Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp hulp gevraagd madagascarpalm 9jaar

Gepubliceerd: 27 mrt 2024

30 keer bekeken
Beste groenliefhebbers Sinds 2015 bezit ik enkele madagascarpalmen*pachypodium lamerei  Ik heb ook een pachypodium geayi Ik heb hulp nodig want ze worden te groot Is het mogelijk om ze te snijden*inkorten
Lees verder...
Forumonderwerp siergember in pot

Gepubliceerd: 02 nov 2023

17 keer bekeken
Ik heb een paar siergembers in pot staan. Moeten deze bemest worden in deze tijd (nov) van het jaar wanneer je op een subtropisch eiland woont? Ze groeien wel gewoon door.
Lees verder...
Forumonderwerp calathea rufibarba

Gepubliceerd: 20 jun 2023

41 keer bekeken
Goedemorgen,
Lees verder...
Forumonderwerp rupsenplaag of schimmel?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

34 keer bekeken
Hi!
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

12 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

117 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Forumonderwerp verkleurd blad blauwe bes

Gepubliceerd: 09 apr 2023

35 keer bekeken
Deze bes staat sinds vorig jaar in de volle grond. Blad ging rood bruin verkleuren maar nu zijn de nieuwe bladeren groen. Waarom verkleurde het blad?
Lees verder...
Forumonderwerp framboos groeit niet

Gepubliceerd: 23 feb 2023

65 keer bekeken
Vorig jaar heb ik een framboos gekocht en met planten de struik ingekort. Ze kreeg toen 2 framboosjes. De plant groeit helemaal niet maar nu heeft ze weer 1 klein framboosje. Wat doe ik fout en wie kan mij advies geven?
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

86 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Forumonderwerp bladverlies citrus sinensis

Gepubliceerd: 06 dec 2022

41 keer bekeken
enkele maanden geleden hebben wij een grote Citrus Sinensis aangeschaft we -gezien de kou- sinds 4 weken binnen hebben staan en in een lichte erker willen laten overwinteren.
Lees verder...
Forumonderwerp bonsai syzygium

Gepubliceerd: 29 nov 2022

35 keer bekeken
Hallo, goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp planten fruitbomen

Gepubliceerd: 21 nov 2022

27 keer bekeken
Heeft een fruitboom na het planten mest nodig of pas in het voorjaar? Hoeveel water heeft de pas geplantte fruitboom nodig nadat deze te hebben geplant?
Lees verder...
Forumonderwerp schietwilg op stam

Gepubliceerd: 23 sep 2022

42 keer bekeken
Ik wil graag dat deze schietwilg een wilg op stam gaat worden dus moet ik hem gaan knotten op den duur. de blaadjes die op de hele lengte zitten heb ik er af gehaald en in de top nog laten zitten Nu is mijn vraag:
Lees verder...
Forumonderwerp mandarijnplant

Gepubliceerd: 10 sep 2022

29 keer bekeken
Dit mandarijnplantje heb ik opgekweekt uit een pit. Ze is nu 50 cm hoog. Mijn vraag is of ze moet worden getopt waardoor de plant steviger wordt en misschien gaat vertakken?  Hoor graag jullie advies.
Lees verder...
Forumonderwerp laurier nobilis ziek/lelijk blad

Gepubliceerd: 06 jul 2022

48 keer bekeken
Beste groenliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp doodblad, schimmel en zwarte plekjes

Gepubliceerd: 30 jun 2022

66 keer bekeken
Dag allemaal, mijn mooie nieuwe klimroos wordt met de dag treuriger.  ik zie vraat, uitdrogen van blad en ook schimmelvorming. Op de muur acher het rozenrek ontstaan vieze zwart/paarse vlekjes. 
Lees verder...
Forumonderwerp castanospermum australe bladprobleem

Gepubliceerd: 27 jun 2022

48 keer bekeken
Ik heb Castanospermum australe reeds 6 jaar, maar heeft recent last gehad van schildluis. Heb deze op diverse manieren hiervoor behandeld, met uiteindelijk (op professioneel advies) lavameel bestuiven als laatste redmiddel.
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde witte 'cocoonen'? op takken van hortensia

Gepubliceerd: 24 jun 2022

181 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Tuininformatie een groenblijvende haag met de taxus

Gepubliceerd: 23 jun 2022

22 keer bekeken
De Taxus is in steeds meer tuinen terug te vinden. Begrijpelijk, omdat deze haag bekend staat als zeer onderhoudsvriendelijk en hij u het gehele jaar een groenblijvende haag geeft. Hiermee kunt u de Taxus perfect gebruiken als erfafscheiding.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp bij slappe bloemtak en bloemen

Gepubliceerd: 08 jun 2022

57 keer bekeken
Hoi iedereen. Ik heb recent een cambria orchidee gekocht, gister merkte ik dat er aan een tak de bloemen slap hingen. Dezelfde tak heeft nog knoppen dus het leek me niet dat die al klaar met bloeien waren.
Lees verder...
Forumonderwerp thuja haag (150-160 cm) met blote wortel gekocht, nu dood

Gepubliceerd: 12 mei 2022

35 keer bekeken
Dag, wij hebben eind maart 36 coniferen (Thuja Brabant) van ca. 150-160 cm gekocht.
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand of dit schadelijk is voor de boom?

Gepubliceerd: 24 apr 2022

66 keer bekeken
Goedendag,
Lees verder...
Forumonderwerp philodendron heeft allemaal witte plekken op bladeren

Gepubliceerd: 28 jan 2022

218 keer bekeken
Beste, Sinds enkele weken zit mijn hele plant helemaal onder met lelijke witte plekken/stippen op de bladeren. Wat kan dit zijn? en hoe kan ik hem redden?
Lees verder...
Forumonderwerp ananas

Gepubliceerd: 06 jan 2022

57 keer bekeken
Hallo , ik ben nieuw hier maar wou toch even een foto plaatsen van mijn ananasplant, ik ben al jaren bezig om grotere vruchten te kweken en het is uiteindelijk gelukt om eens een exemplaar te kweken die even groot is als een exemplaar uit de winke
Lees verder...
Forumonderwerp andijviezaailingen bemesten?

Gepubliceerd: 18 okt 2021

22 keer bekeken
Hebben andijviezaailingen een organische bemesting nodig? Hoelang duurt het voordat er een krop wordt gevormd bij andijvie?
Lees verder...