Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bemesten boerenkool

Gepubliceerd: 13 aug 2023

20 keer bekeken
Welke bemesting heeft boerenkool nodig?
Lees verder...
Forumonderwerp tulpen in voortuin

Gepubliceerd: 06 mei 2023

68 keer bekeken
Vorig jaar had ik problemen door woekerend wild gras en heb ik de hele voortuin opgekuisd, alle planten eruit (Perovskia
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het onderhoud van je tuin

Gepubliceerd: 15 dec 2022

14 keer bekeken
Een goede tuinverzorging kan de kwaliteit en de levensduur van je planten, fruit en groenten verhogen. Een paar uur volle zon is een must voor bijna elke plant, maar verschillende plantensoorten hebben verschillende verzorgingsniveaus nodig.
Lees verder...
Forumonderwerp krulvaren

Gepubliceerd: 16 nov 2022

54 keer bekeken
Sinds ongeveer een half jaar heb ik een krulvaren en ik slaag er dus maar niet in om deze te laten groeien of zelfs in leven te houden. Langzaam maar zeker sterft hij af maar maakt geen nieuw blad. 
Lees verder...
Forumonderwerp blauwr bes

Gepubliceerd: 16 feb 2022

30 keer bekeken
Waaraan heeft deze blauwe bes gebrek aan? Ze staat met de voeten in zuurminnende potgrond speciaal voor blauwe bes. Het blad verkleurt. De plant is niet happy. Waarmee kan ik haar blij maken zodat er straks bessen komen?
Lees verder...
Forumonderwerp voeding voor tulpen

Gepubliceerd: 05 feb 2021

72 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp dichondra- silver falls -

Gepubliceerd: 03 aug 2020

24 keer bekeken
Maandje geleden zijn de Dichondra plantjes hard gegroeid.  Op de foto zie je een stukje boven de rand uitkomen. Nu na een maandje of 2 lijkt het wel of ze stil staan en niet meer groeien. Waar kan dat aan liggen?
Lees verder...
Forumonderwerp waar heeft mijn citrus gebrek aan?

Gepubliceerd: 02 jun 2020

83 keer bekeken
Beste mensen, wat is er mis met mijn Citrus. Heeft ie ergens gebrek aan?   groet Fanny 
Lees verder...
Forumonderwerp sering a 'andenken an ludwig spath'

Gepubliceerd: 08 mei 2020

25 keer bekeken
Het is me niet duidelijk hoe dit forum werkt. Ik heb deze vraag al eerder ingediend, maar vind 'm nergens terug. Dus nog maar eens:
Lees verder...
Forumonderwerp alocasia polly wordt bruin

Gepubliceerd: 23 feb 2019

652 keer bekeken
Onze Alocasio doet het de laatste tijd niet meer zo goed. We hebben hem nu ongeveer een jaartje in huis (nog niet verpot). In het begin maakte hij nog wat nieuwe bladeren, maar dat is nu al even geleden (misschien winterrust?).
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom

Gepubliceerd: 15 feb 2019

96 keer bekeken
Goedendag, kan iemand mij vertellen welke boom de bijgevoegde is en of het normaal is dat deze al in februari bloemen krijgt. De rest van de zomer is deze helemaal kaal omdat het blad al vroeg in het voorjaaar uitvalt.
Lees verder...
Forumonderwerp bruine bladeren aan de kiwi

Gepubliceerd: 08 nov 2018

529 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp skimmia japonica met rode bessen

Gepubliceerd: 17 sep 2018

76 keer bekeken
Bijna elk jaar worden sommige bladeren van deze skimmia geel en vallen dan af.
Lees verder...
Forumonderwerp meststoffen

Gepubliceerd: 14 aug 2018

59 keer bekeken
Tuinliefhebber,
Lees verder...
Forumonderwerp vijg met gele bladeren, olijfboompje met raar blad

Gepubliceerd: 22 jul 2018

1,135 keer bekeken
Hallo , ik heb problemen met mijn 2 vijgenboompjes . ze staan in potten op een beschutte zonnige plek op het zuiden.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan mij vertellen met welke boompjes we hier te maken hebben ?

Gepubliceerd: 12 apr 2018

85 keer bekeken
Wij hebben in de tuin 2 boompjes staan, maar weet totaal niet welke dit zijn.Daarbij gelijk de vraag of iemand weet of deze nog te snoeien zijn omdat ze nu erg groot aan het worden zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp wat mankeert buxus

Gepubliceerd: 17 sep 2017

111 keer bekeken
Mijn Buxus heeft de invasie van de Buxusmot goed overleeft.
Lees verder...
Forumonderwerp notenboom met een te dunne stam...

Gepubliceerd: 01 jul 2017

307 keer bekeken
Vorig jaar heb ik een Notenboompje "gered" door het te verplanten. Het was spontaan beginnen groeien achteraan in de tuin maar had daar zéér weinig licht: het stond onder grote berken en dan nog eens in de schaduw van een hazelaar.
Lees verder...
Tuininformatie ontmossen van het gazon

Gepubliceerd: 20 mei 2017

692 keer bekeken
Jaarlijks ontmossen van het gazon. Tips om mos te voorkomen en te bestrijden
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia the bride endless summer scheuten slap

Gepubliceerd: 10 apr 2017

87 keer bekeken
Sinds een week of twee gaan veel nieuwe, jonge scheuten aan de hortensia slap hangen. Ze knikken om en sommige kleine scheutjes zijn verdord. Wel zie ik al hele kleine bloemknoppen. Hij ziet er ook niet echt vol uit.
Lees verder...
Forumonderwerp hedera schutting hoog 2 mtr

Gepubliceerd: 08 apr 2017

9 keer bekeken
Wanneer en waarmee moet ik deze bemesten en hoeveel
Lees verder...
Forumonderwerp onkruitdoor het gras wat nu?

Gepubliceerd: 10 okt 2016

4 keer bekeken
In mijn gras heb ik veel last van onkruid zie foto Joe kan ik dit verwijderen en herstellen. En zorgen dat het niet snel terug kan komen? Mvg Ronald
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in nieuw gazon

Gepubliceerd: 19 sep 2016

33 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp (zieke) rhodondendron

Gepubliceerd: 05 sep 2016

365 keer bekeken
Ik heb in mijn tuin 2 Rhodondendrons staan. Ze staan beide in de vaste grond en ik heb ze al jaren. Nu ziet er 1 van deze 2 er slecht uit. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, en vooral wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp gazon bemesten

Gepubliceerd: 03 sep 2016

84 keer bekeken
Ik heb een Gardena strooiwagen van 45 cm breed. Is er een tabel van de instellingen voor DCM meststoffen ? Ik wil DCM-najaar mest strooien maar heb geen idee op welke stand ik mijn strooiwagen in moet stellen. Wie kan mij helpen evt.
Lees verder...