Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp rozen met bladrollers maar wat nog?

Gepubliceerd: 07 mei 2020

189 keer bekeken
Ieder voorjaar hebben mijn rozen last van bladrollers. Meestal herstellen ze zich nadien maar nu ziet het er toch niet goed uit.Weet iemand wat er aan de hand is? Alvast dank
Lees verder...
Forumonderwerp rosen struiken in zuid-spanje

Gepubliceerd: 03 dec 2015

207 keer bekeken
Ik ben zojuist verhuisd en heb 4 verwilderde rozen struiken. Kleur rood, wit en roze. Het is nu December 17 graden en droog. Regen seizoen januarie tot en met April.
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte vlekken op bladeren

Gepubliceerd: 08 jun 2015

99 keer bekeken
Sinds 2 weken beginnen mijn rozenbladeren weer geel te worden met zwarte vlekken er op. Vorig jaar had ik hetzelfde probleem en toen behandeld voor meeldauw. Eerst met een bestrijdingsmiddel van de winkel.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmels preventie

Gepubliceerd: 21 mrt 2015

8 keer bekeken
Ik heb een andere vraag over rozen (als dit jaar heb ik rozen voor de eerste keer in Nederland). In Italië is het gewoon om Bordeauxe Pap te geven aan de rozen om schimmels en ziektes te voorkomen. Is het ook hier gewenst?
Lees verder...
Forumonderwerp rozen: blad wordt rood.

Gepubliceerd: 18 okt 2014

134 keer bekeken
Ik heb reeds vele jaren deze bodembedekkende rozen staan zonder de minste problemen.
Lees verder...
Forumonderwerp roos leonardo da vinci

Gepubliceerd: 04 okt 2014

9 keer bekeken
Ik Heb 4 buxus borders met daarin Leonardo Da Vinci rozen.
Lees verder...
Forumonderwerp coniferen bruin van binnen ? snoeien ?

Gepubliceerd: 29 jun 2014

198 keer bekeken
Hoi, Ik heb een paar hele mooie coniferen. Ik zag alleen dat ze bruin worden van binnen. Ze stonden er al toen ik hier kwam wonen, en ik ben pas net voor t eerst aan tuinieren geslagen.
Lees verder...
Forumonderwerp meeldauw in klimroos?

Gepubliceerd: 24 mei 2014

7 keer bekeken
Hallo,Ik ben nieuw op dit forum en een relatieve leek op tuingebied.
Lees verder...
Forumonderwerp welk heerschap?

Gepubliceerd: 21 mei 2014

1 keer bekeken
Iemand enig idee welk insect dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp rozen ontluizen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

0 keer bekeken
Als ik mijn rozen bespuit tegen de luizen waaierd het ook over de kruiden die eronder staan, dat is toch eigenlijk schadelijk?
Lees verder...
Forumonderwerp patentkali

Gepubliceerd: 06 mrt 2014

52 keer bekeken
Meer en meer lees ik dat jullie veel doen met Patentkali. Dit is blijkbaar voor heel veel goed. Kan iemand soms vertellen hoe dit komt? Kan het de meeste meststoffen soms vervangen?
Lees verder...
Forumonderwerp ongedierte en rozen, schildjes op takken?

Gepubliceerd: 31 aug 2013

31 keer bekeken
Hallo allemaal, ik heb internet al afgezocht op ziektes en ongedierte op rozen maar ik kan dit niet vinden, weet iemand wat dit (zie foto) is? Het zijn bruine schildjes en er zit zo te zien geen larve o.i.d. in, alleen wit poeder.
Lees verder...
Forumonderwerp ziektes op rozen

Gepubliceerd: 18 aug 2013

453 keer bekeken
ik heb sinds van het voorjaar een witte rozenboom in mijn voortuin staan. sinds kort zie ik er opeens een witte waas over de blaren komen. ik denk dat het meeldauw is. ik heb hiervoor bayer garden schimmels (o.a.
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos met afgebroken knoppen

Gepubliceerd: 21 jun 2013

119 keer bekeken
Hey,Ik heb een klimroos golden shower die ieder jaar het zelfde probleem geeft. Net onder de knop verschijnt een zwart vlekje en daarna breekt het steeltje en gaat de knop hangen. Soms staan er ook
Lees verder...
Forumonderwerp verdorde knoppen

Gepubliceerd: 10 jun 2013

97 keer bekeken
In de topic afvallende rozen pikte ik in op het probleem van benmy. Hier doet zich ook iets vreemds voor bij de rozen. Eerst waren er de platrollers en nu dit. Ze hebben verdorde bloemknoppen hoewel
Lees verder...
Forumonderwerp houtsnippers

Gepubliceerd: 05 apr 2013

3 keer bekeken
Is houtsnippers tussen vaste planten nu eigenlijk een aanrader of niet altijd. Het houdt de bodem vochtiger maar wat met aanwezige schimmels?
Lees verder...
Forumonderwerp struiken in de tuin

Gepubliceerd: 15 okt 2012

1 keer bekeken
Ik heb deze zomer een acer moeten verwijderen omdat hij verwelkingsziekte had.
Lees verder...
Forumonderwerp rozenknoppen die afgebeten worden

Gepubliceerd: 07 sep 2012

106 keer bekeken
Wij zien dat zodra er knoppen verschijnen op de rozen, s'nachts deze verdwijnen. Het ziet eruit alsof ze afgebeten of afgesneden werden.We vinden de knoppen ook niet en vermoeden dus dat ze meegenomen worden.
Lees verder...
Forumonderwerp waarom gaan mijn vissen dood?????

Gepubliceerd: 22 aug 2012

88 keer bekeken
Ik heb sinds een week een alles overtreffende vissensterfte.4 dingen die ik zie
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos ziek?

Gepubliceerd: 11 aug 2012

16 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte voorkomen

Gepubliceerd: 17 mei 2012

6 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp rozen

Gepubliceerd: 22 mrt 2012

0 keer bekeken
Ik heb een rozenstruik (The Lion, van de Bierkreek),die verschillende bruine vlekken op de stam heeft, tot aan de basis toe.Kan ik de roos nog redden door tot tegen de grond af te snijden,
Lees verder...
Forumonderwerp aaltjes

Gepubliceerd: 20 mrt 2012

3 keer bekeken
Ik ga rozen planten op een plaats waar rozen gestaan hebben. Moet ik de grond helemaal vervangen of bestaat er een methode om de aaltjes die in de grond zitten te verwijderen?Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp bruine bladeren bij een laurierkers

Gepubliceerd: 18 feb 2012

1,190 keer bekeken
Tijdens de laatste strenge vorst is mijn haag (van plm 5 jaar) zichtbaar aangetast. Er zitten inmiddels heel veel bruine bladeren aan, ook nog wel groene. Het vreemde is dat ik in de buurt (wel een behoorlijke afstand) nog
Lees verder...
Forumonderwerp roos met zwart geworden stengels

Gepubliceerd: 27 sep 2011

139 keer bekeken
Een aantal stengels van mijn rozenstruik worden helemaal zwart. De blaadjes worden ook dor aan deze stengels. Krijgt de plant misschien te veel water of is het een ziekte ?
Lees verder...