Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie leuke groene tips voor je smartphone!

Gepubliceerd: 16 okt 2023

11 keer bekeken
Nu de dagen weer donkerder en kouder worden, trekken we massaal naar binnen. Natuurlijk is het heerlijk om een avondje te cocoonen op de bank, maar vergeet ook niet om toch af en toe een lekkere frisse neus te halen.
Lees verder...
Tuininformatie een kindvriendelijke tuin: ideeen voor het creeren van een speelse en veilige buitenruimte.

Gepubliceerd: 20 jun 2023

9 keer bekeken
Als ouder is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je kinderen veilig kunnen spelen in de tuin. Een kindvriendelijke tuin is daarom essentieel. Maar hoe maak je nu zo'n tuin?
Lees verder...
Tuinevenementen ontdek wilde geneeskrachtige planten

Gepubliceerd: 14 apr 2023

6 keer bekeken
We wandelen langzaam door het bos en gaan over in de duinen, in deze overgang kunnen we zien hoe de flora en fauna om ons heen veranderen, beide landschappen uniek uitgerust met hun eigen kruiden.
Lees verder...
Tuinevenementen ontdek wilde geneeskrachtige planten

Gepubliceerd: 14 apr 2023

6 keer bekeken
We wandelen langzaam door het bos en gaan over in de duinen, in deze overgang kunnen we zien hoe de flora en fauna om ons heen veranderen, beide landschappen uniek uitgerust met hun eigen kruiden.
Lees verder...
Tuinevenementen ontdek wilde geneeskrachtige planten

Gepubliceerd: 14 apr 2023

6 keer bekeken
We wandelen langzaam door het bos en gaan over in de duinen, in deze overgang kunnen we zien hoe de flora en fauna om ons heen veranderen, beide landschappen uniek uitgerust met hun eigen kruiden.
Lees verder...
Tuinevenementen ontdek wilde geneeskrachtige planten

Gepubliceerd: 14 apr 2023

6 keer bekeken
We wandelen langzaam door het bos en gaan over in de duinen, in deze overgang kunnen we zien hoe de flora en fauna om ons heen veranderen, beide landschappen uniek uitgerust met hun eigen kruiden.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van een diervriendelijke tuin

Gepubliceerd: 06 mrt 2023

12 keer bekeken
Een diervriendelijke tuin kan zeker de moeite waard zijn; niet alleen voor je eigen plezier, maar ook voor je huisdieren, de wilde dieren en ons milieu.
Lees verder...
Forumonderwerp gedroogde bloem

Gepubliceerd: 20 mei 2022

63 keer bekeken
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent?
Lees verder...
Tuininformatie dit zijn 5 wintergroene planten

Gepubliceerd: 16 feb 2022

72 keer bekeken
Als je een tuin wilt die het hele jaar door mooi blijft, dan is het belangrijk om ook voldoende wintergroene planten in de tuin te plaatsen. Zo voorkom je dat je tuin er ‘s winters erg kaal uit komt te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp welk boompje/plantje is dit?

Gepubliceerd: 22 nov 2021

47 keer bekeken
Ik moet een lading planten weg doen gezien ik een kat krijg en de meeste planten die ik heb giftig zijn voor katten. Daarom vroeg ik me af wat voor soort dit is, om te weten of ie kan blijven of niet!
Lees verder...
Forumonderwerp planten weiland

Gepubliceerd: 08 mei 2021

64 keer bekeken
Goedemiddag, Weet iemand toevallig welke 2 planten dit zijn? Ze staan bij ons in het weiland, ik twijfel alleen of deze giftig zijn. Mvg, Ben
Lees verder...
Forumonderwerp witte lepelplant

Gepubliceerd: 17 aug 2020

38 keer bekeken
Geachte lezer, Ik ben in het bezit van twee witte lepelplanten, de een staat in de woonkmaer in een wat donker hoekje en doet het perfect, de ander staat in de eetkamer aan de zuid west kant voor het raam mar achter vitrage.
Lees verder...
Forumonderwerp gedestilleerd of gefiltered water voor calathea

Gepubliceerd: 18 jul 2020

511 keer bekeken
Ik heb een Calathea Medallion sinds vorig jaar. Ik ben oom eerlijk te zijn nooit goed met planten geweest, behalve orchideeen, dat was het enigste wat bij mij overleefde.
Lees verder...
Forumonderwerp een begin maken met kamerplanten

Gepubliceerd: 09 sep 2019

36 keer bekeken
Na 18 jaar wonen in dezelfde apartement, wil ik weer een poging doen om kamerplanten aan te schaffen.
Lees verder...
Forumonderwerp zinken teil

Gepubliceerd: 28 jun 2019

39 keer bekeken
Ik wil een zinken teil gaan gebruiken als waterval Kan dit of is dit giftig voor de vissen en of planten? Met vriendelijke groeten Tjalling 
Lees verder...
Forumonderwerp dringend (giftige?) plant herkennen!!!!!

Gepubliceerd: 14 mei 2019

48 keer bekeken
Hallo, Hoop dat iemand kan helpen!!
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe tuin, onbekende planten

Gepubliceerd: 10 apr 2019

78 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 14 jul 2018

70 keer bekeken
Ik heb in april bollen (of knollen??) van astilbes gekocht bij de kweker in Lomm. (limburg) Dat was tijdens Kom in de kas.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een ribes? en zo ja: welke

Gepubliceerd: 02 jul 2018

42 keer bekeken
Ik heb een zaailing in een potje opgekweekt in de veronderstelling dat het een kruisbes was, maar nu na een paar jaar begin ik toch te twijfelen. Het plantje heeft nog nooit gebloeid, en dus ook geen vrucht gedragen.
Lees verder...
Forumonderwerp klaproos of papaver

Gepubliceerd: 03 jun 2018

102 keer bekeken
Mijn dochter heeft gisteren een klaproos geplukt, zonder haar handen te wassen nadien. Ze zegt ook dat zeeen vreemde smaak ik haar mond had. Ik vind juistop internet dat klaprozen giftig zijn. Hoe giftig zijn die voor de mens?
Lees verder...
Forumonderwerp welk kruid of welke plant is dit?

Gepubliceerd: 02 jun 2018

59 keer bekeken
Hoi, ik ben op zoek naar de naam van deze plant. Hij is in mijn tuin terechtgekomen (in Zuid-Limburg) en heeft zich in een jaar gigantisch vermeerderd.
Lees verder...
Forumonderwerp hoi! en een vraag...

Gepubliceerd: 09 jul 2017

105 keer bekeken
Dag allemaal, ik heb in hartje Nederland een kleine stadstuin waar ik zowel eetbare planten als bloemen als gras heb staan, als een grote compostbak. Het valt me alleen nog niet mee allemaal om zonder kennis zo te krijgen als ik wil.
Lees verder...
Forumonderwerp een paar vragen over mijn plantjes

Gepubliceerd: 10 jun 2017

180 keer bekeken
Hoi! Ik heb een aantal cactussen en succulenten alleen weet ik niet veel van de verzorging van deze planten af. Ik verwijder altijd de verdorde bladeren en er vielen mij zo juist wat dingen op.
Lees verder...
Forumonderwerp ideale groeiomstandigheden vincetoxicum nigrum

Gepubliceerd: 18 apr 2017

21 keer bekeken
Hallo, Ik heb vorige jaar deze plant gekocht in een 20 L kuip gezet met wat gaas er om heen. Ik heb gehoord dat deze plant ook goed winterhard is en in de tuin uitgeplant kan worden. Ik vraag mij af wat de beste standplaats is.
Lees verder...
Forumonderwerp slakken....

Gepubliceerd: 02 apr 2017

672 keer bekeken
Slakken zijn een terugkerende irritatie, zeker als het er buitensporig veel zijn. Nu las ik onlangs op een weblog, welke weet ik niet meer, maar iemand schreef, dat ze de doppen van walnoten tegen slakken gebruikte.
Lees verder...