Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welk soort grond heb ik?

Gepubliceerd: 09 mrt 2024

11 keer bekeken
Ik ben onlangs verhuisd naar Zeeland (Zierikzee), daar wonen we in een nieuwe wijk. Onze tuin bestaat uit gazon en tegels, hier wil ik een weelderige biologische bloementuin van maken.
Lees verder...
Forumonderwerp welke heuchera soort is dit?

Gepubliceerd: 11 jun 2023

15 keer bekeken
Wie weet welke soort Heuchera oranje blad heeft en witte bloemetjes?
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor een klokje is dit?

Gepubliceerd: 07 jun 2023

27 keer bekeken
Er zijn wat klokjes komen aanwaaien in mijn tuin. Ze zijn super mooi, dus ik wil ze proberen te houden. Het verspreidt zich als een malle onder de grond, dus dat lijkt niet zo moeilijk.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

12 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

76 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie 5 dingen die niet mogen ontbreken in jouw tuin

Gepubliceerd: 16 mei 2023

11 keer bekeken
Je tuin is de plek waar je heerlijk in kunt ontspannen en genieten van het weer met vrienden en familie. Het is daarom erg belangrijk om de juiste items en elementen in de tuin te hebben, zodat jij optimaal kunt genieten.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant

Gepubliceerd: 14 mei 2023

35 keer bekeken
ik woon in de eifel (duitsland)waar ik een stuk bos hebt,de meeste planten die daar groeien ken ik wel maar deze niet kunnen jullie me vertellen wat voor soort het is?
Lees verder...
Forumonderwerp welke cactus is dit?

Gepubliceerd: 10 mrt 2023

38 keer bekeken
Goedemiddag,  paar jaar geleden deze cactus gekocht, echter mij er nooit in verdiept welke soort het is.  Weet iemand hier dit toevallig? 
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit...

Gepubliceerd: 24 nov 2022

39 keer bekeken
Hallo iedereen 
Lees verder...
Tuininformatie zo kun jij bijdragen aan een schoner milieu

Gepubliceerd: 23 sep 2022

7 keer bekeken
We zijn ons er met elkaar van bewust dat er echt niets moet gebeuren aan het verlagen van de CO2 uitstoot in de wereld.
Lees verder...
Forumonderwerp ik ben benieuwd of iemand deze plant kan benoemen

Gepubliceerd: 14 jul 2022

77 keer bekeken
Ik heb m enkele jaren geleden bij een bloemist gekocht die m zelf ook niet kon benoemen. Hij is n tijdje bijna doodgegaan en dan plant ik ze meestal in de tuin, hopende dat ze t dan weer beter doen door gebrek aan zonlicht of voeding binnenshuis.
Lees verder...
Tuininformatie welke plantenbakken passen het beste in jouw tuin?

Gepubliceerd: 12 jul 2022

24 keer bekeken
De bloempot en plantenbak heeft de afgelopen honderd jaar vele gedaanteverwisselingen ondergaan. Of het nu het materiaal is of de vorm, voor elke soort plant, tuin of inrichting is er wel een bijpassende plantenbak of bloempot te vinden.
Lees verder...
Tuininformatie een groenblijvende haag met de taxus

Gepubliceerd: 23 jun 2022

22 keer bekeken
De Taxus is in steeds meer tuinen terug te vinden. Begrijpelijk, omdat deze haag bekend staat als zeer onderhoudsvriendelijk en hij u het gehele jaar een groenblijvende haag geeft. Hiermee kunt u de Taxus perfect gebruiken als erfafscheiding.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom?

Gepubliceerd: 29 apr 2022

103 keer bekeken
Goedenavond, Is er iemand die weet wat voor boom dit is? En is de boom nog levensvatbaar? , hij is gesnoeid eind 2020 maar doet op een paar scheuten vanonder na niet veel meer! Zou ik hem kaal moeten snoeien?
Lees verder...
Tuininformatie gras zaaien: hoe doe je dat?

Gepubliceerd: 14 apr 2022

73 keer bekeken
Gras zaaien is niet moeilijk, maar er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten. Zo moet je graszaad kiezen dat geschikt is voor de grond waarop je het wilt zaaien en moet je weten wanneer het de juiste tijd is om te zaaien.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent de naam van dit plantje?

Gepubliceerd: 19 mrt 2022

43 keer bekeken
Mijn zoon heeft deze roos samen met een mij onbekende bloem gekregen als bedankje. Ik ben nieuwsgierig van welk plantje dit een takje is.
Lees verder...
Forumonderwerp welk boompje/plantje is dit?

Gepubliceerd: 22 nov 2021

47 keer bekeken
Ik moet een lading planten weg doen gezien ik een kat krijg en de meeste planten die ik heb giftig zijn voor katten. Daarom vroeg ik me af wat voor soort dit is, om te weten of ie kan blijven of niet!
Lees verder...
Forumonderwerp afscheid........

Gepubliceerd: 16 nov 2021

154 keer bekeken
Ik ben GreenConnection. Reeds 18 jaar beantwoordde ik dagelijks vragen van tuin- en plantenliefhebbers. Ik deed dat als hobby, maar ook beroepsmatig. En met veel plezier.
Lees verder...
Forumonderwerp welke orchidee soort is dit ?

Gepubliceerd: 18 sep 2021

94 keer bekeken
Hele mooie orchidee al 2 jaar geleden gekregen en kreeg toen uitschieters die boven op de plant groeide met wortel en al overgepot. Inmiddels nieuw plant geworden met 2 aparte stukjes met stengels
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor soort spin is dit ?

Gepubliceerd: 26 aug 2021

49 keer bekeken
Beste mensen, Zag gisteren deze spin op het dakterras. Hebben dit soort niet nog nooit gezien. Heb even gegoogeld, máár vind zelf deze soort niet. Weet iemand welk soort dit is ? Was al ietwat groter.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit?

Gepubliceerd: 02 aug 2021

42 keer bekeken
Kan iemand mij helpen om te weten te komen welk soort boom dit is? Hartelijk bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp welke grassoort?

Gepubliceerd: 25 jun 2021

31 keer bekeken
Met goedkeuring van GI en Peterplant in het bijzonder vervolg ik hier mijn vraag over de grassoort die tussen mijn Perovskia
Lees verder...
Forumonderwerp zwammen gezocht

Gepubliceerd: 25 apr 2021

31 keer bekeken
Hallo allemaal, ik heb orchideeen gezaaid maar die moeten gevoed worden door een zwam \ schimmel of paddestoel... Weet iemand ook welke goede?ik dacht zelf aan een oesterzwam of champignon.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke boom dit is?

Gepubliceerd: 10 apr 2021

123 keer bekeken
We zijn vorig jaar verhuisd naar een nieuwe woning, waar een grote boom in de tuin staat. We weten niet wat voor soort boom het is.
Lees verder...