Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp cactus in nood

Gepubliceerd: 03 aug 2022

126 keer bekeken
Mijn cactus ziet er sinds een paar weken slecht uit. Ik vermoed dat hij op een plek met te weinig licht heeft gestaan.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit blad schimmel op mijn alocasia?

Gepubliceerd: 25 mei 2022

269 keer bekeken
Mijn Alocasia Black Velvet heeft bruine vlekken op de bladeren, zelfs op alle bladeren behalve het nieuwste blad. Ik vraag mij af wat dit is en wat kan ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp gevraagd, er scheelt vanalles met mijn nieuwe haworthia...

Gepubliceerd: 09 mei 2018

104 keer bekeken
Hallo, ik had op de Plantendag in Bokrijk (op 1 mei) dit vetplantje gekocht, ze zeiden dat het een Haworthia was, maar niet welke soort maar nu maak ik me toch zorgen over sommige zaken die ik eraan zie...
Lees verder...
Forumonderwerp welke bloem is dit?

Gepubliceerd: 23 apr 2018

76 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er aan de hand met mijn toscaanse klimjasmijn?

Gepubliceerd: 08 nov 2017

5,257 keer bekeken
De bladeren van onze Toscaanse klimjasmijn zijn met zwarte poeder bedekt en als je dat eraf wrijft is het blad mooi glanzend donker groen. Het blad is dus niet plakkerig en ook niet aangevreten. Is dit dan toch zwarte luis?
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 20 jun 2017

77 keer bekeken
Deze plant heeft mijn opa ooit gekocht en is via mijn oma naar mijn moeder naar mij gekomen via stekjes.
Lees verder...
Forumonderwerp als een kind zo blij: hellonias bullata

Gepubliceerd: 02 apr 2017

14 keer bekeken
In 2006 heb ik een Hellonias bullata gekocht en jaren moeten wachten, eer er eens een bloem verscheen, 3 jaar geleden voor het eerst bloemen, echt zo mooi, het jaar erop geen bloemen, vorig jaar weer wel.
Lees verder...
Forumonderwerp wisteria / blauwe regen

Gepubliceerd: 20 aug 2016

45 keer bekeken
Met veel interesse las ik het artikel op uw tuinkrant.com (https://tiny
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 24 jul 2016

0 keer bekeken
Ik heb deze in de achtertuin staan en wil er eigenlijk nog twee bijplaatsen maar zonder naam is dat lastig. Wie kan mij uit de brand helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 07 mei 2016

13 keer bekeken
We kregen deze plant een aantal jaar geleden. Een aantal takken zijn ondertussen flink uitgeschoten en voor het eerst krijgt deze plant ook bloemen. Maar welke plant is dit eigenlijk? Is het aangewezen de uitlopers af te knippen?
Lees verder...
Forumonderwerp welig tierend..

Gepubliceerd: 30 sep 2015

11 keer bekeken
Dit kruid tiert welig in mijn siertuin tussen de Perovskia's.
Lees verder...
Forumonderwerp aanplant in bloempot/regenton

Gepubliceerd: 28 sep 2015

5 keer bekeken
Wie weet raad? Ik heb een erker. Het hemelwater loopt via een ketting naar beneden. Ik wil deze ketting in een ronde plantenbak laten lopen met gaatjes in de onderkant. In de bak wil ik iets aanplanten dat het hele jaar groen blijft.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet wat voor struik dit is?

Gepubliceerd: 25 sep 2015

4 keer bekeken
Wie kan mij helpen alstublieft? In onze tuin stond bij aankoop van het huis deze struik/boompje. Volgens de vorige eigenares heeft hij gebloeid maar ik had wel begrepen dat deze zeer weinig zou bloeien.
Lees verder...
Forumonderwerp makkelijke grootbladerige binnenplant of boompje.

Gepubliceerd: 15 aug 2015

207 keer bekeken
Mijn eerste topic hier en ik kom jullie meteen van alles vragen.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 02 aug 2015

0 keer bekeken
Hallo :),
Lees verder...
Forumonderwerp tuinplant met paarse bloemen, wat is de naam

Gepubliceerd: 23 jul 2015

21 keer bekeken
In één van de bloemperkjes staat een plant met paars/witte bloemen. De bloemen lijken enigszins belvormig. De plant bloeit nu voor de tweede maal. Kan ook behoorlijk groot worden. Op één of andere wijze is de naam zoekgeraakt.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant tussen ander zaaigoed

Gepubliceerd: 25 mei 2015

0 keer bekeken
Deze plant groeide uit een zaadje dat eigenlijk een aubergineplant had moeten worden. De andere zaadjes werden dat namelijk wel. Welke plant is dit? Ik heb drie foto's genomen.
Lees verder...
Forumonderwerp wie is de taxuskever kwijtgeraakt na verhuizing?

Gepubliceerd: 22 apr 2015

55 keer bekeken
Ik woonde voorheen op een appartement en had veel potten op het balkon. In deze potten had ik veel taxuskevers. Toen ik ging verhuizen naar een huis met tuin, heb ik nagenoeg alle planten achtergelaten om zo van de taxuskever af te komen.
Lees verder...
Forumonderwerp wilde plant

Gepubliceerd: 31 jan 2015

30 keer bekeken
Wie kan mij vertellen wat dit voor wilde bloemen zijn.Ze groeien op een zuidlimburgse grashelling.Foto is een beetje ver af genomen.Lijkt iets op zenegroen,maar deze zijn erg blauw?
Lees verder...
Forumonderwerp ficus gaat ten onder, heel snel!

Gepubliceerd: 06 jan 2015

60 keer bekeken
Mijn ficus vertoont erge bladval en ik krijg hem op geen enkele manier meer vrolijk.
Lees verder...
Forumonderwerp roos leonardo da vinci

Gepubliceerd: 04 okt 2014

9 keer bekeken
Ik Heb 4 buxus borders met daarin Leonardo Da Vinci rozen.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet hoe dit heet?

Gepubliceerd: 04 okt 2014

0 keer bekeken
Ik heb in de tuin een plant staan, waarvan ik graag de Nederlandse naam zou willen weten. Ik weet dat het in de thee word gedaan.Hij is best erg groot, zo ongeveer 70 cm hoog!
Lees verder...
Forumonderwerp bollen

Gepubliceerd: 03 sep 2014

254 keer bekeken
goedendag. ik heb 2x bollen meegenomen voor familie in Spanje. Maar dat is tot nu toe niet echt een succes geweest. In oktober ga ik weer naar hen toe. Hebben jullie een advies?
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit eigenlijk?

Gepubliceerd: 31 aug 2014

0 keer bekeken
Ik kwam op scouting deze plant tegen, maar niemand kon mij vertellen wat de naam van de plant is. Ik vindt hem erg mooi. :D
Lees verder...