Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp heeft deze boom een ziekte?

Gepubliceerd: 16 mrt 2022

169 keer bekeken
We hebben een mooie boom in onze tuin staan, maar deze ziet er sinds een jaar niet gezond meer uit. De stam pelt volledig af en er lijkt zich een soort schimmel op de Stam te vormen.
Lees verder...
Forumonderwerp wortels dakplataan drukken terras omhoog.

Gepubliceerd: 08 okt 2019

245 keer bekeken
Helaas begint mijn terras op 1 plek omhoog te komen door de wortels van mijn plataan.nou vraag ik mij af of het mogelijk is die wortel op die plek gewoon af te zagen.
Lees verder...
Forumonderwerp dakplataan flink aanpakken

Gepubliceerd: 05 okt 2019

72 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp eik ziek?

Gepubliceerd: 25 aug 2019

16 keer bekeken
Hallo iedereen, Er is iets mis met een van onze eik bomen.. zie foto. Iemand enig idee wat het is en hoe op te lossen? Wij hebben al magnesium gegeven maar dit hielp niet.. bedankt grt tim
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp plataan bomen snoeiadvies ivm weinig blad

Gepubliceerd: 24 jun 2018

125 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp het leiden van een plataan

Gepubliceerd: 10 sep 2017

183 keer bekeken
Al jaren hebben wij een plataan in de tuin en vanaf het begin niet goed geleid, nu schiteten de takken die verticaal groeien enorm de lucht in en dat ziet er
Lees verder...
Forumonderwerp mij onbekende struiken/bomen

Gepubliceerd: 03 sep 2017

44 keer bekeken
Tijdens onze vakantie in Baden-Baden kwamen we 4 ons onbekende struiken/bomen tegen. Ze groeiden op de terrassenhelling onder de burcht in de volle zon (op het zuiden) struik/boom 1: 3 foto's
Lees verder...
Forumonderwerp help! welke boom staat er in onze tuin?

Gepubliceerd: 13 nov 2016

38 keer bekeken
Onlangs hebben wij een nieuwe woning gekocht en weten niet precies welke boom er in onze tuin staat. Wie kan ons helpen? Wat is het voor boom en hoe moeten we deze behandelen / snoeien? Hij is nu wel erg groot.
Lees verder...
Forumonderwerp platanen

Gepubliceerd: 10 okt 2016

7 keer bekeken
Wij overwegen lei-platanen in de tuin te zetten. Nu wees een boomdeskundige erop dat platanen enorm veel fijnstof en pollen produceren. Wat is jullie ervaring daarmee?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien bol catalpa

Gepubliceerd: 15 aug 2016

12 keer bekeken
In mijn tuin staan twee grote bol catalpa's die al lang niet meer gesnoeid zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp van welke boom komt deze vrucht

Gepubliceerd: 25 jul 2016

38 keer bekeken
Onlangs in Frankrijk gevonden onder een boom: Van welke boom is deze vrucht? De vrucht bevat gaatjes waar waarschijnlijk zaden in hebben gezeten. Iemand een idee? Het blad ligt ernaast. (beetje verdord)
Lees verder...
Forumonderwerp opkrullend blad

Gepubliceerd: 10 jul 2016

61 keer bekeken
In een voortuin trof ik een dakplataan met nauwelijks schot in de kroon, de bladeren die hij had waren klein en opgekruld. Ook een beukenheg, een bolcatalpa en een Annabel leken hier last van te hebben. Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe struik of boom

Gepubliceerd: 28 nov 2015

4 keer bekeken
Hallo allemaal, Onlangs is onze mooi blauwe regen boom in de voortuin omgewaaid, deze was ongeveer 2 meter hoog en was ook ongeveer 2 meter in doorsnede.
Lees verder...
Forumonderwerp terugsnoeien plataan winter

Gepubliceerd: 13 okt 2015

27 keer bekeken
Goedenavond allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp jonge plataan?

Gepubliceerd: 15 jul 2015

8 keer bekeken
Goedemiddag, Is de boom op de foto hieronder een jonge Plataan?
Lees verder...
Planten platanus x acerifolia

Gepubliceerd: 24 jun 2015

8 keer bekeken
De nederlandse naam is Plataan, familie van de Platanaceae.
Lees verder...
Forumonderwerp plantaan verplaatst

Gepubliceerd: 13 jun 2015

19 keer bekeken
hi heb jullie advies nodig. ik heb 3 weken geleden mijn plantaan verplaatst naar een andere plek in de tuin maar nu beginnen de bladeren bruin te worden en te verschrompelen echter kleine uitschieters lopen nog wel uit.
Lees verder...
Forumonderwerp plataan verliest bladeren in juni

Gepubliceerd: 04 jun 2015

2,452 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp welke bladblazer?

Gepubliceerd: 22 okt 2014

16 keer bekeken
Het is herfst en het blad valt weer van de bomen.Dus weer tijd om met de bladblazer aan de slag te gaan.Ik mag de STIHL benzine handbladblazer van de overbuurman lenenheeft super blaaskracht maar het apparaat is zo zwaar!
Lees verder...
Forumonderwerp plataan

Gepubliceerd: 16 sep 2014

1 keer bekeken
Hallo, Kan ik nu mijn plataan al snoeien? Met vriendelijk groet, Roy
Lees verder...
Forumonderwerp witte vlekken op blad plataan

Gepubliceerd: 16 jul 2014

1,156 keer bekeken
Wij hebben 4 platanen in de tuin staan, waarvan de 2 dakplatanen witte vlekken op het blad vertonen. Ook zijn de bladeren dof en krullen om. Ze krijgen geen donkere randen, waardoor we
Lees verder...
Forumonderwerp dakplataan ziek of dood?

Gepubliceerd: 20 jun 2014

269 keer bekeken
Mijn dakplataan heeft sinds dit voorjaar een paar uitlopertjes gehad die daarna zijn verdord. Daarna is er geen enkel blad meer aangegroeid en lijkt ie dood. Is het een schimmel? Wie herkent dit en wie weet of ie nog te redden is?
Lees verder...
Forumonderwerp plataan blad ziekte

Gepubliceerd: 10 mei 2014

108 keer bekeken
Hallo ik heb zins 3 jaar leiplantanen staan.ze hebben het de eerste jaren goed gedaan,maar nu lijkt het net of de bladeren worden op gegeten . had dit eerst aan 1 boom van de 5 maar nu andere boom ook al.
Lees verder...
Forumonderwerp droge bladeren in plataan

Gepubliceerd: 03 mei 2014

20 keer bekeken
Onze zes jaar oude plataan heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar last van droge bladeren. Het lijkt dit jaar erger dan het vorige jaar. Ik heb hem afgelopen week flink wat extra water gegeven (onze kleine tuin is grotendeels bestraat).
Lees verder...