Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie de pracht van groenblijvende hagen in je tuin

Gepubliceerd: 04 okt 2023

10 keer bekeken
Groenblijvende hagen zijn niet alleen mooi om te zien, maar bieden ook veel praktische voordelen voor je tuin. In dit artikel worden de drie populairste groenblijvende hagen besproken en lees je meer over de positieve eigenschappen.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er mis met deze struiken?

Gepubliceerd: 19 aug 2023

37 keer bekeken
Afgelopen winter hadden ze nog mooie kleine blaadjes, nu is het een dorre bende. Verwijderen of is volgend jaar weer beter?
Lees verder...
Forumonderwerp welke haag kan goed tegen hitte?

Gepubliceerd: 09 jul 2023

35 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp buxus gebrek?

Gepubliceerd: 23 apr 2023

53 keer bekeken
Dag allemaal, Mijn buxushagen beginnen uit te lopen. De nieuwe scheuten die normaal lichtgroen zijn kleuren nu eerder geel-groen.
Lees verder...
Tuininformatie euonymus japonicus green spire haag als buxusvervanger

Gepubliceerd: 22 nov 2022

26 keer bekeken
De Euonymus Japonicus Green Spire wordt zeer veel gebruikt als haagplant. Dat komt omdat het winterhard is, op iedere standplaats kan staan en het zeer gemakkelijk is in onderhoud.
Lees verder...
Tuininformatie dit zijn 5 wintergroene planten

Gepubliceerd: 16 feb 2022

72 keer bekeken
Als je een tuin wilt die het hele jaar door mooi blijft, dan is het belangrijk om ook voldoende wintergroene planten in de tuin te plaatsen. Zo voorkom je dat je tuin er ‘s winters erg kaal uit komt te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte aan buxus

Gepubliceerd: 24 jul 2021

48 keer bekeken
Sinds enkele weken/maanden is een stuk van mijn Buxus volledig bruin aan het worden.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende vlinder

Gepubliceerd: 15 sep 2020

32 keer bekeken
Hallo allemaal. Vandaag zag ik op de tuindeur, niet in de zon, de afgebeelde vlinder zitten. Het is een kleinsoort vlinder, ongeveer ter grootte van een heide-blauwtje. Wie verlost mij van dit gat inmijn kennis.
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd met verandering voortuin

Gepubliceerd: 18 apr 2020

79 keer bekeken
Beste leden,Wij hebben een vraag, m.b.t de aanleg van de voortuin.
Lees verder...
Forumonderwerp welk soort haag is dit

Gepubliceerd: 12 mei 2019

32 keer bekeken
Weet iemand welk soort haag dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp exoot?

Gepubliceerd: 01 aug 2018

47 keer bekeken
Beste mensen. Vanuit mijn keukenraam zag ik dit vlindertje. In mijn ruime collectie vlinderboeken heb ik hem/haar niet kunnen vinden. Is het een exoot of misschien een "grote" micro? Ben benieuwd of jullie hem kennen.
Lees verder...
Forumonderwerp cyclus buxusrups

Gepubliceerd: 30 mei 2018

156 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp aangetaste buxus snoeien?

Gepubliceerd: 17 mei 2018

51 keer bekeken
Mijn buxushaagjes hebben flink te lijden gehad van de buxusmot, waardoor het groen grotendeels is verdwenen. Toch komen er hier en daar nieuwe scheuten tevoorschijn, soms hele panelen.
Lees verder...
Forumonderwerp wat mankeert buxus

Gepubliceerd: 17 sep 2017

111 keer bekeken
Mijn Buxus heeft de invasie van de Buxusmot goed overleeft.
Lees verder...
Forumonderwerp buxus probleem

Gepubliceerd: 05 aug 2017

119 keer bekeken
Hallo, mijn buxus hagen beginnen te verdrogen en de bladeren worden bruin, ook zit er e
Lees verder...
Forumonderwerp buxusmot is gearriveerd

Gepubliceerd: 12 jun 2017

59 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp buxus

Gepubliceerd: 12 mei 2017

164 keer bekeken
Goedemiddag, Tot mijn schrik zag ik dat er verdorde blaadjes aan mijn buxus komen.
Lees verder...
Forumonderwerp wat heeft mijn buxus en is er nog iets aan te doen

Gepubliceerd: 10 mei 2017

62 keer bekeken
Hallo, Een paar dagen geleden viel mij op dat mijn buxussen er niet goed uit zien, Er zitten webjes in en de takken zijn droog. De buxussen staan er in een rij als tuinafscheiding.
Lees verder...
Forumonderwerp buxushaag

Gepubliceerd: 16 feb 2016

16 keer bekeken
welk diertje is dit? gr, C
Lees verder...
Forumonderwerp buxusmot

Gepubliceerd: 29 mei 2015

8 keer bekeken
De Buxusmot richt een ravage aan in de Bommelerwaard. Hele straten met Buxushagen zijnaangevreten door de rupsen van deze mot. Wie weet hoe deze mot (vlinder) eruit ziet.
Lees verder...
Forumonderwerp vlinder

Gepubliceerd: 19 sep 2014

0 keer bekeken
Deze vlinder zat in het donker op de schuurdeur. Ik dacht dat het van een soort helmkruidvlinder (Shargacucculia)was, maar dat wordt door mijn omgeving in twijfel getrokken. Weet iemand de juiste naam?
Lees verder...
Forumonderwerp welke vlinder is dit?

Gepubliceerd: 08 okt 2013

4 keer bekeken
Ik heb deze vlinder al een paar keer in de tuin gezien, maar ik kan de naam niet vinden op het web en in vlinderboekjes. Hoe heet deze vlinder?
Lees verder...
Forumonderwerp buxusmot

Gepubliceerd: 09 mrt 2013

5 keer bekeken
Wij hebben hier de buxusmot, verschrikkelijk.Wie heeft een tip om deze weg te krijgen, zonder dat ik gif moet gebruiken die ook alle andere dieren dood.
Lees verder...