Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vormsnoei conifeer?

Gepubliceerd: 28 mrt 2018

147 keer bekeken
Deze conifeer heeft weer nieuwe uitlopers, ik wil er iets moois van maken. Hoe kan ik hier een kegelvorm van maken en wanneer moet ik dan gaan scheren? Hij mag niet veel groter worden als het naast gelegen boompje worden. mvg Henry.
Lees verder...
Forumonderwerp cypressen met uitstekende takken door sneeuw

Gepubliceerd: 21 jan 2018

383 keer bekeken
Voor ons pasgekochte huis staan drie cypressen. Ze zijn mooi geplaatst en hebben een rol in het tuinonderwerp. Door de dikke sneeuwlaag zijn er echter een paar takken omgebogen. Ik heb daarom een aantal vragen:
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 24 jul 2016

0 keer bekeken
Ik heb deze in de achtertuin staan en wil er eigenlijk nog twee bijplaatsen maar zonder naam is dat lastig. Wie kan mij uit de brand helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp juniperus scopulorum 'blue arrow'

Gepubliceerd: 09 jun 2016

3 keer bekeken
Sinds september 2014 heb ik vier Blue arrows van ca 180-220 cm hoog).
Lees verder...
Planten taxus baccata 'fastigiata aurea'

Gepubliceerd: 24 jun 2015

12 keer bekeken
De nederlandse naam is Taxus, familie van de
Lees verder...
Planten taxus baccata 'fastigiata'

Gepubliceerd: 24 jun 2015

40 keer bekeken
De nederlandse naam is Ierse taxus, familie van de
Lees verder...
Forumonderwerp taxus baccata 'fastigiata'

Gepubliceerd: 25 nov 2014

2 keer bekeken
Wij hebben sinds 14 jaar een taxus baccata fastigiata in de tuin staan en
Lees verder...
Forumonderwerp taxus 'fastigiata'

Gepubliceerd: 10 jun 2014

1 keer bekeken
Wij zien plotseling een plek met dode bladeren komen in de taxus en er liggen
Lees verder...
Forumonderwerp taxus baccata fastigiata

Gepubliceerd: 21 jan 2013

4 keer bekeken
Heb een solitaire Taxus Baccata Fastigiata in de tuin staan, moet ik deze ook af en toe
Lees verder...
Forumonderwerp een klein en smal boompje

Gepubliceerd: 16 nov 2012

1 keer bekeken
Ik ben op zoek naar een klein ( 200 cm )hoog en smal ( 50 cm ) boompje welke in het zicht staat vanuit mijn woonkamer de tuin in.Een soort cypressen model , maar wel eentje die altijd groen blijft, zeer belangrijk , dus die bladeren of naalden bli
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie van struiken

Gepubliceerd: 03 sep 2012

9 keer bekeken
Enkele maanden geleden zijn wij verhuisd, en we hebben nu enkele onbekende struiken staan. De struik op de foto is een meter of 3, 4 hoog en we hebben er een touw om gebonden om 'm een beetje bij elkaar te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp vervanger italiaanse cypressen

Gepubliceerd: 18 mei 2012

1,243 keer bekeken
De 2 solitaire It. cypressen zijn nu helemaal bruin... Ik zou ze willen vervangen door vergelijkbare coniferen die beter winterhard zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een taxus?

Gepubliceerd: 31 mrt 2012

0 keer bekeken
Deze plant heb ik al jaren in de tuin. Regelmatig heb ik gezocht in tuincentra en op internet in de hoop de naam te achterhalen. Helaas weet ik hem nog steeds niet.Wie weet hem? M.vr.gr.Trudy
Lees verder...
Forumonderwerp graag hulp bij het identificeren van deze planten

Gepubliceerd: 06 nov 2010

2 keer bekeken
Volgende maand krijgen wij de sleutel van ons nieuwwe huis en in de tuin staan een aantal planten die we iniedergeval willen houden. Helaas ben niet zo bekend met planten/bomen/struiken (ik heb nog nooit een tuin gehad) maar
Lees verder...
Forumonderwerp cyprus boompje vermoed ik

Gepubliceerd: 03 nov 2010

4 keer bekeken
Wie kan me vertellen welke cyprus dit is? Bedankt en groetjes, Huub
Lees verder...
Forumonderwerp struik en plantje

Gepubliceerd: 18 mei 2010

0 keer bekeken
Ja in de voortuin zet ik op dit moment voornamelijk stekjes uit de tuin van mijn ouders en planten uit de groencontainer.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet dit naald boompje?

Gepubliceerd: 25 apr 2010

4 keer bekeken
In mijn tuin staat dit naald boompje.Ik zie ze wel vaker bij anderen ook staan, maar hoe heet deze?
Lees verder...
Forumonderwerp zuilen en een schaduw tuin

Gepubliceerd: 17 apr 2010

1 keer bekeken
Ik had het al helemaal uitgedacht. Voor mijn kleine voortuin (2x4meter) wilde ik de bodem bedekken met grind of kiesel. Als rand wilde ik kinderkoppen plaatsen.
Lees verder...
Forumonderwerp tuin ontwerp

Gepubliceerd: 07 aug 2009

144 keer bekeken
Hallo, We hebben een tuin in de vorm van een rechthoekige driehoek. De tuin is op dit moment kaal, gereed om ingericht en bestraat te worden.
Lees verder...
Forumonderwerp zuilvorm

Gepubliceerd: 07 dec 2007

0 keer bekeken
Voor in mijn voortuin ben ik op zoek naar een zuilvormige conifeer, dus eentje die niet al te breed wordt. Kan iemand mij wat namen geven?
Lees verder...
Forumonderwerp boom

Gepubliceerd: 29 apr 2007

1 keer bekeken
Ik ben op zoek naar een hoog groeiende maar smallblijvende boom die niet gesnoeid hoeft te worden. Welke bomen zijn geschikt?
Lees verder...
Forumonderwerp zuilvormige bomen

Gepubliceerd: 08 nov 2006

5 keer bekeken
Wij zijn onze voortuin aan het herinrichten. We willen graag wat zuilvormige bomen neerzetten, die niet te snel groeien en niet al te hoog en te breed worden. Heeft iemand tips?
Lees verder...
Forumonderwerp help, ideeen voor dichte, te onderhouden haag

Gepubliceerd: 07 nov 2005

5 keer bekeken
Zucht... Voor ons huisje zijn we op zoek naar een passende haag. We hebben al tal van ideeën gehad en telkens terug afgevoerd. Het gaat om een haag van +/- 20 meter. Onze voorwaarden zijn volgende, in volgorde van belangrijkheid :
Lees verder...
Forumonderwerp sterke haag van 3 meter hoog ?

Gepubliceerd: 02 nov 2005

18 keer bekeken
IK ben op zoek naar een haag die het zicht met de buren moet verhinderen.Ik dacht eerst aan leilinde(te lastig) en toen aan beuk.(hier zou dan weer ziekten aankomen.Mijn vader is sterke voortstander van leguster.
Lees verder...
Forumonderwerp is de cephalotaxus ook giftig voor honden?

Gepubliceerd: 25 mei 2005

29 keer bekeken
Ik wil graag weten of de Cephalotaxus Harringtonia Fastigiata (Knoptaxus) ook giftig is
Lees verder...
Stel een tuinvraag