Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie een prachtige variatie aan planten in huis

Gepubliceerd: 15 mrt 2021

56 keer bekeken
Groen in huis, planten zijn nog altijd populair. Er is altijd weer een nieuw type plant die een tijdje hot en happening is. Maar ook de traditionele kamerplanten zijn niet weg te denken uit vele huishoudens.
Lees verder...
Forumonderwerp elke herfst leggen areca en dwergpalmen het loodje

Gepubliceerd: 24 nov 2019

41 keer bekeken
Allen, Elk jaar loop ik tegen dezelfde problemen aan met onze Arecapalmen en Dwergpalmen. Misschien dat jullie raad weten. In het vroege voorjaar schaffen we elk jaar een X aantal Areca en dwergpalmen aan, in klein formaat.
Lees verder...
Forumonderwerp goudpalm (areca) met vreemde vorm op stam

Gepubliceerd: 23 mei 2019

343 keer bekeken
Hoi allemaal
Lees verder...
Forumonderwerp rouwmugjes/vliegjes in potgrond monstera deliciosa wat te doen?

Gepubliceerd: 25 jun 2018

508 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp areca goudpalm - grond en blad

Gepubliceerd: 04 mei 2018

95 keer bekeken
Heb ik mijn palm ver genoeg de grond in geplaatst? De kleine kokosnooit uitziende balletjes zijn zichtbaar en ik weet niet of dat de bedoeling is. Ook zag ik dit patroon op het blad zitten. Hoort dit bij deze plant?
Lees verder...
Forumonderwerp goudpalm schimmel potgrond

Gepubliceerd: 04 mei 2018

179 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp palmen

Gepubliceerd: 20 mrt 2018

91 keer bekeken
Weet iemand wat eigenlijk het verschil is tussen de kamerplanten Kentia palm en Chamaedorea? Welke is nu diegene die je in de gewone tuincentra vindt?
Lees verder...
Forumonderwerp ochtendlucht schoner

Gepubliceerd: 17 okt 2016

67 keer bekeken
Zoeken op internet over ochtendlucht leverde het volgende op.
Lees verder...
Forumonderwerp welke ziekte/plaag heeft mijn palm?

Gepubliceerd: 01 okt 2016

229 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp palm ziek?

Gepubliceerd: 15 sep 2016

15 keer bekeken
Goeiemorgen allen!
Lees verder...
Forumonderwerp areca palm

Gepubliceerd: 28 mrt 2015

2 keer bekeken
Hallo, Ik heb een arecapalm in huis waarvan het jonge blad rimpelt. Weet iemand waar dit van komt? Bedankt alvast! Gr mel-k
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe aanwinsten.

Gepubliceerd: 06 jan 2012

3 keer bekeken
Deze drie vind ik niet direct terug , bedankt alvast. 1) is een waterplant ; ik dacht eerst aan Thalia, maar dat is het beslist niet
Lees verder...
Forumonderwerp areca lutescens

Gepubliceerd: 26 jun 2011

5 keer bekeken
mijn Areca lutescens die krijgt alemaal bruine puntjes ik heb hem nog niet zo heel lang dus hoe kan dit komen alvast bedankt westerink
Lees verder...
Forumonderwerp scherpe palmbladeren?

Gepubliceerd: 03 mei 2011

7 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp kentia palm

Gepubliceerd: 26 dec 2010

63 keer bekeken
Ik heb voor mijn verjaardag een prachtige kentia palm gekregen. (de howea forsteriana)De buitenpot is iets te klein voor de binnenpot (randje steekt er bovenuit)
Lees verder...
Forumonderwerp areca palm krijgt bruine punten

Gepubliceerd: 21 dec 2010

132 keer bekeken
Ik heb op mijn werk sinds kort een Areca-palm opgevangen. Ze wilden hem hier weggooien maar ik wou hem graag op mijn kamer hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie van een plant aub

Gepubliceerd: 20 jun 2010

0 keer bekeken
Hey iedereen, Ik hoop voldoende reacties te krijgen.Ik heb vorige maand een plant gekocht. Persoonlijk vind ik het een mooie plant, het viel me direct op!
Lees verder...
Forumonderwerp goudpalm (areca lutescens) wordt te groot

Gepubliceerd: 10 apr 2010

380 keer bekeken
Hallo Ik heb sinds 4 jaar een palm in mijn woonkamer nou die groeit hard. Nu komt deze bijna tegen de plafond en ook zijn takken zijn erg breed geworden.
Lees verder...
Forumonderwerp kat met allergien

Gepubliceerd: 19 mrt 2010

27 keer bekeken
Mijn poes van 18 maanden heeft sinds oktober of november last van korstjes boven haar wenkbrauwen, ik zag eerst gewoon iets rood en geïrriteerd, en weinig haren op die plekken. Ineens een dag had ze een grote wond net onder haar linker oor.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant?

Gepubliceerd: 14 jan 2010

3 keer bekeken
Hallo, pas een plantje gekocht, op het etiket stond dat t een palm is maar niet welke. Ik heb voor de moment geen fototoestel, misschien herkent iemand de plant aan mijn beschrijving?
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is geschikt

Gepubliceerd: 02 jan 2010

1 keer bekeken
Wij zoeken een mooie grote plant (wellicht een palm) die geschikt is om in de winter vlak bij een rooster van de luchtverwarming te staan. Moet dus tegen de warmte kunnen.
Lees verder...
Forumonderwerp grote kamerplant warm appartement

Gepubliceerd: 22 jun 2009

24 keer bekeken
Ik ben opzoek naar een grote kamerplant voor in mijn appartement. Ik woon boven een reeks winkels waardoor het in de winter ongeveer 23 graden is en in de zomer ongeveer 24/25 graden.
Lees verder...
Forumonderwerp kamerplant slecht voor kwaliteit slapen?

Gepubliceerd: 24 jan 2009

9 keer bekeken
Hallo, Ik heb momenteel in mijn slaapkamer op het venster aan het raamde volgende 2 kamerplanten: - Areca Palm - Nephrolepis exaltata bostoniensis
Lees verder...
Forumonderwerp areca palm verzorging

Gepubliceerd: 08 dec 2008

47 keer bekeken
Ik vorige week een palm aangeschaft voor in de woonkamer. Een Chrysalidocarpus lutescens om precies te zijn. Maar de puntjes begonnen al vrij snel te verkleuren en af te breken en ik er beginnen zich hier en daar witte plekjes te vertonen.
Lees verder...
Forumonderwerp wortelluis?

Gepubliceerd: 06 okt 2008

14 keer bekeken
Ik heb een areca palm en ondanks dat er nog steeds nieuwe scheuten bijkomen die goed doorgroeien verschijnen er de laatste tijd ook veel bruin/gele plekken op de bladeren.
Lees verder...