Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp quercus palustris

Gepubliceerd: 12 okt 2016

92 keer bekeken
U geeft een pH op van 6,0 tot 7,5 waarin de moeraseik goed kan groeien. Andere internetbronnen geven een optimale pH van 3,0 tot 4,5 aan, wat een wezenlijk verschil is met uw opgave. Wat is volgens u de optimale pH-waarde?
Lees verder...
Forumonderwerp irritante bougainvillea

Gepubliceerd: 23 mei 2014

93 keer bekeken
Ik heb een Bougainvillea die het maar niet wil doen.
Lees verder...
Forumonderwerp kleine boom voor vochtige grond

Gepubliceerd: 28 feb 2014

1,232 keer bekeken
Wij zijn op zoek naar een kleine boom voor vochtige grond. In de winter kan het waterpeil in onze woonwijk best hoog staan. In onze tuin hebben we grond opgebracht maar uiteindelijk komen de wortels van deze kleine boom wel in de klei terecht.
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp knotbomen

Gepubliceerd: 25 jan 2013

30 keer bekeken
welke bomen kan je knotten? gewoon uit interesse ik heb al gelezen dat je haagbeuk en populier kan knotten. maar kan dit wel degelijk? alvast bedankt ps kan ik nu nog wilgstekken (na de vrieskou)
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp help, ik denk dat mijn bonsai aan het sterven is

Gepubliceerd: 13 nov 2012

31 keer bekeken
Ik heb nu al een tijdje een bonsai die ik samen met men vriend verzorg. En het ging tot hier toe denk ik toch goed met hem te verzorgen, het snoeien lukt niet altijd even mooi, maar hij groeide steeds mooi bij.
Lees verder...
Forumonderwerp acer palmatum 'bloodgood'

Gepubliceerd: 03 nov 2012

19 keer bekeken
ik heb sindsmei 2011 een acer palmatum dloodgood in een kunststof pot geleverd door een
Lees verder...
Forumonderwerp scheuren in bast van cercidiphyllum japonicum

Gepubliceerd: 09 sep 2012

168 keer bekeken
Cerciphyllum japonicum 'Pendula' heeft donkerbruine verkleuringen in de schors in combinatie met scheuren of andere beschadigingen. Het plaatselijk afsterven van de bast lijkt een reactie op deze beschadigingen.
Lees verder...
Forumonderwerp is mijn avocadokiem groot genoeg om te planten?

Gepubliceerd: 05 jun 2012

81 keer bekeken
hey hoi! ik ben 13 en kweek al een tijdje bomen! ik wou graag een avocado boom dus heb ik een pit in een glas water gedaan. ik heb heel lang gewacht tot dat mijn avocadopit kiemde!maar het was het wachten waard!
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de lekkerste kers (boom)

Gepubliceerd: 01 jun 2012

32 keer bekeken
Hallo, Wat is de lekkerste kers? Hard knapperig en zoet! Zijn er nog regels aan verbonden waar hij moet staan?
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp sagopalm kweken hoe??

Gepubliceerd: 14 jan 2012

107 keer bekeken
Ik wil proberen een Sagopalm op te kweken. Hoe moet dit? en hoe kom je aan zaad? Dit wordt mijn eerste palm denk ik ;) zelf vindt ik de palm erg mooi en dus wil ik wel een experiment gaan doen.
Lees verder...
Forumonderwerp palm boom ingepakt voor de winter

Gepubliceerd: 30 nov 2011

77 keer bekeken
ik ben vandaag bezig geweest met het inpakken van men palmboom en zo kan die de winter door komen hopelijk heb ik het goed gedaan een jutte zak rond de stam en volgepropt met stro en daar rond een jutte doek
Lees verder...
Forumonderwerp bomen

Gepubliceerd: 08 sep 2011

11 keer bekeken
hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp allerlaatste kans voor vanda!

Gepubliceerd: 20 jul 2011

126 keer bekeken
ik heb hier al regelmatig gepost over de vanda van mij die maar niet wil groeien. ik heb zeer veel advies gekregen en heb deze opgevolgd in de mate van het mogelijke.
Lees verder...
Forumonderwerp bloedende boom

Gepubliceerd: 19 jun 2011

98 keer bekeken
Aan het eind van de winter kwam ik erachter dat een boom in mijn tuin aan het bloeden was. Het bloeden kwam uit een soort rotte plek in de boom.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei kans om te overleven of niet

Gepubliceerd: 11 mei 2011

161 keer bekeken
hallo
Lees verder...
Forumonderwerp meeldauw op krentenboompje

Gepubliceerd: 27 apr 2011

3,490 keer bekeken
Net zoals ieder jaar stel ik vast dat mijn Amelanchier of krentenboompjes last krijgen
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor een ficus soort

Gepubliceerd: 15 dec 2010

19 keer bekeken
heb dit boompie een tijdje geleden gekocht, nu begint hij al zijn bladeren te verliezen, ik heb totaal geen verstand van planten enzo.
Lees verder...
Forumonderwerp start exotisch/tropische planten tuin.

Gepubliceerd: 10 okt 2010

101 keer bekeken
Hallo plantenexperts,Zelf nooit veel behoefte gehad om me met tuin bezig te houden, maar had drie jaar geleden een palmboom aangeschaft, een van 3 meter, ze hebben hem voor me geplaatst.
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp carmona macrophylla krijgt gele blaadjes

Gepubliceerd: 11 aug 2010

218 keer bekeken
Mijn carmona die ik nu een week heb krijgt sinds een dag of drie gele bleedjes, die je er zo af kunt pakken of vallen.Sommige blaadjes zijn ook bruin, ik heb aan de aarde gevoelt, maar hij staat absoluut niet te droog.
Lees verder...
Forumonderwerp taxus {veelvraat} kever

Gepubliceerd: 16 jul 2010

146 keer bekeken
Wij hebben ontzettend veel last van de taxus kever.
Lees verder...
Stel een tuinvraag