Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp siergember in pot

Gepubliceerd: 02 nov 2023

17 keer bekeken
Ik heb een paar siergembers in pot staan. Moeten deze bemest worden in deze tijd (nov) van het jaar wanneer je op een subtropisch eiland woont? Ze groeien wel gewoon door.
Lees verder...
Forumonderwerp bloemenborder

Gepubliceerd: 30 okt 2023

22 keer bekeken
Goedemorgen,
Lees verder...
Forumonderwerp welke bemesting eenjarige fruitboompjes

Gepubliceerd: 28 okt 2023

47 keer bekeken
Vorig jaar 2 perenboompjes, 2 citrusboompjes geplant. Wat hebben deze fruitboompjes nu nodig? Kan.ik nu compost strooien of bemesten?
Lees verder...
Forumonderwerp krullend blad hedychium

Gepubliceerd: 11 sep 2023

22 keer bekeken
Wortelstek from the wild gestekt en groeit goed alleen het blad krult ook nadat de plant in een emmer met water heeft gestaan. Ik zie geen ongedierte op het blad. Wat kan dit zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 05 aug 2023

57 keer bekeken
Hi, weet even niet in welk forumonderdeel te plaatsen, dus maar even hier. Hoe krijg ik dit definitief uit mijn gras, zonder de hele boel af te graven :)Wat is het eigenlijk? Klavertjes of zo? Dank voor reactie Ron
Lees verder...
Tuininformatie een mooie tuin creeren

Gepubliceerd: 12 jul 2023

23 keer bekeken
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien?
Lees verder...
Forumonderwerp conifeertje

Gepubliceerd: 22 jun 2023

38 keer bekeken
Hallo, ik heb al een paar jaar een mooi klein conifeertje in een pot staan Maar nu word hij bruin en ik wil vragen hoe dat komt. (zie foto) Is dat van de warmte of droogte ,ik geef hem wel regelmatig water.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een soort bladluis?

Gepubliceerd: 15 jun 2023

49 keer bekeken
Ik heb beestjes op mijn (gewone) Bieslook en Chinese Bieslook. Ik dacht eerst aan bladluis, maar het internet suggereert dat die niet van bieslook / ui houden. De bieslook staat er inmiddels een beetje zielig (bruin, slap) bij.
Lees verder...
Forumonderwerp neusrot tomaten

Gepubliceerd: 11 jun 2023

70 keer bekeken
Volgens mij heeft de tomaat beginnende neusrot. Dat schijnt te komen door te weinig kalk. Echter ik heb bij het planten van de tomaten kalk in het plantgat gestrooid. Moet ik nu weer kalk strooien of het dat geen zin meer?
Lees verder...
Forumonderwerp rupsenplaag of schimmel?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

34 keer bekeken
Hi!
Lees verder...
Forumonderwerp verzorging jong laurierboompje

Gepubliceerd: 29 mei 2023

13 keer bekeken
Vorig jaar laurierboompje gekocht en de grond vochtig gehouden. Hoe lang moet ze nog water hebben en is nu bemesting nodig of bemesten in het volgend voorjaar? Ik zie al nieuwe spruiten komen.
Lees verder...
Forumonderwerp tulpen in voortuin

Gepubliceerd: 06 mei 2023

68 keer bekeken
Vorig jaar had ik problemen door woekerend wild gras en heb ik de hele voortuin opgekuisd, alle planten eruit (Perovskia
Lees verder...
Forumonderwerp buxus gebrek?

Gepubliceerd: 23 apr 2023

53 keer bekeken
Dag allemaal, Mijn buxushagen beginnen uit te lopen. De nieuwe scheuten die normaal lichtgroen zijn kleuren nu eerder geel-groen.
Lees verder...
Forumonderwerp kippenmest

Gepubliceerd: 08 apr 2023

27 keer bekeken
Kan kippenmest verdund met water in de moestuin gestrooid worden of moet de mest eerst gecomposteerd worden?
Lees verder...
Tuininformatie 5 tips voor het onderhouden van je tuin

Gepubliceerd: 23 feb 2023

26 keer bekeken
Een mooie tuin is een waardevolle toevoeging aan je leefomgeving. Je tuin is de plek waar je in je eigen omgeving kan genieten van de buitenlucht. Het is echter wel belangrijk om je tuin te onderhouden om er optimaal van te kunnen genieten.
Lees verder...
Forumonderwerp planten fruitbomen

Gepubliceerd: 21 nov 2022

27 keer bekeken
Heeft een fruitboom na het planten mest nodig of pas in het voorjaar? Hoeveel water heeft de pas geplantte fruitboom nodig nadat deze te hebben geplant?
Lees verder...
Forumonderwerp wisselteelt tuinboon snijboon

Gepubliceerd: 26 okt 2022

12 keer bekeken
Kunnen snijbone geplant worden op de plek wasr tuinbonen hebben gestaan?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien blauwe bes

Gepubliceerd: 03 okt 2022

28 keer bekeken
Deze blauwe bessenstruik stond in pot en wordt in de volle grond geplant in zuurminnende grond. Omdat de plant 1 jaar oud is en het niet uitmuntend doet! s het raadzaam om deze struik te snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp afstand tuinbonen en spruitkool

Gepubliceerd: 27 sep 2022

15 keer bekeken
Links en rechts tuinbonen geplant. In het midden spruitkolen. Is de afstand tussen de planten ok?
Lees verder...
Forumonderwerp japanse roos geen bloemknoppen

Gepubliceerd: 22 aug 2022

28 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp framboos

Gepubliceerd: 23 jul 2022

22 keer bekeken
Deze framboos heb ik vorig jaar geplant waaraan nu een paar framboosjes zitten. Echter de plant groeit echt langzaam en ziet er een beetje iel uit. Wat te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp klimop hedera lijkt dood te gaan

Gepubliceerd: 20 jul 2022

262 keer bekeken
Goedendag tuinliefhebbers, 
Lees verder...
Forumonderwerp artisjok

Gepubliceerd: 19 jul 2022

19 keer bekeken
Waardoor krijgt artisjokzaailing bruine vlekken op blad?
Lees verder...
Forumonderwerp bemesten komkommer?

Gepubliceerd: 08 jul 2022

34 keer bekeken
M8jn komkommerplanten doen het goed maar niet allemaal. Sommigen zien er wat triest uit maar andere weer niet en dragen veel komkommers.
Lees verder...
Forumonderwerp laurier nobilis ziek/lelijk blad

Gepubliceerd: 06 jul 2022

48 keer bekeken
Beste groenliefhebbers,
Lees verder...
Stel een tuinvraag