Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp hedychium gardnerianum

Gepubliceerd: 26 mei 2016

1 keer bekeken
Hoe moeten wij de knollen van deze plant in de aarde zetten? Staan nu al haast 2 maanden in de aarde (pot) maar niets te zien. Wat moeten wij doen?
Lees verder...
Forumonderwerp hedychium gardnerianum

Gepubliceerd: 29 aug 2014

3 keer bekeken
zoals beloofd
Lees verder...
Forumonderwerp hedychium gardnerianum

Gepubliceerd: 26 mei 2013

6 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik ben, na drie jaar door omstamdigheden eruit geweest te zijn, op zoek naar een paar planten / rhizomen van de Hedichium Gardnerianum. Heeft iemand die nog beschikbaar ? Alvast bedankt !
Lees verder...
Forumonderwerp hedychium wel geplant niet opgekomen .

Gepubliceerd: 11 aug 2012

9 keer bekeken
Hoi allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp hedychium spicatum

Gepubliceerd: 31 okt 2011

44 keer bekeken
Hallo, Ik heb een Hedychium spicatum staan waar er nu zaad aan staat. Mijn vraag is laat deze gember zich makkelijk zaaien en heeft er hier iemand ervaring mee? Mvg. christ
Lees verder...
Forumonderwerp siergember hedychium gardnerianum

Gepubliceerd: 17 okt 2011

204 keer bekeken
Overwinteren van de Hedychium Gardnerianum ? het zijn inmiddels grote planten die in pot zijn ingegraven in de tuin. Hoe kan ik ze het beste laten overwinteren ?
Lees verder...
Forumonderwerp de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 18 sep 2011

1 keer bekeken
Wie kan mij de naam van deze plant verklappen?
Lees verder...
Forumonderwerp vondelingetje/hedycium/gemberplant

Gepubliceerd: 13 aug 2011

14 keer bekeken
Vondelingetje, hopelijk iets leuks. Bovenste blad iets gescheurd. Als het maar geen banaan is, dan moet-ie verhuizen.
Lees verder...
Forumonderwerp roscoea - gemberorchidee - r. humeana

Gepubliceerd: 14 jun 2010

22 keer bekeken
Vorige keer heb ik van dit gember geslacht wat cautleyoides laten zien, nu dan wat humeana. Beide zijn vroeg bloeien, de bloemen voor het blad verschijnend maar de plant vormt zich al tijdens de bloei.
Lees verder...
Forumonderwerp gemberplant

Gepubliceerd: 03 apr 2010

399 keer bekeken
Ik heb enkele jaren terug bij de groentenboer een gemberknol met een knoert van een scheut erop gekocht. Ik heb deze geplant en het resultaat daarvan (weliswaar na vier jaar) is een prachtige plant die elk jaar opnieuw uitbundig bloeit.
Lees verder...
Forumonderwerp gember ( zingiber officinale)

Gepubliceerd: 23 feb 2009

5 keer bekeken
Hoi,ik ben nieuw hier en meteen heb ik een vraagje: is het mogelijk dit keukenkruid hier te kweken, en zo ja, waar kan ik zaad of een wortelstok kopen?Hartelijk bedankt voor eventuele reakties,Wout
Lees verder...
Forumonderwerp hedychium densiflorum stephen

Gepubliceerd: 22 aug 2008

6 keer bekeken
deze gemberssoort staat te bloeien op moment (evenals andere soorten)maar ik vind deze gember echt een plaatje, wilde hem toch even laten zien
Lees verder...
Forumonderwerp siergember (hedychium gardnerianum)

Gepubliceerd: 02 mei 2008

65 keer bekeken
Hallo , Wie kent er siergember ? ik heb deze plant nog nooit in een winkel gezien zijn er hier mensen die siergember hebben ? en mij een stukje van de wortel of knol kunnen opsturen . alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp gember c1000

Gepubliceerd: 30 mrt 2007

7 keer bekeken
Hoi, heb een stukje gemer gekocht bij de C1000, tis een heel klein stukje van 7 cm lang. ik wil hem graag oppotten en een plant uit krijgen, hoe moet ik hem dan verzorgen?
Lees verder...
Forumonderwerp 13 ) welke planten in welke grond

Gepubliceerd: 08 jan 2007

54 keer bekeken
13) welke planten in welke grond
Lees verder...
Forumonderwerp iets voor de samenwerkings bladen?

Gepubliceerd: 05 jan 2007

23 keer bekeken
Hallo allemaal Voelen jullie er iets voor om een lijst samen te stellen met daarin diverse gegevens van ons allemaal ?
Lees verder...
Forumonderwerp gember zaden

Gepubliceerd: 27 okt 2006

5 keer bekeken
Hallo Heb Zaden van gember gekregen maar weet niet zo goed deze te behandelen.Heb eerder gembers gehad maar daar is niks van op gekomen Gr. Andre
Lees verder...
Forumonderwerp foto's tuin

Gepubliceerd: 25 okt 2006

1 keer bekeken
Hoi exoten liefhebbers, We hebben een homepage gemaakt over onze tuin, met foto's van de diverse planten. Voor geinteresseerden hier de link:
Lees verder...
Forumonderwerp hedychium

Gepubliceerd: 12 aug 2006

5 keer bekeken
Ik ben helemaal in ban van o.a. de gembers (Hedychiums Roscea's Etlingera's etc) ik heb verschillende soorten en tot mijn vreugde bloeien er nu twee van.....wilde jullie deze prachtige plant niet onthouden.
Lees verder...
Forumonderwerp musa sikkimensis red tiger

Gepubliceerd: 20 mei 2006

10 keer bekeken
hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp welke soorten hebben jullie zoal?

Gepubliceerd: 08 apr 2006

45 keer bekeken
Ik ben pas begonnen met het houden van exotische planten en ik vroeg me af welke soorten jullie zoal hadden.Ik heb momenteel : update 21/05/06
Lees verder...