Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie twist voor je tuin: grasrollen met ingelegde planten versus zelf bloemen planten

Gepubliceerd: 19 apr 2024

3 keer bekeken
Ben je van plan om je tuin op te fleuren? Misschien denk je wel na over het kopen van graszoden zodat je snel een mooi groen gazon aan kan leggen.
Lees verder...
Forumonderwerp welk soort grond heb ik?

Gepubliceerd: 09 mrt 2024

15 keer bekeken
Ik ben onlangs verhuisd naar Zeeland (Zierikzee), daar wonen we in een nieuwe wijk. Onze tuin bestaat uit gazon en tegels, hier wil ik een weelderige biologische bloementuin van maken.
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 05 aug 2023

57 keer bekeken
Hi, weet even niet in welk forumonderdeel te plaatsen, dus maar even hier. Hoe krijg ik dit definitief uit mijn gras, zonder de hele boel af te graven :)Wat is het eigenlijk? Klavertjes of zo? Dank voor reactie Ron
Lees verder...
Tuininformatie een mooie tuin creeren

Gepubliceerd: 12 jul 2023

23 keer bekeken
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien?
Lees verder...
Tuininformatie een kindvriendelijke tuin: ideeen voor het creeren van een speelse en veilige buitenruimte.

Gepubliceerd: 20 jun 2023

9 keer bekeken
Als ouder is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je kinderen veilig kunnen spelen in de tuin. Een kindvriendelijke tuin is daarom essentieel. Maar hoe maak je nu zo'n tuin?
Lees verder...
Forumonderwerp rosse cirkels in mijn gazon

Gepubliceerd: 29 mei 2023

20 keer bekeken
Na een kort onderzoek heb ik uitgevonden dat de rosse cirkels in mijn gazon een schimmel is, namelijk "necrotic ring spots". Bijgevoegd een foto van hoe het er uitziet. 
Lees verder...
Forumonderwerp tulpenboom blad wordt zwart

Gepubliceerd: 29 mei 2023

30 keer bekeken
Onze tulpenboom die nu 4 jaar in de tuin staat is aan het afsterven vrees ik. Is hier nog iets aan te doen? Wat kan de reden zijn?
Lees verder...
Tuininformatie oplossingen voor veelvoorkomende tuinproblemen

Gepubliceerd: 26 mei 2023

21 keer bekeken
Je geniet het hele jaar door het liefste van een tuin die goed verzorgd en onderhouden is. En ook al klinkt het zo vanzelfsprekend, het kan in de loop zomaar zo zijn dat je net even wat meer bij moet benen.
Lees verder...
Tuininformatie creeer een magische tuinbeleving: tips voor de perfecte buitenverlichting

Gepubliceerd: 16 mei 2023

7 keer bekeken
Sfeer creëren in je tuin op lange zomeravonden of juist in de winter wanneer het vroeg donker wordt. Hoe doe je dat beter dan met de juiste buitenverlichting?
Lees verder...
Tuininformatie de beste ideeen voor de inrichting van je tuin

Gepubliceerd: 09 feb 2023

1,008 keer bekeken
Tuinieren is meer dan alleen een kunst - het is een van de meest effectieve wegen naar optimaal welzijn en welzijn.
Lees verder...
Tuininformatie 3 manieren om uw tuin beter te maken

Gepubliceerd: 01 nov 2022

27 keer bekeken
Wat is nou de perfecte eyecatcher als je in een tuin komt? Hoe kun je je tuin er superstrak, net afgewerkt, en leuk uit laten zien? Kan dit op een duurzame en milieuvriendelijke manier?
Lees verder...
Tuininformatie hier moet je op letten bij het kiezen van kunstgras

Gepubliceerd: 14 okt 2022

23 keer bekeken
Kunstgras kiezen? Let hierop!
Lees verder...
Tuininformatie handige tips voor een nieuwe tuin

Gepubliceerd: 30 aug 2022

20 keer bekeken
Als jij gezegend bent met een woning die een tuin heeft, wil je natuurlijk zo goed mogelijk gebruik kunnen maken van deze tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp boomspiegel perenboom

Gepubliceerd: 28 aug 2022

25 keer bekeken
Ik heb onder mijn perenboompje (laagstam, leivorm) twee soorten bodembedekkers: penningkruid (lysimachia
Lees verder...
Tuininformatie op welke manieren kun je jouw tuin beschermen?

Gepubliceerd: 15 aug 2022

11 keer bekeken
Je bent trots op je tuin. Dat is waarschijnlijk niet zonder reden. Je hebt bijvoorbeeld je best gedaan om hier diverse mooie plantjes te laten groeien. Logischerwijs wil je er voor zorgen dat dit alles er mooi uit blijft zien.
Lees verder...
Tuininformatie zo houd jij je tuin in topvorm

Gepubliceerd: 19 jul 2022

14 keer bekeken
Nu de zomer in het land is, beginnen je groene vingers vast te jeuken om aan de slag te gaan in je tuin. Zoals elke tuinliefhebber wil jij ook dat je tuin een plaatje is.
Lees verder...
Tuininformatie waarom een opblaasbare jacuzzi ideaal voor elke tuin is

Gepubliceerd: 12 jul 2022

10 keer bekeken
We zijn weer volop in de tuin bezig dit voorjaar. Naast mooie bloemen, planten en een heerlijke loungehoek is het tegenwoordig veel makkelijker om een relaxplek met water te realiseren.
Lees verder...
Tuininformatie tips om te verkoelen in en rondom het huis

Gepubliceerd: 21 apr 2022

25 keer bekeken
De zomer komt er weer aan en dat betekent maar een ding: genieten van de zonnestralen. Maar het kan ook té warm worden in Nederland, waardoor we massaal op zoek gaan naar verkoeling.
Lees verder...
Tuininformatie gras zaaien: hoe doe je dat?

Gepubliceerd: 14 apr 2022

75 keer bekeken
Gras zaaien is niet moeilijk, maar er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten. Zo moet je graszaad kiezen dat geschikt is voor de grond waarop je het wilt zaaien en moet je weten wanneer het de juiste tijd is om te zaaien.
Lees verder...
Tuininformatie de zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente

Gepubliceerd: 03 mrt 2022

24 keer bekeken
De zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente
Lees verder...
Forumonderwerp tegels schrobben

Gepubliceerd: 20 feb 2022

33 keer bekeken
Ha iedereen,
Lees verder...
Tuininformatie je tuin klaar maken voor de zomer van 2022, dat doe je zo

Gepubliceerd: 16 feb 2022

24 keer bekeken
Nog heel even volhouden en de eerste warme zonnestralen dalen weer op ons neer. Vind jij het ook zo fijn om dan heerlijk bezig te zijn of te ontspannen in de tuin? Grote kans dat jouw tuin nog even flink onder handen mag worden genomen.
Lees verder...
Tuininformatie snel een sterke, fraaie haag in je tuin

Gepubliceerd: 24 jan 2022

49 keer bekeken
Een groene tuin geeft energie, laat je huis nog meer stralen en is biedt verder nog vele voordelen waar we later in dit artikel op terugkomen. Er zijn veel manieren om groen in je tuin te introduceren.
Lees verder...
Forumonderwerp vergeeld gras, dode struik en molshopen!?

Gepubliceerd: 06 okt 2021

48 keer bekeken
De laatste paar weken is er van alles aan de hand met onze tuin.
Lees verder...
Tuininformatie voordelen van kunstgras kopen

Gepubliceerd: 09 sep 2021

26 keer bekeken
Het aanleggen van een natuurlijk gazon is zeer bewerkelijk en moeilijk, het vereist constante verzorging om de paar dagen - maaien en bemesten. Kunstgras is in dit geval de ideale oplossing.
Lees verder...