Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp is dit een papaver en zoja welke

Gepubliceerd: 25 jun 2015

0 keer bekeken
Deze plant is spontaan in ons kruidentuintje opgedoken, We denken dat het een papaver i
Lees verder...
Forumonderwerp ophogen moes-en kruidentuintje

Gepubliceerd: 08 apr 2013

3 keer bekeken
Mijn kruidentuintje van 2X2m wil ik voorzien van een houten wand (zoals bij de vierkantemeter-tuintjes). Dan kan ik extra goede aarde toevoegen en heb ik een verhoogd vak.
Lees verder...
Forumonderwerp salie

Gepubliceerd: 27 mrt 2013

1 keer bekeken
De Salie in mijn kruidentuintje is erg verhout. Mijn vraag: kan je Salie ook drastisch insnoeien? Dit zal wel ten koste gaan van de bloei maar die kale stengels zijn ook niet mooi.
Lees verder...
Forumonderwerp kruidentuintje

Gepubliceerd: 26 apr 2012

3 keer bekeken
Ik heb een klein kruidenhoekje in de tuin waar peterselie en bieslook het momenteel al prima doen. Helaas hebben de buurtkatten dit plekje als wc verkozen.
Lees verder...
Forumonderwerp kattenoverlast

Gepubliceerd: 24 apr 2012

8 keer bekeken
Katten in onze buurt gebruiken mijn kruidentuintje als kattenbak. Ik weet niet wie de eigenaren zijn, dus die kan ik niet aanspreken.
Lees verder...
Forumonderwerp thijm

Gepubliceerd: 18 mrt 2012

3 keer bekeken
Ik heb een klein kruidentuintje met allerlei verschillende kruiden. Mijn favoriet is thijm en ik heb ze ook in allerlei soorten. Maar nu heb ik gehoord dat verschillende soorten thijm elkaar niet verdragen?
Lees verder...
Forumonderwerp dille en dille?

Gepubliceerd: 11 sep 2011

7 keer bekeken
Ieder jaar zet ik enkele dille-plantjes in mijn kruidentuin. Deze zaaien lekker uit zodat ik ze altijd wel weer kan bijplanten.Een vriendin heeft, volgens haar,ook een soort dille maar deze wordt veel groter, zeker 1-1,5 m
Lees verder...
Forumonderwerp kan iemand vertellen wat dit is?

Gepubliceerd: 23 mei 2011

0 keer bekeken
Hoi Sinds een tijdje zie ik het volgende in mijn tuin groeien Het ruikt en smaakt naar knoflook maar ik dacht dat knoflook altijd anders groeide?Ik ben benieuwd wat dit nou precies is!
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe moestuinaarde

Gepubliceerd: 06 jun 2009

1 keer bekeken
dag lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe moestuinaarde

Gepubliceerd: 06 jun 2009

0 keer bekeken
dag lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie gevraagd

Gepubliceerd: 09 mei 2009

0 keer bekeken
Wie weet wat voor plantje dit is, het komt elk jaar weer...in mijn verwilderde kruidentuintje, het is een kort harig steeltje met paars-blauwige bloemetjes in trosvorm... een harige steel en bruinige blaadjes.
Lees verder...
Forumonderwerp kruiden in kuip

Gepubliceerd: 26 mrt 2007

5 keer bekeken
hallo, ik heb bij familie zo'n grote galvanise kuip gevonde van ongeveer 1m diameter, nu dacht ik daar een kruidentuintje in te maken, om op mijn terras te zetten. Zou er thijm, oregano enz willen in planten.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe deel ik een extralange tuin in??

Gepubliceerd: 21 jun 2006

7 keer bekeken
Hallo!
Lees verder...
Forumonderwerp kruidentuintje overwinteren?

Gepubliceerd: 06 sep 2005

3 keer bekeken
Hoe kan ik mijn kruidentuintje veilig laten overwinteren. Ik heb lauwrier, Peterselie, Selderij, Oregano, Rozemarijn, Thijm, Basilicum, Bieslook etc. Kan ik ze in de winter gewoon afdekken, of moet ik ze uit de grond halen!
Lees verder...
Forumonderwerp bloeiende andijvie

Gepubliceerd: 07 aug 2004

53 keer bekeken
Ik heb In mijn tuin enkele andijvieplanten laten "doorschieten".In augustus komen er dan hele leuke blauwe bloemetjes aan.Nu wik ik weten: zijn deze bloemen giftig?
Lees verder...
Forumonderwerp welke kruiden zijn winterhard?

Gepubliceerd: 28 jun 2004

46 keer bekeken
Ik heb een kruidentuintje en wil graag weten welke planten winterhard zijn, en welke niet.En of ik die planten die maar een jaar meegaan soms kan redden door ze uit te poten en in de schuur te zette, en welke ik kan drogen en daardoor een wintervo
Lees verder...
Stel een tuinvraag