Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie groene inspiratie nodig? dit zijn 3 unieke kamerplanten

Gepubliceerd: 22 feb 2023

12 keer bekeken
Planten zijn een van de beste toevoegingen aan elke kamer! Niet alleen brengen ze leven, kleur en natuur in huis, maar ze kunnen ook de luchtkwaliteit van je huis verbeteren.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het onderhoud van je tuin

Gepubliceerd: 15 dec 2022

14 keer bekeken
Een goede tuinverzorging kan de kwaliteit en de levensduur van je planten, fruit en groenten verhogen. Een paar uur volle zon is een must voor bijna elke plant, maar verschillende plantensoorten hebben verschillende verzorgingsniveaus nodig.
Lees verder...
Forumonderwerp geliefde fatsia(?) is bijna dood

Gepubliceerd: 09 apr 2018

413 keer bekeken
Beste plantenliefhebbers, Ik heb vijf jaar terug een geweldige plant gekocht  en afgelopen jaren begon hij langzaam uit te vallen en nu is er maar 1 zielig blad over.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant met witte bloemen is dit?

Gepubliceerd: 04 aug 2017

67 keer bekeken
Wie weet welke plantensoort dit is? Hij is vandaag gevonden aan een bosrand op Terschelling.
Lees verder...
Forumonderwerp blad van welke plant?

Gepubliceerd: 18 mei 2017

3 keer bekeken
Ik ben benieuwd van welke plantensoort dit blad is.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan ons helpen met de naam van deze plant ?

Gepubliceerd: 11 okt 2016

6 keer bekeken
Beste leden, Wij hebben van een kennis onderstaande plant gekregen. Deze en wij zelf ook niet, weten de naam van deze plantensoort. De plant is licht groen van kleur, en er komen rode bessen in.
Lees verder...
Forumonderwerp tropische binnenplanten identificatie

Gepubliceerd: 02 jul 2016

29 keer bekeken
We hebben een aantal binnenplanten die het goed doen, en eentje die ook mini-plantjes of zaailingen op de rand van het blad vormt. Graag zou ik weten welke planten dit zijn, om te weten te komen hoe ik ze nog beter kan verzorgen.
Lees verder...
Forumonderwerp larven van de taxuskever

Gepubliceerd: 10 apr 2016

163 keer bekeken
Ik had een mooie pol lievevrouwebedstro, die bijna van de ene op de andere dag los op de aarde lag, maar ik weet het aan de vorst, hoewel ik zoiets nog nooit eerder had meegemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp aparte muurplant

Gepubliceerd: 01 sep 2015

3 keer bekeken
Wie kan me vertellen welke plantensoort dit mogelijk is?
Lees verder...
Forumonderwerp hydrokorrels + gaten?

Gepubliceerd: 15 aug 2015

5 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik ben een grote bloembak aan het maken en begrijp het gebruik van hydrokorrels niet helemaal. Eigenlijk doen er drie verhalen de ronde: - Een laag korrels zonder gaten in de bodem. - Een laag korrels met gaten in de bodem.
Lees verder...
Forumonderwerp persicaria polymorpha

Gepubliceerd: 28 jun 2015

4 keer bekeken
Is deze duizendknoop net zo'n zwaar probleem plant als de nauwelijks te bestrijden Japanse duizendknoop.?k Deze laatste plant maakt je huis in England onverkoopbaar en wordt daar net als asbestprobleem gezien.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plantensoort is dit?

Gepubliceerd: 13 jul 2014

3 keer bekeken
Hallo iedereen, Mijn dochter had enkele zaadjes gekregen die ze meteen geplant heeft. Dit is het resultaat na enkele weken.
Lees verder...
Forumonderwerp plantensoort

Gepubliceerd: 22 apr 2014

1 keer bekeken
Wie kan mij aan de naam van deze planten helpen?De roze bestaat zeker in meerdere kleuren.Bij voorbaat dank.
Lees verder...
Forumonderwerp voor welke soort stekken is deze tray?

Gepubliceerd: 27 nov 2013

15 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp overwinteren foeniculum vulgare

Gepubliceerd: 09 nov 2013

2 keer bekeken
Kunnen de stengels van deze plant afgeknipt worden en op de composthoop of moet de plant met deze stengels afgedekt worden?
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor soort plant is dit?

Gepubliceerd: 12 okt 2013

0 keer bekeken
Wat voor plantensoort is dit?Ik heb het plantje van een vrouw die wist ook niet wat het was.Het groeit als een soort palmpje als hij groter wordt.Ook zitten er puntjes onder de bladeren dit lijken mij zaadjes
Lees verder...
Forumonderwerp welk boompje is dit?

Gepubliceerd: 17 apr 2013

346 keer bekeken
Hallo, Vorig jaar heb ik twee boompjes gekocht voor in de voortuin. Deze lijken nu erg slecht te worden, daarom wil ik graag de naam van deze boompjes weten. Op internet kan ik ze namelijk niet terugvinden. Wie o wie kan mij helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp rozenziekte

Gepubliceerd: 20 feb 2013

16 keer bekeken
Sinds 25 jaar hebben we rozen tegen de zuidelijke gevel van het huis staan. De laatste jaren moeten we al in maart beginnen te sproeien tegen schimmels en bladluizen. We moeten deze behandeling om de 14 dagen herhalen. We
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke plant dit is?

Gepubliceerd: 01 okt 2012

0 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan mij vertellen welke plant dit is?

Gepubliceerd: 01 okt 2012

3 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bijna kapot maar nu.....!

Gepubliceerd: 27 jun 2012

5 keer bekeken
De oude, bijna dode orchideeen van een ex-collega van mijn moeder gaan goed!
Lees verder...
Forumonderwerp kale laurierhaag

Gepubliceerd: 13 mei 2012

1,430 keer bekeken
Ik heb een laurierhaag van 20 m breed, 2,5m hoog en ca 11 jaar oudHet gaat om de lauriersoort met de brede lichtgroene kleur Sinds een paar jaar vertoont die gele bladen, diverse kale plekken en wil niet meer omhoog groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende vetplant...

Gepubliceerd: 04 mei 2012

19 keer bekeken
Ik ben op zoek naar de naam van een vetplant voor buiten. Ik heb ze vorig jaar gekocht op een bloemenhappening en er werd mij toen vermeld dat ze zou werken tegen katten door de sterke geur die de plant verspreid als je een blaadje kneust.
Lees verder...
Forumonderwerp hibiscus kamerplanten

Gepubliceerd: 02 feb 2012

23 keer bekeken
wie weet een kweker die tegen schappelijke prijzen stekjes verkoopt?Alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia zaden.

Gepubliceerd: 27 sep 2011

11 keer bekeken
Ik krijg enkele strelitzia zaden waar ik enkele vragen over heb.Hoe kan ik deze laten kiemen ?Welke zaadpotjes kan men het beste ervoor gebruiken ?Wat is de ideale potgrond hiervoor ?
Lees verder...