Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp perzik al in knop

Gepubliceerd: 14 jan 2016

5 keer bekeken
Hoi, ik heb een perzik (Benedicte, 3 jr oud) in de koude serre staan, deze heeft de afgelopen tijd al bloemknoppen gemaakt, zie foto's. Kan dit kwaad, m.a.w.
Lees verder...
Forumonderwerp dionaea muscipula

Gepubliceerd: 03 apr 2014

13 keer bekeken
Beste, Ik heb vorig jaar begin september een klein venusvliegenvanger plantje gekocht.
Lees verder...
Forumonderwerp alocasia

Gepubliceerd: 26 dec 2013

14 keer bekeken
Hallo planten liefhebbers. .. ik heb voor een 2 jaar terug, eeb prachtige alocasia gekregen. Naar mijn weten doet hij het super goed. Sinds een weekje kwam ik erachter dat er een bloem in komt. Aangezien het toch tot
Lees verder...
Forumonderwerp mini phalaenopsis bevruchten

Gepubliceerd: 19 jun 2013

44 keer bekeken
Hallo allemaal, ik had een vraagje.
Lees verder...
Forumonderwerp selenicereus grandiflorus.

Gepubliceerd: 27 jul 2012

57 keer bekeken
Hallo, Ik krijg van iemand een stek van deze cactus.welk mengsel moet ik gebruiken zand-aarde? of alleen aarde?
Lees verder...
Forumonderwerp te grote dosis decis plus voor groenten van bayer

Gepubliceerd: 01 jul 2012

83 keer bekeken
Ik heb een grote stommiteit begaan en wilde graag jullie mening vragen. Ik heb twee grote pompoenplanten staan met veel bloem en beginnende pompoenbolletjes.
Lees verder...
Forumonderwerp zelf bestuiven

Gepubliceerd: 01 jun 2012

33 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp mangoplant

Gepubliceerd: 14 apr 2012

6 keer bekeken
HoiHoi mede tuinfanaten!. Ik kwam vandaag op school en tot mijn grootste verbazing is kiem van de mango uitgekomen! Maar hoe nu verder? Water: matig vochtig? soms? licht: zon? schaduw? Vruchten: Ja of nee?
Lees verder...
Forumonderwerp mijn eerste bloeiwijze

Gepubliceerd: 23 apr 2011

10 keer bekeken
dit is de eerste keer dat mijn palm een bloeiwijze heeft.ik heb er verschillende staan maar in de andere is nog niets te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp apelboom met mieren / rupsen

Gepubliceerd: 23 apr 2011

14 keer bekeken
beste mensen
Lees verder...
Forumonderwerp klimop in es

Gepubliceerd: 21 jan 2011

24 keer bekeken
In onze tuin staat een hele mooie oude es (vinden wij dan).
Lees verder...
Forumonderwerp moscheutos stekken

Gepubliceerd: 04 aug 2010

109 keer bekeken
hoe kan ik een moscheutos stekkenik heb een oude plant van 15 jaar oud ,maar dit jaar zijn de stengels maar 30 cm hoog ,tegen andere jaren 60 a 75vorig jaar nam het al af
Lees verder...
Forumonderwerp hoe zaden uit bloemen halen

Gepubliceerd: 22 jul 2010

335 keer bekeken
Goedendag, Ik had onlangs gehoort dat je ook zaden uit een bloem kan halen, wanneer deze bloem volledig is uitgebloeid. Hoe kan ik nou precies zien of er zaden in een bloem zitten?
Lees verder...
Forumonderwerp courgetteplanten in pot

Gepubliceerd: 21 jul 2010

1 keer bekeken
Ik heb 2 courgetteplanten in een potten. Na een veelbelovend begin is het nu teleurstellend. De vruchten groeien uit tot ongeveer 10 cm en sterven dan af (vanaf het uiteinde) Ik ben op vakantie geweest maar er is trouw gesproeid.
Lees verder...
Forumonderwerp toch eens proberen...

Gepubliceerd: 18 jul 2010

1 keer bekeken
Hallo mensen, normaal ben ik alleen te vinden op de Exotische afdeling maar ben nu toch eens wat anders aan het proberenMeloen(Galia) paprika en Avacado's.
Lees verder...
Forumonderwerp kiwi krijgt wel bloemen, maar geen vruchten ?

Gepubliceerd: 06 jul 2010

1,036 keer bekeken
Goede avond, Wij hebben een vraag over onze kiwi. Dezestaat al jaren en heeft altijd véél bloemen,maar hééft nog nooit vruchten gehad.Bloemen momenteel grotendeels afgevallen. Situatie momenteel :
Lees verder...
Forumonderwerp verassing achter schutting, maar wat is het?

Gepubliceerd: 21 jun 2010

3 keer bekeken
Achter de oude weggehaalde schutting kwam dit struikje tevoorschijn.Is dit een hazelaar? Hij heeft geen lange sliertjes gehad zo te zien...
Lees verder...
Forumonderwerp sarracenia species

Gepubliceerd: 01 mei 2010

17 keer bekeken
mijn sarracenia species is nogal overbevolkt weet iemand hoe ik hem goed moet splitsen met veel kans op overleven dit is een foto van de plant .
Lees verder...
Forumonderwerp lithops bloem

Gepubliceerd: 17 aug 2009

42 keer bekeken
Hallo, Mijn lithops heeft een bloemknop!Nu vroeg ik me af of er na de bloei ook zaadjes komen.Ik heb even op google gekeken en ik dacht dat deze een Lithops Hookeri v. Dabneri was.Hier een foto:
Lees verder...
Forumonderwerp canna met bol aangroei

Gepubliceerd: 16 aug 2009

101 keer bekeken
Hallo iedereen,graag had ik info over het volgende, sinds dit jaar heb ik weelderig bloeiende Canna's, na de bloei komen er bolgewassen aan(met stekeltjes)wat moet of kan ik daar meedoen ? mvgLeo Suykerbuyk
Lees verder...
Forumonderwerp zaad nemen van strelitzia

Gepubliceerd: 01 jul 2009

45 keer bekeken
hoi, hoelang moet ik de verwelkte bloem van de strelitzia nog aan de plant laten staan om hier het zaad van te kunnen oogsten?groetjes,Daniëlle
Lees verder...
Forumonderwerp stekken hibiscus moscheutus

Gepubliceerd: 16 jun 2009

35 keer bekeken
Heeft er iemand ervaring met het stekken en/of zaaien van deze planten? graag jullie mening hierover, groetjes, Daniëlle
Lees verder...
Forumonderwerp paradijsvogelstruik

Gepubliceerd: 27 mei 2009

134 keer bekeken
Kan ik stekken nemen van mijn paradijsvogelstruik? Momenteel staat die in volle grond en is al flink uit de kluiten gewassen... Ik had er graag nog ééntje gehad in een pot op het terras.
Lees verder...
Forumonderwerp cambria nieuwe aanwinst

Gepubliceerd: 09 mei 2009

66 keer bekeken
Hoi Allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom

Gepubliceerd: 10 mrt 2009

7 keer bekeken
beste, ik heb zonet een border aangeplant, met tegen de muur 4 granny smith appelboompjes in lei-vorm.de boompjes zijn zo'n 1m60 hoog, en volgens het label mnd oud.Ze staan 2m van elkaar ( stam tot stam ).
Lees verder...
Stel een tuinvraag