Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp cosmea het blad wordt lelijk

Gepubliceerd: 12 aug 2023

30 keer bekeken
Voor het eerst dit jaar Cosmea gezaaid, en niet zonder succes. Alles is prima opgekomen, getopt en uitgeplant, ook over de bloei geen klagen.
Lees verder...
Tuininformatie sansevieria: de onverwoestbare groene sfeermaker in huis

Gepubliceerd: 12 jul 2023

10 keer bekeken
Als je op zoek bent naar een plant die even stijlvol als onderhoudsarm is, zoek dan niet verder dan de Sansevieria.
Lees verder...
Tuininformatie snoeitips voor je muur klimop

Gepubliceerd: 16 mei 2023

11 keer bekeken
Nu het weer voorjaar is, is het belangrijk om alles goed te gaan snoeien. Door alles weer te gaan snoeien, kunnen je planten namelijk weer prettig door blijven groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

83 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Tuininformatie 3 manieren om uw tuin beter te maken

Gepubliceerd: 01 nov 2022

27 keer bekeken
Wat is nou de perfecte eyecatcher als je in een tuin komt? Hoe kun je je tuin er superstrak, net afgewerkt, en leuk uit laten zien? Kan dit op een duurzame en milieuvriendelijke manier?
Lees verder...
Forumonderwerp schietwilg op stam

Gepubliceerd: 23 sep 2022

41 keer bekeken
Ik wil graag dat deze schietwilg een wilg op stam gaat worden dus moet ik hem gaan knotten op den duur. de blaadjes die op de hele lengte zitten heb ik er af gehaald en in de top nog laten zitten Nu is mijn vraag:
Lees verder...
Tuininformatie waarom een opblaasbare jacuzzi ideaal voor elke tuin is

Gepubliceerd: 12 jul 2022

10 keer bekeken
We zijn weer volop in de tuin bezig dit voorjaar. Naast mooie bloemen, planten en een heerlijke loungehoek is het tegenwoordig veel makkelijker om een relaxplek met water te realiseren.
Lees verder...
Tuininformatie een groenblijvende haag met de taxus

Gepubliceerd: 23 jun 2022

22 keer bekeken
De Taxus is in steeds meer tuinen terug te vinden. Begrijpelijk, omdat deze haag bekend staat als zeer onderhoudsvriendelijk en hij u het gehele jaar een groenblijvende haag geeft. Hiermee kunt u de Taxus perfect gebruiken als erfafscheiding.
Lees verder...
Forumonderwerp gedroogde bloem

Gepubliceerd: 20 mei 2022

63 keer bekeken
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent?
Lees verder...
Tuininformatie sfeervolle toegankelijke terrasoverkapping

Gepubliceerd: 23 mrt 2022

31 keer bekeken
Sfeervolle toegankelijke terrasoverkapping
Lees verder...
Forumonderwerp wat zit hier in de esdoorn

Gepubliceerd: 24 jun 2021

90 keer bekeken
Beste leden, Wie kan ons vertellen wat hier op de bladeren van de esdoorn zit ? Enkele weken geleden zaten hier véél bijen / wespen in. Toen zag ik een wit plekje, nu zit deze op verschillende bladeren erg vol. Gisteren 
Lees verder...
Forumonderwerp spathiphyllum sensation

Gepubliceerd: 28 jan 2021

67 keer bekeken
Hi allemaal, Ik heb vandaag mijn Spathiphyllum Sensation binnengekregen en in sierpot geplaatst. Echter vertonen een aantal bladeren scheuren waardoor het blad slap hangt. 
Lees verder...
Forumonderwerp het gaat niet goed met mijn calathea medaillon!

Gepubliceerd: 28 jan 2021

717 keer bekeken
Sinds ongeveer anderhalf jaar heb ik een mooie Calathea Medaillon in mijn kamer. Tot nu toe ging het goed, maar sinds een paar dagen hangen een heel stel bladeren slap.
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en een vraag over onze geliefde appelboom

Gepubliceerd: 24 dec 2020

93 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp plantenmishandeling?

Gepubliceerd: 21 sep 2020

140 keer bekeken
Hoi! Ik ben nieuw op dit forum en ik wilde een vraag stellen m.b.t. plantenmoraal of ethiek.
Lees verder...
Forumonderwerp gedestilleerd of gefiltered water voor calathea

Gepubliceerd: 18 jul 2020

511 keer bekeken
Ik heb een Calathea Medallion sinds vorig jaar. Ik ben oom eerlijk te zijn nooit goed met planten geweest, behalve orchideeen, dat was het enigste wat bij mij overleefde.
Lees verder...
Forumonderwerp wat valt mijn planten aan?

Gepubliceerd: 10 jul 2020

126 keer bekeken
Ik zou graag wat advies willen hebben over wat mijn planten aanvalt.
Lees verder...
Forumonderwerp alocasia macrorrhiza

Gepubliceerd: 08 jun 2020

89 keer bekeken
Wat is er aan de hand met deze alocasia macrorrhiza?  Hij krijgt regelmatig nieuwe blaadjes. Maar er zijn er een aantal die meer en meer geel worden.. Waardoor komt dit?
Lees verder...
Forumonderwerp catalpa?

Gepubliceerd: 15 apr 2020

87 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria met witte beestjes

Gepubliceerd: 12 sep 2019

757 keer bekeken
Beste Allemaal, Weer eens een probleem. Nadat de Sanseveria's uit de pot groeide, hebben we deze begin van het jaar verpot. Keurig universele potgrond gebruik aangevuld met Breker zand door de doorlaatbaarheid.
Lees verder...
Forumonderwerp een begin maken met kamerplanten

Gepubliceerd: 09 sep 2019

36 keer bekeken
Na 18 jaar wonen in dezelfde apartement, wil ik weer een poging doen om kamerplanten aan te schaffen.
Lees verder...
Forumonderwerp plant krijgt snel veel geel blad...

Gepubliceerd: 22 aug 2019

696 keer bekeken
Beste lezer, Deze plant krijgt snel veel geel blad. Dat er op de foto bijna geen geel blad te zien is komt omdat ik een paar dagen geleden al het gele blad heb verwijderd. Maar nu is er alweer een nieuw geel blad.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte of beestjes

Gepubliceerd: 16 aug 2019

49 keer bekeken
Dit plantje hebben we enkele jaren geleden volledig weggesnoeid door ziekte/beestjes, nu groeit het terug maar we zien hetzelfde ziektebeeld. Iemand die weet wat het is, en kan dit verholpen worden ? Mss ook de naam van de plant ? 
Lees verder...
Forumonderwerp kleine beestjes op de planten

Gepubliceerd: 20 jul 2019

518 keer bekeken
Hai
Lees verder...
Stel een tuinvraag