Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie zo laat je eucalyptus uit stekken groeien

Gepubliceerd: 01 feb 2024

10 keer bekeken
Het kweken van eucalyptus uit stekken kan een lonende en kosteneffectieve manier zijn om deze prachtige bomen aan je tuin toe te voegen.
Lees verder...
Forumonderwerp onderste bladeren van laurierboom krijgt bruine vlekken

Gepubliceerd: 28 jan 2024

21 keer bekeken
Sinds krijgen de onderste bladeten van mijn laurierboompje bruine vlekken. Wat kan dat zijn 
Lees verder...
Tuininformatie een mooie tuin creeren

Gepubliceerd: 12 jul 2023

23 keer bekeken
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien?
Lees verder...
Forumonderwerp krullende bladeren in brugmansia

Gepubliceerd: 28 jun 2023

70 keer bekeken
Opeens krullen de bladeren in de top van sommige Brugmansia's, geen ongedierte te zien!Wat te doen?
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het onderhoud van je tuin

Gepubliceerd: 15 dec 2022

14 keer bekeken
Een goede tuinverzorging kan de kwaliteit en de levensduur van je planten, fruit en groenten verhogen. Een paar uur volle zon is een must voor bijna elke plant, maar verschillende plantensoorten hebben verschillende verzorgingsniveaus nodig.
Lees verder...
Forumonderwerp welke ziekte of plaag? witte vlekjes, bladeren langzaam verkleurd

Gepubliceerd: 17 mei 2022

74 keer bekeken
Ik heb wat zaadjes (mix van 'wilde' bloemen en kruiden voor bijen) geplant op mijn balkon, en nu zag ik bij de phacelia dat de bladeren zijn gaan verkleuren, rood/paars/bruin, en dat ze allemaal vlekjes hebben, vooral licht gekleurde maar ik zag n
Lees verder...
Forumonderwerp hedra lichtbruin en krijgt vlekken

Gepubliceerd: 29 apr 2021

322 keer bekeken
Afgelopen december hebben we een hedera heg geplaatst, helaas wordt een stuk van 10 met
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria met witte beestjes

Gepubliceerd: 12 sep 2019

757 keer bekeken
Beste Allemaal, Weer eens een probleem. Nadat de Sanseveria's uit de pot groeide, hebben we deze begin van het jaar verpot. Keurig universele potgrond gebruik aangevuld met Breker zand door de doorlaatbaarheid.
Lees verder...
Forumonderwerp aangetaste rozenstruik?

Gepubliceerd: 13 mei 2019

47 keer bekeken
Mijn rozen doen raar...iemand een idee?
Lees verder...
Forumonderwerp ongedierte op kamerplant

Gepubliceerd: 10 nov 2018

475 keer bekeken
Hi iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren avocado

Gepubliceerd: 10 mrt 2018

352 keer bekeken
Hallo allemaal!
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia

Gepubliceerd: 07 mei 2017

9 keer bekeken
Hallo, ik heb rond 10 april m'n hortensia's gesnoeid. Tot mijn verbazing zie ik nu dat er flink wat takken en bladeren bruin worden. Ik kan geen ongedierte ontdekken en het ziet er uit alsof het zo'n 35 graden geweest is waardoor e.e.a.
Lees verder...
Forumonderwerp ficus

Gepubliceerd: 14 aug 2016

10 keer bekeken
Mijn ficus (een stek van iemand gekregen vorig jaar) heeft het lang goed gedaan, groei
Lees verder...
Forumonderwerp mijn peperplanten zijn ziek :(

Gepubliceerd: 13 aug 2016

494 keer bekeken
Ik heb een aantal peperplanten op de vensterbank staan en sinds kort vertonen ze onregelmatigheden. Blad krult op / verschrompelt / ziet er aangedaan uit. Ook ligt er plakkerig spul op de vensterbank met witte spikkels.
Lees verder...
Forumonderwerp luis op oleander

Gepubliceerd: 24 jul 2016

1,755 keer bekeken
Mijn oleander (van 20 jaar oud) doet het niet goed. Hij bloeit dit jaar nog niet terwijl er toch al heel wat hete dagen zijn geweest. Ik heb ontdekt dat hij op de nerven van de bladen ongedierte heeft. Misschien is het schildluis?
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia

Gepubliceerd: 04 mei 2016

8 keer bekeken
Hallo iedereen. Ik heb 2 weken geleden hortensia's gekocht maar nu zijn deze ziek. Eerst begon dit met 1 exemplaar maar nu hebben ze het allemaal. De bladeren kleuren bleek worden bruin in vlekken.
Lees verder...
Forumonderwerp ficus laat veel blad vallen, wit puntje onder blad

Gepubliceerd: 14 apr 2016

1,572 keer bekeken
De laatste weken gaat het erg slecht met onze ficus benjamina.
Lees verder...
Forumonderwerp baal zoooo verschikkelijk

Gepubliceerd: 15 jul 2014

22 keer bekeken
Hoi Allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp paradijsvogelbloem

Gepubliceerd: 23 mrt 2014

29 keer bekeken
Beste Wij hebben al 4 jaar een paradijsvogelbloem, maar we hebben nog nooit bloemen gehad. Vorig jaar kwam er een bloemknop uit maar is die na een tijd beginnen verkleuren en helemaal weggerot.
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla magnifica

Gepubliceerd: 11 mrt 2014

12 keer bekeken
Goeie morgen mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde bladeren bij euphorbia leuconeura

Gepubliceerd: 25 jan 2014

67 keer bekeken
Ik heb al jaren een euphorbia leuconeura. Inmiddels ook nog een zaailing
Lees verder...
Forumonderwerp pruim is ziek

Gepubliceerd: 03 sep 2013

49 keer bekeken
Mijn pruimenboom is ziek. Is er iemand die mij kan vertellen wat mijn pruimenboom heeft? En ook vooral, wat kan ik er aan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia met vervormd blad

Gepubliceerd: 31 mei 2013

411 keer bekeken
Wat is er loos met onze Hortensia. Ik dacht eerst aan ijzertekort, maar dat lijkt niet te kloppen met de afgebeelde bladeren. Ze zijn wat gekruld, op de
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis met bloemtak in wording in de winter?

Gepubliceerd: 12 dec 2012

4 keer bekeken
Hoi allemaal, zomaar opeens zit ik mij af te vragen hoe het precies zit met watergiften als er een bloemtak in de maak is bij een Phalaenopsis (in deze tijd dan)
Lees verder...
Forumonderwerp van sukkelaarkes gesproken

Gepubliceerd: 12 nov 2012

19 keer bekeken
Vanaf vandaag ga ik mij ontfermen over wat orchideeën, Een gemengde Cambria, waarvan ik ze graag alle 6 had meegenomen uit de winkel, stonden met zijn allen in 'promo', kurkdroog met verschrompelde bulben.
Lees verder...
Stel een tuinvraag