Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp kaalvraat jonge dahlia plantjes

Gepubliceerd: 18 jun 2020

34 keer bekeken
jonge uitloop dahlia knollen kaalvraat mvg R Munsterman
Lees verder...
Forumonderwerp dahlia knollen?

Gepubliceerd: 01 nov 2014

2 keer bekeken
Ik heb in de zomer 1 dahliaplant in volle grond gezet, nu haal ik hem eruit en het zit vol met bollen eronder, zijn dit nu allemaal nieuwe dahlia's? Ik dacht dat het zo moeilijk was om te
Lees verder...
Forumonderwerp dahlia's stekken

Gepubliceerd: 01 feb 2012

2 keer bekeken
Ik heb van vorig jaar Dahlia knollen overgehouden. Nu wil ik deze middels stekken gaan vermeerderen, is het verstandig om deze nu al reeds op te planten en dat ik daarover enkele weken stekken van kan snijden.
Lees verder...
Forumonderwerp ingedroogde dahliaknollen

Gepubliceerd: 17 jan 2012

67 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp japanse bloem?

Gepubliceerd: 26 nov 2011

4 keer bekeken
Wie kent deze plant. Is het Japans?
Lees verder...
Forumonderwerp dahliaknollen

Gepubliceerd: 10 nov 2011

51 keer bekeken
Ik heb ter overwintering de dahlias (Bishop of Lancaster) uit de grond gehaald. Het is een grote kluit met veel knollen ( zie afbeelding).
Lees verder...
Forumonderwerp overwinteren

Gepubliceerd: 05 nov 2011

8 keer bekeken
Het is nog heel prettig weer maar toen ik deze morgen langs de borders liep zag ik dat de winter zich toch echt wel aankondigt nu.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw hier

Gepubliceerd: 04 nov 2011

6 keer bekeken
Hallo, ik ben nieuw hier en hoop hier veel wijze raad te krijgen en veel nieuwe vrienden te maken die evenveel als ik houden van bloemen en planten,groetjes, marero
Lees verder...
Forumonderwerp siergember hedychium gardnerianum

Gepubliceerd: 17 okt 2011

204 keer bekeken
Overwinteren van de Hedychium Gardnerianum ? het zijn inmiddels grote planten die in pot zijn ingegraven in de tuin. Hoe kan ik ze het beste laten overwinteren ?
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant?

Gepubliceerd: 12 sep 2011

2 keer bekeken
Weet iemand hoe deze plant heet?Bij voorbaat dank.Wiel
Lees verder...
Forumonderwerp buitenbloemen en planten

Gepubliceerd: 15 aug 2011

5 keer bekeken
Hallo! Ik ben helemaal gek van gerbera's en dan vooral op de verschillende roze tinten gerbera's! Nu is onze tuin klaar om bloemen en planten te planten en ik was benieuwd of
Lees verder...
Forumonderwerp dahlia stengels gebroken

Gepubliceerd: 03 jul 2011

490 keer bekeken
Vorige week zijn door het slechte weer (veel wind en dikke hagelstenen) de stengels van twee van mijn dahlia's volledig afgebroken.
Lees verder...
Forumonderwerp rotte dahlia's

Gepubliceerd: 06 feb 2011

73 keer bekeken
mijn dahlia's overwinteren elk jaar op mijn zolder. deze morgen zag ik van in de verte wit schimmelpluis op enkele knollen. dus ik ging dichter gaan kijken. al mijn dahlia's hebben van dat wit pluisgedoe. ze zijn allemaal door en door rot.
Lees verder...
Forumonderwerp roscoea - gemberorchidee - r. cautleyoides

Gepubliceerd: 13 jun 2010

39 keer bekeken
Geen vraag, gewoon wat foto's en zo van de Roscoea, een geslacht van kleine gembers uit
Lees verder...
Forumonderwerp gemberplant

Gepubliceerd: 03 apr 2010

399 keer bekeken
Ik heb enkele jaren terug bij de groentenboer een gemberknol met een knoert van een scheut erop gekocht. Ik heb deze geplant en het resultaat daarvan (weliswaar na vier jaar) is een prachtige plant die elk jaar opnieuw uitbundig bloeit.
Lees verder...
Forumonderwerp berichtje voor greenconnection

Gepubliceerd: 20 jul 2009

5 keer bekeken
Beste Greenconnection, Een tijdje terug vroeg ik of iemand de naam wist van een voor mij onbekende plant.
Lees verder...
Forumonderwerp aantal dahlia's per knol?

Gepubliceerd: 20 apr 2009

117 keer bekeken
Ik heb vandaag wat Dahlia-knollen besteld. Het gaat om de Elise en de Akita. Ik heb alleen geen idee hoeveel bloemen er per knol ongeveer aankomen en ik kan dit ook nergens op het forum vinden. Kan iemand me hier iets meer over vertellen?
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie van deze plant

Gepubliceerd: 08 nov 2008

3 keer bekeken
hallo, Deze plant plus minus 70cm hoog komt volgens de informatie uit Roemenie en heeft daar de naam trompetbloem, wie heeft er meer info?
Lees verder...
Forumonderwerp dahlia's vermeerderen

Gepubliceerd: 31 okt 2008

3 keer bekeken
Hallo, Ik heb dit jaar voor het eerst een volkstuin gehad en de dahlia's hebben het erg mooi gedaan.
Lees verder...
Forumonderwerp dahlia-knollen

Gepubliceerd: 20 apr 2008

3 keer bekeken
L.S.Mijn oude buurman had altijd prachtige dahlia`s in de tuin.Hij is overleden,en zijn zoon heeft mij een grote doos vol knollen gegeven.Helaas heeft hij de labels er niet bij gedaan.
Lees verder...
Forumonderwerp reuzendahlia

Gepubliceerd: 03 nov 2007

25 keer bekeken
Ik heb mijn reuzendahlia naar binnen gehaald.. ik heb hem helemaal afgeknipt en heb nu alleen de knol over. Hoe kan ik de knol het beste bewaren en wat is de beste tijd deze weer in de tuin te zetten?
Lees verder...
Forumonderwerp dahlia-knollen

Gepubliceerd: 06 feb 2007

31 keer bekeken
Vorig jaar had ik dahliastekken gekocht, de planten groeiden en bloeiden schitterend. Bij het rooien van de knollen in november
Lees verder...
Forumonderwerp kerstster en dahlia's

Gepubliceerd: 24 dec 2006

1 keer bekeken
Onze kerststerren beginnen uit te vallen terwijl ze nog volop in bloei staan,heb dit al vaak gezien bij andere kerststerren.Hoe voorkom je dit?Heeft het iets met de luchtvochtigheid te maken?
Lees verder...
Forumonderwerp dahlia,s winterklaar maken.

Gepubliceerd: 19 nov 2006

31 keer bekeken
Ik heb dit jaar voor het eerst dahlia knollen geplant.Nu is mijn vraag; hoe maak ik deze winterklaar.Moet ik wachten tot ze uitgebloeid en afgestorven zijn,kan ik ze afknippen en wat moet ik er daarna mee doen.Het zijn erg mooie bloemen dus wil ik
Lees verder...
Forumonderwerp dahlia knollen

Gepubliceerd: 10 nov 2006

10 keer bekeken
Vanmiddag heb ik mijn Dahlia knollen uit de tuin gehaald.Nu heb ik ze afgespoeld en te drogen gelegd. Het is een hele "tros"Nu is mijn vraag moet ik deze delen? Kan ik deze knollen als ze droog zijn ook in kranten bewaren?
Lees verder...
Stel een tuinvraag