Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bloemen

Gepubliceerd: 15 jun 2023

22 keer bekeken
goeiedag.vooraan heb ik een border waar de zon ganse dag op staat.2weken geleden ben ik artemisia
Lees verder...
Tuininformatie 5 dingen die niet mogen ontbreken in jouw tuin

Gepubliceerd: 16 mei 2023

11 keer bekeken
Je tuin is de plek waar je heerlijk in kunt ontspannen en genieten van het weer met vrienden en familie. Het is daarom erg belangrijk om de juiste items en elementen in de tuin te hebben, zodat jij optimaal kunt genieten.
Lees verder...
Tuininformatie tuinieren voor een duurzamere wereld: tips en tricks

Gepubliceerd: 21 apr 2023

15 keer bekeken
Tuinieren is niet alleen een heerlijke hobby, maar het kan ook bijdragen aan een betere wereld. Door op een bewuste manier met onze tuin om te gaan, kunnen we bijdragen aan verschillende zaken.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel stekken

Gepubliceerd: 07 apr 2023

37 keer bekeken
Ik heb topjes van de lavendel geknipt, de onderste blaadjes eraf gehaald en het steeltje schuin geknipt. Daarna meteen in de grond gezet buiten.
Lees verder...
Forumonderwerp lavandula x intermedia snoeien

Gepubliceerd: 05 apr 2023

29 keer bekeken
Ik heb lavandula x intermedia in de tuin staan die ik wil gaan snoeien.
Lees verder...
Forumonderwerp welke planten kun je kiezen om bijen naar je tuin te lokken?

Gepubliceerd: 27 jan 2023

46 keer bekeken
Hallo iedereen! :D De lente komt eraan. Ik wil mijn tuin wat opfleuren en kleinere insecten aantrekken. Ik zou graag wat goede tips krijgen om bijen naar de tuin te lokken. Kan iemand mij hierover tips geven? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel dood?

Gepubliceerd: 21 jan 2023

308 keer bekeken
Deze lavendel heeft veel te veel water gehad de afgelopen maand gaat hij dood? 
Lees verder...
Forumonderwerp hallo allemaal

Gepubliceerd: 14 jul 2022

16 keer bekeken
Ik hou van de natuur en wandel er graag in, tegelijk hou ik me bezig met macrofotografie, dus mijn tuin heeft een dubbele werking. Ik probeer graag nieuwe dingen uit zoals ananas op water ipv in de grond.
Lees verder...
Tuininformatie dit zijn 5 wintergroene planten

Gepubliceerd: 16 feb 2022

72 keer bekeken
Als je een tuin wilt die het hele jaar door mooi blijft, dan is het belangrijk om ook voldoende wintergroene planten in de tuin te plaatsen. Zo voorkom je dat je tuin er ‘s winters erg kaal uit komt te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp terug planten perovskia

Gepubliceerd: 12 feb 2022

19 keer bekeken
Ik heb een volgende vraag voor het terugplanten van  Perovskia.
Lees verder...
Forumonderwerp uitgebloeide border

Gepubliceerd: 24 sep 2021

46 keer bekeken
Heeft iemand van jullie tips om nadat wilde bloemen, vooral papavers, slaapmutsjes, juffertje in 't Groen enz.. zijn uitgebloeid de borde wat gevulder te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel, plaag?

Gepubliceerd: 25 jun 2021

165 keer bekeken
Allemaal gekke stipjes op de lavendel.. Hoop dat iemand mij kan vertellen met welke plaag ik hier te maken heb en of het nog te verhelpen is. Hoop in ieder geval niet dat deze lavendel aan zijn eind is.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel op stam, groeit hard, maar bloeit niet!!

Gepubliceerd: 28 jul 2020

125 keer bekeken
Ben in het bezit van een lavendel op stam. Zie foto. Hij groeit hard, maar hij bloeit niet.  Wat doe ik nu al snoeien , gaat deze nog bloeien? ik hoor het graag, Jack
Lees verder...
Forumonderwerp gedestilleerd of gefiltered water voor calathea

Gepubliceerd: 18 jul 2020

511 keer bekeken
Ik heb een Calathea Medallion sinds vorig jaar. Ik ben oom eerlijk te zijn nooit goed met planten geweest, behalve orchideeen, dat was het enigste wat bij mij overleefde.
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd met verandering voortuin

Gepubliceerd: 18 apr 2020

79 keer bekeken
Beste leden,Wij hebben een vraag, m.b.t de aanleg van de voortuin.
Lees verder...
Forumonderwerp opnieuw planten bloempot aanleggen

Gepubliceerd: 28 mrt 2019

44 keer bekeken
Hoi, Nu het voorjaar begonnen is wil ik me weer gaan richten op onze tuin en deze oa middels planten sfeervoller te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp tuinplanten binnen?

Gepubliceerd: 14 mrt 2019

40 keer bekeken
Goedenavond, Aangezien ik de tuinplanten doorgaans mooier vind dan de aangeboden kamerplanten, vraag ik mij af welke tuinplanten ook (tijdelijk) binnen geplaatst kunnen worden? Kan dat bv met d Lavendel?
Lees verder...
Forumonderwerp vaste planten die god tegen de zon kunnen

Gepubliceerd: 10 mrt 2019

186 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp welke groenblijvende, winterharde heesters passen hier tussen?

Gepubliceerd: 02 jan 2019

83 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel in bloei

Gepubliceerd: 30 sep 2018

55 keer bekeken
Door de droogte deze zomer waren de Lavendestruiken vroeg uitgebloeid. Op een bepaald moment was er nog zeer weinig in mijn tuin dat nog bloeide door het tekort aan water en de hitte. Normaal gezien wisselt dit mooi af.
Lees verder...
Forumonderwerp hallo!

Gepubliceerd: 19 aug 2018

53 keer bekeken
Hallo, Ik ben Samantha en hou wel van wat groen in huis en in de tuin. Ik merk dat ik in de tuin meer richting de wilde planten (lavendel etc) ga.
Lees verder...
Forumonderwerp border/ plantenbak

Gepubliceerd: 18 aug 2018

92 keer bekeken
ik heb een border van 2 m x 2m elk jaar zet ik er weer planten in . maar ze doen het maar 1 seisoen . zie foto . wat kan ik het beste in zetten dat ze elk jaar weer teug komen en/of groen blijven s winters.
Lees verder...
Forumonderwerp zaait lavendel zich uit?

Gepubliceerd: 29 jul 2018

956 keer bekeken
Ik heb vanmiddag de lavendel Felice gesnoeid, de bloemen zijn uitgebloeid en ik had het eigenlijk al eerder willen doen, maar vandaag is het eindelijk eens bewolkt met een prettig windje.
Lees verder...
Forumonderwerp kuiflavendel hangt wederom slap

Gepubliceerd: 26 jun 2018

3,952 keer bekeken
Beste allen,
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel aangetast beestjes.

Gepubliceerd: 25 jun 2018

319 keer bekeken
Onze vlinderlavendel wordt van binnenuit steeds verder aangetast door beestjes. De blaadjes worden geel/bruin. De plant wordt nu wel heel erg zielig. Iemand een idee wat dit is en wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt!
Lees verder...
Stel een tuinvraag