
Dit komt bijna in heel de tuin voor, heeft stevige wortels, valt niet zomaar uit te trekken, maar weet niet wat het is. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
hedychium wel geplant niet opgekomen . Gepubliceerd: 11 aug 2012 18 keer bekeken |
Hoi allemaal. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
is mijn japanse sierkers dood? Gepubliceerd: 22 mei 2012 944 keer bekeken |
Vorig jaar mei heb ik van mijn familie een Japanse sierkers (geënt)cadeau gekregen. Het is een hele jonge boom, met een stam van ongeveer 10 cm dik. De boom, incl. takken is in z'n geheel ongeveer 3 meter hoog. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
planten opgraven Gepubliceerd: 22 feb 2012 3 keer bekeken |
a.s.maandag komt het gasbedrijf nieuwe leidingen aanbrengen. Natuurlijk moeten precies ze onder de planten door. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nieuw hier Gepubliceerd: 04 nov 2011 11 keer bekeken |
Hallo, ik ben nieuw hier en hoop hier veel wijze raad te krijgen en veel nieuwe vrienden te maken die evenveel als ik houden van bloemen en planten,groetjes, marero Lees verder... |
| Forumonderwerp |
iris Gepubliceerd: 10 aug 2011 21 keer bekeken |
Ik heb heel mooie lila irissen. Momenteel staat het blad er maar triestig en vrij verdroogd bij.Hoe zit het nu eigenlijk. Na de bloei knip ik de bloemstengens eruit.Moet het blad ook ingekort worden? Zoja, wannneer? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wat te doen bij bodemschimmel? Gepubliceerd: 09 okt 2010 7 keer bekeken |
Hoi iedereen,
In mijn bodem zitten veel witte schimmelsporen. Mijn puntwederik viel om bij de basis en de wortelsonder de grond breken gemakkelijk af. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
meenemen van bloembollen bij verhuizing Gepubliceerd: 14 sep 2008 67 keer bekeken |
Ik heb in mijn huidige tuin een boel mooie bloembollen staan. Tulpen, parkiettulpen, narcissen, hyacinten, crocussen, etc. Allemaal in mooie en bijzondere varieteiten. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
jullie hulp nodig Gepubliceerd: 23 mei 2008 2 keer bekeken |
Bij mijn nieuwe tuin aanleg stuit ik op het volgende probleem. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lavendel Gepubliceerd: 01 jul 2007 2 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
taxus staat te nat, wat nu ? Gepubliceerd: 26 feb 2007 48 keer bekeken |
IK heb een taxushaag van een 20 tal meter staan.Nu is deze helemaal rood aan het verkleuren, dus ik veronderstel dat deze te nat staan. (het is ook nogal vochthoudende grond hier) Lees verder... |
| Forumonderwerp |
blauwebessen Gepubliceerd: 15 aug 2006 7 keer bekeken |
Ik heb 3 blauwebessen strijken die 1 jaar op hun plaats staan. Wij hebben dit jaar al een paar handenvol bessen opgeeten, maar nu zien ze er niet best uit. Kan iemand mij helepen? Alvast bedankt! Lees verder... |
| Forumonderwerp |
verhuizen van planten Gepubliceerd: 20 mrt 2006 8 keer bekeken |
Een stuk tuin wordt binnenkort bij het huis getrokken. Hoe kan ik het beste de planten uit de grond halen en bewaren om ze ergens anders te planten. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nieuwbouwtuin: diepfrezen en groenbemester Gepubliceerd: 03 mrt 2006 127 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
peyote-cactus Gepubliceerd: 19 okt 2005 210 keer bekeken |
Ik heb van een kennis een peyote-cactus gekregen. Zijn die bijzonder, ik bedoel zijn die wel legaal? Ze maken er mescaline van weet ik. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lavendelplantjes slaan niet aan Gepubliceerd: 20 jul 2005 6 keer bekeken |
hoi, ik heb vorige week lavendelplantjes gekocht en van de 18 plantjes zijn er maar 3 aangeslagen.
De overige 15 werden dor en zijn inmiddels dood. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
plaatjes kijken ... Gepubliceerd: 26 mei 2005 0 keer bekeken |
Om het bekijken van fotos wat makkelijker te maken zet ik ze nu op mijn website. De manier is "quick & dirty" dwz geen franje errond, automatisch gemaakte webpages. Ik zal ze regelmatig en als er genoeg nieuws is veranderen .. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lavendel te kort gesnoeid? Gepubliceerd: 11 mei 2005 2,238 keer bekeken |
Ik heb vorig jaar in het najaar onze 2 jaar oude lavendel denk te kort gesnoeid. Hij loopt zelfs nu nog niet uit. Alleen op een enkel takje wat nog iets langer was. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lavendel altijd na drie jaar vervangen? Gepubliceerd: 11 jan 2005 292 keer bekeken |
ik wil een lavendelhaagje planten maar ik heb gelezen dat lavendel na ongeveer drie jaar niet meer mooi bloeit omdat de plant dan meer hout als bloem is. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
zevenblad Gepubliceerd: 31 okt 2004 10 keer bekeken |
Ik heb ik mijn border last van zevenblad. U kent hem ongetwijfeld. Mooi groen plantje wat zich voortplant d.m.v. wortelstokken onder de grond. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
pioenroos Gepubliceerd: 26 jun 2004 4 keer bekeken |
ik heb al een jaar of twee een pioenroos in de achtertuin staan en die wil maar niet bloeien weet iemand wat ik daar aan kan doen? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
help: de bamboe wordt mij de baas Gepubliceerd: 03 mrt 2003 60 keer bekeken |
Ooit waren het simpele liefelijke bamboestruikjes, in 2 kleine potjes gekocht. Ze overwoekeren nu de tuin en wortelen onder de beukenhaag en de bestrating.Stokken van 3 cm dik. Ze zijn mij echt de baas geworden. Lees verder... |