Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie twist voor je tuin: grasrollen met ingelegde planten versus zelf bloemen planten

Gepubliceerd: 19 apr 2024

3 keer bekeken
Ben je van plan om je tuin op te fleuren? Misschien denk je wel na over het kopen van graszoden zodat je snel een mooi groen gazon aan kan leggen.
Lees verder...
Tuininformatie lang leve je moestuin: 6 tips voor een goed onderhoud

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Een gezonde moestuin biedt dagelijks genot van verse, smaakvolle groenten en kruiden, maar een belangrijk aspect is hier ‘gezond’. Het is namelijk van groot belang dat je deze goed onderhoudt. Denk aan onkruidbeheersing en zieke- en plaagbeheer.
Lees verder...
Tuininformatie groene transformatie: zo knap je in no-time een verwilderde tuin op

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Met een drukke work-life balans is het onderhoud van de tuin vaak iets wat uitgesteld wordt. Ziet hij er daarom een beetje verwilderd uit? Dan is het tijd om de handen uit de mouwen te steken.
Lees verder...
Tuininformatie een mooie tuin creeren

Gepubliceerd: 12 jul 2023

23 keer bekeken
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien?
Lees verder...
Tuininformatie oplossingen voor veelvoorkomende tuinproblemen

Gepubliceerd: 26 mei 2023

21 keer bekeken
Je geniet het hele jaar door het liefste van een tuin die goed verzorgd en onderhouden is. En ook al klinkt het zo vanzelfsprekend, het kan in de loop zomaar zo zijn dat je net even wat meer bij moet benen.
Lees verder...
Forumonderwerp 2 planten

Gepubliceerd: 13 mei 2023

47 keer bekeken
Weet iemand wat de plant is met de witte bloemen is dit onkruid ???? En weet iemand de naam van het boompje?? Alvast bedankt voor het meedenk3n  Mvrgr carla
Lees verder...
Forumonderwerp welke biologische groenbemester moet je kie-zen voor een zure bodem?

Gepubliceerd: 30 mrt 2023

41 keer bekeken
Hallo allemaal! :)
Lees verder...
Tuininformatie 5 tips voor het onderhouden van je tuin

Gepubliceerd: 23 feb 2023

26 keer bekeken
Een mooie tuin is een waardevolle toevoeging aan je leefomgeving. Je tuin is de plek waar je in je eigen omgeving kan genieten van de buitenlucht. Het is echter wel belangrijk om je tuin te onderhouden om er optimaal van te kunnen genieten.
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op het voorjaar

Gepubliceerd: 08 feb 2023

11 keer bekeken
Het duurt nog even, maar voor we het weten beginnen de eerste vogeltjes weer te fluiten en kunnen we de dikke winterjas in de kast laten hangen.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het onderhoud van je tuin

Gepubliceerd: 15 dec 2022

14 keer bekeken
Een goede tuinverzorging kan de kwaliteit en de levensduur van je planten, fruit en groenten verhogen. Een paar uur volle zon is een must voor bijna elke plant, maar verschillende plantensoorten hebben verschillende verzorgingsniveaus nodig.
Lees verder...
Forumonderwerp gunstige plantenassociaties in de moestuin

Gepubliceerd: 14 dec 2022

33 keer bekeken
Hallo iedereen! :)
Lees verder...
Forumonderwerp vijver / zwemvijver

Gepubliceerd: 16 nov 2022

58 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Tuininformatie op welke manieren kun je jouw tuin beschermen?

Gepubliceerd: 15 aug 2022

11 keer bekeken
Je bent trots op je tuin. Dat is waarschijnlijk niet zonder reden. Je hebt bijvoorbeeld je best gedaan om hier diverse mooie plantjes te laten groeien. Logischerwijs wil je er voor zorgen dat dit alles er mooi uit blijft zien.
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op de zomer

Gepubliceerd: 28 apr 2022

32 keer bekeken
Het voorjaar staat we voor de deur, tijd om onze tuin weer in opperste beste staat te brengen. Het onkruid verwijderen, de takken snoeien en uiteraard de éénjarige planten vervangen.
Lees verder...
Tuininformatie de zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente

Gepubliceerd: 03 mrt 2022

24 keer bekeken
De zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente
Lees verder...
Tuininformatie je tuin klaar maken voor de zomer van 2022, dat doe je zo

Gepubliceerd: 16 feb 2022

24 keer bekeken
Nog heel even volhouden en de eerste warme zonnestralen dalen weer op ons neer. Vind jij het ook zo fijn om dan heerlijk bezig te zijn of te ontspannen in de tuin? Grote kans dat jouw tuin nog even flink onder handen mag worden genomen.
Lees verder...
Tuininformatie 4x duurzaam tuinieren

Gepubliceerd: 14 jul 2021

44 keer bekeken
Een milieuvriendelijke tuin is om meerdere redenen belangrijk. Tegenwoordig hebben we te maken met klimaatverandering, vermindering van biodiversiteit en een slechtere luchtkwaliteit. In de steden is maar weinig groen te vinden.
Lees verder...
Forumonderwerp begroeiing dolomietkiezel

Gepubliceerd: 14 apr 2021

21 keer bekeken
Of ik in de juiste topic zit weet ik niet maar dit is mijn vraag. Een gedeelte van mijn oprit dat dienst doet als parkeermogelijkeid maar weinig wordt gebruikt is bedekt met worteldoek en dolomiet (al een aantal jaartjes oud).
Lees verder...
Tuininformatie maak je tuin klaar voor het voorjaar met deze tips

Gepubliceerd: 15 mrt 2021

62 keer bekeken
De eerste lentedagen dienen zich al vroeg aan dit jaar. Wil jij ook lekker naar buiten en de tuin in? Vaak begint het in het voorjaar te kriebelen om weer van start te gaan met tuinieren.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit hondsdraf ??

Gepubliceerd: 08 jul 2020

726 keer bekeken
Hallo, In mijn gazon zit zoveel dat van onkruid. Wat is dat (ik denk hondsdraf) en wat kun je er tegen doen? Is er een bestrijdingmiddel voor? Groet, Johan3
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw lid

Gepubliceerd: 12 apr 2019

20 keer bekeken
Nieuw in de groep, hopelijk veel kenners over planten die ik in mijn nieuwe tuin tegen kom waarvan ik niet weet wat het is. Een goede plant of onkruid! groet HMF
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 13 okt 2018

477 keer bekeken
Mijn schoonmoeder zaliger zei altijd: "Onkruid bestaat niet". Maar ik vind het maar niks. De fotos geven aan wat ik in mijn gazon vind, soms hele zoden. Allereerst foto1. Vervolgens foto2 (hele zoden, blad is nog geen cm doorsnee).
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 25 aug 2018

182 keer bekeken
In een pot is een plant komen aanwaaien, dus zal via zaad verspreid zijn.Iemand een idee, welke plant dit is: onkruid of een mooie plant met mogelijke bloei?
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en gelijk een vraagje :)

Gepubliceerd: 15 jul 2018

18 keer bekeken
Hoi Allemaal, Mijn naam is Arie en ben sinds vandaag nieuw op dit forum :). 
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 14 jul 2018

70 keer bekeken
Ik heb in april bollen (of knollen??) van astilbes gekocht bij de kweker in Lomm. (limburg) Dat was tijdens Kom in de kas.
Lees verder...
Stel een tuinvraag