Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bolacacia loopt maar aan 1 hoekje uit

Gepubliceerd: 20 jun 2022

427 keer bekeken
Hallo allemaal, ik hoop hier echt hulp/advies te krijgen omtrent mijn bolacacia …Er zit nl een geschiedenis achter.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp gevraagd: stam van de (acacia?) bomen aangetast

Gepubliceerd: 19 okt 2021

161 keer bekeken
Goedendag!
Lees verder...
Forumonderwerp welke bomen zijn dit?

Gepubliceerd: 24 sep 2020

48 keer bekeken
Hallo, Kan iemand mij vertellen welke bomen dit zijn. Het zijn 2 verschillende bomen. Bedankt alvast
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte op laagstam boom

Gepubliceerd: 13 apr 2018

450 keer bekeken
Beste forumleden , Ik heb een probleem op mijn laagstam boom ( stam 1.6 meter ) . Is het een ziekte ..zijn het beestjes ...een combinatie van beiden ...ik weet het niet ..
Lees verder...
Forumonderwerp bolacacia

Gepubliceerd: 20 feb 2017

138 keer bekeken
Graag had ik geweten hoe breed de wortels worden van een Bolacacia. De stam is 220 cm hoog en zal elk jaar terug gesnoeid worden. Gaan de wortels eerder naar de diepte of naar de breedte uit. Graag wil ik de bomen naast mijn huis planten.
Lees verder...
Forumonderwerp robinia pseudoacacia 'umbraculifera'

Gepubliceerd: 30 sep 2016

784 keer bekeken
Enkele weken geleden heb ik een nieuwe jonge bolacacia geplant in de tuin. De acacia zat in grote pot met kluit. De bolacia zag er toen fris en groen uit.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke bolacacia

Gepubliceerd: 12 apr 2016

422 keer bekeken
Hallo, Weet misschien iemand wat er met deze bolacacia aan de hand is? (weet niet 100% zeker of het een bolacacia is)
Lees verder...
Forumonderwerp dode bolacacia in eigen voortuin

Gepubliceerd: 05 sep 2015

130 keer bekeken
ik heb in eigen voortuin een dode bolacacia staan, die ik wil kappen. het gevaar bestaat dat de boom een gevaar oplevert voor mens, dier en voertuin. de boom staat in de voortuin aan de kant van het trottoir, vlak bij de weg.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit?

Gepubliceerd: 08 aug 2015

3 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp is mijn bolacacia ziek?

Gepubliceerd: 12 jul 2015

51 keer bekeken
Ik heb twee bol acacias in mijn tuin. Een daarvan verliest ineens hele takken. Ze lijken van de top te scheuren en gaan dan natuurlijk dood. Wat kan hier aan de hand zijn. Afgelopen jaar zijn beiden helemaal gesnoeid. Alle takken eraf dus.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien bolacacia

Gepubliceerd: 17 apr 2015

345 keer bekeken
M'n bolacacia is gesnoeid door een kennis. Hij wordt erg hoog, hij is dan ook al bijna 20 jaar. De kennis stelde voor het ene hoge uitstekende deel met een kettingzaag recht bij te zagen. Wat je wel bij knotwilgen ziet.
Lees verder...
Forumonderwerp bolacacia

Gepubliceerd: 24 nov 2014

0 keer bekeken
hallo,waneer kan ik mijn boompje verpoten in de herfst dus nu , of het voorjaar bol acacia .h groet
Lees verder...
Forumonderwerp soort boom, en wanneer te snoeien

Gepubliceerd: 05 okt 2014

10 keer bekeken
Hallo, kan iemand mij vertellen wat voor boom hieronder staat afgebeeld,en wanneer ik deze mag snoeien? snoei tips zijn tevens van harte welkom, aangezien ik een rookie ben op het gebied van tuinieren.
Lees verder...
Forumonderwerp bolacacia

Gepubliceerd: 25 sep 2014

6 keer bekeken
Ik heb een bolacacia in de voortuin staan,maar sinds ik hem van het voorjaar niet heb gesnoeid, is de kroon erg breed geworden en de stam iel. Komt dit omdat ik hem niet heb gesnoeid?
Lees verder...
Forumonderwerp bolacacia

Gepubliceerd: 25 jul 2013

0 keer bekeken
Ik heb een bolaccacia waar de katten in de buurt aan krabben.Kan dit kwaad voor de boom?
Lees verder...
Forumonderwerp is deze boom dood?

Gepubliceerd: 23 jun 2013

68 keer bekeken
ik heb 2 bomen in mijn voortuin staan waarvan de ene het heel goed doet en de andere dood is of lijkt.ik weet niet wat voor boom het is.wat kan ik nog aan de boom doen?
Lees verder...
Forumonderwerp boom voor kleine tuin

Gepubliceerd: 03 okt 2012

8 keer bekeken
Ik ben op zoek naar een boompje voor mijn kleine tuintje (5x10).Liefst (uiteindelijk) 3-4 meter hoog met een open kroon, anders zitten we in het donker.
Lees verder...
Forumonderwerp acer

Gepubliceerd: 24 jun 2012

5 keer bekeken
Op dit moment ben ik me een beetje aan het orienteren wat voor kleine boom of
Lees verder...
Forumonderwerp tuin korter door aanbouw, hoe los ik dat op

Gepubliceerd: 11 apr 2012

3 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bolacacia

Gepubliceerd: 21 mrt 2012

168 keer bekeken
mijn bolacacia heeft sinds vorig jaar een probleem op de stam, De schors begon onderaan los te laten. Inmiddels zijn er enkele verticale scheuren, nu ook meer naar boven bij de knot, Is dit een ziekte en wat kan ik eraan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze boom en wanneer gesnoeid?

Gepubliceerd: 23 feb 2012

5 keer bekeken
Wie weet hoe deze boom heet, links op de foto?Hij bloeit wit en na de bloei komen er besjes aan.Kan hij in maart al worden gesnoeid? Of moet ik wachten op de bloei? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp bolaccasia

Gepubliceerd: 02 jul 2011

578 keer bekeken
Helaas heeft mijn bolaccasia het noodweer niet goed doorstaanHoe krijg ik dit weer goed groetjes Harry
Lees verder...
Forumonderwerp bolacacia+winterjasmijn

Gepubliceerd: 05 apr 2011

1 keer bekeken
Ik ben druk in de weer vaste planten te kiezen voor mijn tuin en een belangrijk deel is het inrichten van een border naast het terras; ik kies alles wintergroen, en voorlopig zal alleen de bolacacia die er al staat haar blad verliezen.
Lees verder...
Forumonderwerp bolacacia

Gepubliceerd: 19 okt 2010

1 keer bekeken
We hebben in mei van dit jaar drie bolacacia's gepoot. Tot deze week ging het prima. Nu ziet het of het blad van één van de boompjes er opeens wat verpieterd uit. Heeft dat met de herfst te maken? Of is er iets anders aan de hand?
Lees verder...
Forumonderwerp bolacacia snoeien

Gepubliceerd: 24 sep 2010

18 keer bekeken
Ik heb mijn bolacacia om de twee jaar gesnoeit dit hadden ze me als advies gegeven maar hij word wel erg grootMag ik hem ook elk jaar snoeien en word hij dan niet zo groot
Lees verder...
Stel een tuinvraag