Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie de pracht van groenblijvende hagen in je tuin

Gepubliceerd: 04 okt 2023

10 keer bekeken
Groenblijvende hagen zijn niet alleen mooi om te zien, maar bieden ook veel praktische voordelen voor je tuin. In dit artikel worden de drie populairste groenblijvende hagen besproken en lees je meer over de positieve eigenschappen.
Lees verder...
Forumonderwerp trips monstera

Gepubliceerd: 28 sep 2023

131 keer bekeken
Hoi Onze monstera heeft trips en ik krijg ze niet weg. Ik heb een paar dagen elke dag alle bladeren afgekuist, ik heb algen in de potgrond gedaan en ik heb uiteindelijk ook op de bladeren gesproeid omdat niets anders hielp. 
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in mijn fuchsia's

Gepubliceerd: 27 sep 2023

28 keer bekeken
Goedenavond, ik heb al jarenlang prachtige fuchsia's s die ik elke winter overhoudt.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

12 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

112 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Forumonderwerp sering op stam ziek?

Gepubliceerd: 15 sep 2022

55 keer bekeken
Ik heb een sering op stam die er zo uit ziet bruin gekruld blad  er zitten wel allemaal knopjes op de takken die gezond zijn(zijn groen dus niet dood)
Lees verder...
Forumonderwerp ilex meserveae "blue prince" -bladrand plots zwart

Gepubliceerd: 04 jun 2022

34 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp is dit blad schimmel op mijn alocasia?

Gepubliceerd: 25 mei 2022

265 keer bekeken
Mijn Alocasia Black Velvet heeft bruine vlekken op de bladeren, zelfs op alle bladeren behalve het nieuwste blad. Ik vraag mij af wat dit is en wat kan ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp gedroogde bloem

Gepubliceerd: 20 mei 2022

63 keer bekeken
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent?
Lees verder...
Forumonderwerp spikkels op blad peperplant

Gepubliceerd: 01 apr 2022

54 keer bekeken
Deze peperplantjes zijn van vorig jaar en heb ze een tijdje geleden gesnoeid. Nu zie ik dat er op het blad overal spikkels komen. Waar komt dat door?
Lees verder...
Tuininformatie do's en dont's voor het herfstklaar maken van je tuin

Gepubliceerd: 20 okt 2021

34 keer bekeken
De zomer is bijna voorbij en het seizoen van oranje bladeren, regen, warme chocomel en gezellige dagen staat weer voor de deur. Niet alleen jij moet je klaarmaken voor het nieuwe seizoen, maar ook je tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp philodendron xanadu

Gepubliceerd: 08 okt 2021

28 keer bekeken
Ik heb onlangs vanwege geel blad mijn beide Xanadu verpot. Helaas bleek dit niet de oplossing ( potgrond  bleef door bevochtigingsmiddel apparaat te nat) 
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte aan buxus

Gepubliceerd: 24 jul 2021

48 keer bekeken
Sinds enkele weken/maanden is een stuk van mijn Buxus volledig bruin aan het worden.
Lees verder...
Forumonderwerp liquidamberboom ziek

Gepubliceerd: 06 jun 2021

38 keer bekeken
Ik heb sinds tien jaar vijf mooie liquidamber leibomen in de tuin staan. Dit jaar is een van de bomen ziek. Veel kale takken en verschrompeld blad. Wat te doen? Resoluut snoeien misschien?
Lees verder...
Forumonderwerp krentenboompje krijgt rood blad

Gepubliceerd: 03 jun 2021

865 keer bekeken
Voor het tweede jaar krijgen de twee krentenboompjes in de tuin al vroeg in het jaar rood blad. Het blad valt daarna af. Sommige blaadjes hebben ook rood-bruine stippen.
Lees verder...
Forumonderwerp philodendron xanadu ziekte?

Gepubliceerd: 31 okt 2020

482 keer bekeken
Lieve mensen, 
Lees verder...
Forumonderwerp vlekken en slap hangende cactus

Gepubliceerd: 19 jul 2020

286 keer bekeken
Hallo iedereen! Ik heb deze plant proberen redden van de vuilnisbak, hij heeft het een hele tijd goed gedaan maar nu gaat hij slap hangen en krijg ik hem niet meer recht. Hebben jullie een idee hoe dat komt en hoe ik dit oplos? 
Lees verder...
Forumonderwerp wat valt mijn planten aan?

Gepubliceerd: 10 jul 2020

126 keer bekeken
Ik zou graag wat advies willen hebben over wat mijn planten aanvalt.
Lees verder...
Forumonderwerp philodendron scandens met bruine plekken

Gepubliceerd: 01 jun 2020

434 keer bekeken
Heeft iemand enig idee waarom mijn philodendron scandens bruine plekken op de bladeren krijgt?
Lees verder...
Forumonderwerp dwerg perzikboom heeft wederom ziekte, wat nu ?

Gepubliceerd: 08 mei 2020

93 keer bekeken
Beste leden,Afgelopen jaar een vraag gesteld, over onze toen pas gekocht dwerg perzikboompje. Via het forum kwamen wij erachter dat deze last had van krulziekte.
Lees verder...
Forumonderwerp monstera adansonii ziek?

Gepubliceerd: 25 nov 2019

1,095 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd over asparagus

Gepubliceerd: 11 nov 2019

150 keer bekeken
Deze plant heeft dringend nieuwe aarde (voeding) nodig en dus een grotere pot. Maar de huidige pot is al behoorlijk groot.
Lees verder...
Forumonderwerp plantenziekte ?

Gepubliceerd: 20 okt 2019

6 keer bekeken
Wie kan mij laten weten welke plant dit exact is. Er is duidelijk iets mee aan de hand. Een ziekte ?
Lees verder...
Forumonderwerp kleverige doorschijnende druppels op philodendron

Gepubliceerd: 20 okt 2019

1,479 keer bekeken
Ik heb een philodendronsoort gekocht (zie bijlage) en merkte bij het thuiskomen dat er kleverige doorschijnende druppels zitten op de stelen en het punt waar het blad overgaat naar de steel. Is dit normaal of wijst dit op een ziekte?
Lees verder...
Forumonderwerp zieke cactus

Gepubliceerd: 13 okt 2019

77 keer bekeken
Hallo, mijn cactus vertoont tekenen van ziekte. Een deel is opeens lichtgeel geworden en lijkt wel te verschrompelen. Ook komen nu opeens bruine plekken bovenin de toppen. Het andere deel is nog helemaal goed.
Lees verder...