Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp verkleurd blad blauwe bes

Gepubliceerd: 09 apr 2023

35 keer bekeken
Deze bes staat sinds vorig jaar in de volle grond. Blad ging rood bruin verkleuren maar nu zijn de nieuwe bladeren groen. Waarom verkleurde het blad?
Lees verder...
Forumonderwerp aardappelen poten

Gepubliceerd: 24 okt 2022

19 keer bekeken
Ik heb een stukje grond ontgonnen waar varens hebben gestaan. Is die grond geschikt om aardappelen te planten?
Lees verder...
Forumonderwerp varen laat wit poeder vallen

Gepubliceerd: 09 jun 2021

27 keer bekeken
Mijn Davallia varen hangt op in de badkamer, en ik vond de laatste weken in de wasmanden onder de plant een wit/geel poeder. Ik heb de wasmanden weggehaald en er een trapladder gezet en ook daar lag een paar dagen later wit poeder op.
Lees verder...
Forumonderwerp kleurverandering bij klimroos

Gepubliceerd: 10 jun 2020

42 keer bekeken
Mijn witte klimroos 'Schneewittchen' bloeit ieder jaar uitbundig. Dit jaar echter zijn de bloemen rose ipv wit. Gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik willen weten hoe dat komt. Niet dat ik het erg vindt want zo is het ook erg mooi. 
Lees verder...
Forumonderwerp beginnend plantenliefhebber angelo

Gepubliceerd: 02 mei 2020

207 keer bekeken
Hallo ik ben op zoek naar kamerplanten voor op 3 verschillende plaatsen in mijn appartement
Lees verder...
Forumonderwerp groene overkapping op het noorden

Gepubliceerd: 17 feb 2020

67 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe tuin, onbekende planten

Gepubliceerd: 10 apr 2019

78 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp opnieuw planten bloempot aanleggen

Gepubliceerd: 28 mrt 2019

44 keer bekeken
Hoi, Nu het voorjaar begonnen is wil ik me weer gaan richten op onze tuin en deze oa middels planten sfeervoller te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp hobbit tuin... welke planten?

Gepubliceerd: 21 okt 2018

183 keer bekeken
Beste forummers, Mae govannen!
Lees verder...
Forumonderwerp sporenhoopjes adiantum (venushaar varen) - hoe zaaien?

Gepubliceerd: 14 aug 2018

180 keer bekeken
Ik heb mijn venushaar nu 3/4 jaar, en hij gaat met ups en downs. Het is een heel gevoelig plantje. De afgelopen weken bloeide hij als een gek, en nu droogt de ene na de andere stengel uit.
Lees verder...
Forumonderwerp ongelukkige phlebodium

Gepubliceerd: 06 apr 2018

88 keer bekeken
Hallo allemaal, Wie kan mij advies geven over mijn phlebodium? De bladeren worden transparant bij de toppen en ik weet niet hoe ik dit oplos? Vandaar dat ik naar dit forum kom. Ook slaat de pot regelmatig wit uit. Tips?
Lees verder...
Forumonderwerp red mijn plant

Gepubliceerd: 06 dec 2017

104 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp varen

Gepubliceerd: 26 okt 2017

32 keer bekeken
Welke varen is dit? vrij kleine soort geloof ik
Lees verder...
Forumonderwerp welke varen is dit

Gepubliceerd: 02 sep 2017

51 keer bekeken
Groeit in voortuin, tussen tegels door. Geen sporenhoopjes (2 september 2017) Bedankt voor uw hulp. Huub Mooren
Lees verder...
Forumonderwerp varens op fontein woonkamer?

Gepubliceerd: 20 mei 2017

15 keer bekeken
Hoi allemaal, iemand zei ooit tegen mij dat de plantjes op de foto, zeer jonge varens zijn welke nog jaren nodig hebben om uit te groeien tot herkenbare planten.
Lees verder...
Forumonderwerp onderbegroeing

Gepubliceerd: 05 mei 2017

12 keer bekeken
Ik heb een sering palibin op stam staan en die heeft ondertussen een grote kroon gekregen,daardoor doen gewone vaste planten die er onder stonden het niet goed meer dus heb ik die weggehaald en ergens anders geplant, maar nu zit ik wel met e
Lees verder...
Forumonderwerp planten in huurtuin

Gepubliceerd: 07 apr 2017

8 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik ben pas verhuisd naar een huurappartement met een tuin. Hier staan veel planten in maar omdat ik een leek ben weet ik van heel veel planten niet wat het is. Kunnen jullie mij helpen? 1
Lees verder...
Forumonderwerp schaduwborders

Gepubliceerd: 21 feb 2017

47 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bruine laag op het vijveroppervlak?

Gepubliceerd: 14 okt 2016

757 keer bekeken
Op het oppervlak van onze vijver drijft een vettige olijfgroene laag. Deze vormt zich wanneer het lange tijd niet heeft geregend. Het water eronder is helder en de vissen (rosettes en windes) zijn levendig.
Lees verder...
Forumonderwerp rare dingentjes op het blad

Gepubliceerd: 06 okt 2016

12 keer bekeken
Hi, Ik heb een varen in de woonkamer. Aan de onderkant zie ik ineens iets vreemds op het blad. Ik heb de bladen die dit hebben afgeknipt, maar nu zie ik het terugkomen. Weet iemand wat het is en of het schadelijk is?
Lees verder...
Forumonderwerp hosta ventricosa

Gepubliceerd: 29 aug 2016

1 keer bekeken
Wij hebben deze plant al een aantal jaar in een schaduwhoek van de tuin als bodembedekker. De laatste jaren worden de bladeren steeds meer door slakken aangevreten.
Lees verder...
Forumonderwerp welk plantje in oostenrijk is dit?

Gepubliceerd: 14 aug 2016

2 keer bekeken
Wat is de naam van dit plantje in rozetvorm?
Lees verder...
Forumonderwerp schaduwplanten

Gepubliceerd: 17 jul 2016

4 keer bekeken
Hallo, Ik heb een hele kale hoek ik de tuin tussen schuur en huis, waar ik graag een grote plant/struik neer zou zetten in een pot. Probleem is echter dat hier nooit zon komt. Zijn er planten die een dergelijk plek aankunnen?
Lees verder...
Forumonderwerp help! wat is er aan de hand met mijn varen?

Gepubliceerd: 19 jun 2016

543 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp konijnenvraat

Gepubliceerd: 30 apr 2016

58 keer bekeken
heb een caravan in het bos maar met veel konijnen, welke planten zijn resistent tegen konijnen? zijn hortensia's planten waar ze vanaf blijven? ze vreten alles zelf hulst. Wie weet wat voor planten ik kan gebruiken. groetjes will
Lees verder...