Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie een mirador overkapping is een echt buitenparadijs

Gepubliceerd: 13 dec 2023

12 keer bekeken
Stel je eens voor: een plek in je tuin waar je het hele jaar door kunt genieten, ongeacht het weer. Dat is precies wat een Mirador overkapping jou biedt.
Lees verder...
Forumonderwerp welke bemesting eenjarige fruitboompjes

Gepubliceerd: 28 okt 2023

47 keer bekeken
Vorig jaar 2 perenboompjes, 2 citrusboompjes geplant. Wat hebben deze fruitboompjes nu nodig? Kan.ik nu compost strooien of bemesten?
Lees verder...
Tuininformatie thuis plantjes kweken is makkelijker dan ooit

Gepubliceerd: 21 aug 2023

36 keer bekeken
Denk je eraan om thuis je eigen planten te kweken? Goed idee! Het is een leuke bezigheid en het maakt je huis ook een stuk gezelliger. Maar voordat je begint, zijn er een paar dingen die je moet weten.
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom met een ander probleem

Gepubliceerd: 15 aug 2023

13 keer bekeken
Twee jaar geleden een al iets ouder appelboompje verplaatst naar mijn tuin (uitgestoken uit de volle grond en tijdelijk in een relatief kleine container gepot, daarna bij mij in de volle grond aangelengd met bemeste boomgrond). 
Lees verder...
Tuininformatie een kindvriendelijke tuin: ideeen voor het creeren van een speelse en veilige buitenruimte.

Gepubliceerd: 20 jun 2023

9 keer bekeken
Als ouder is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je kinderen veilig kunnen spelen in de tuin. Een kindvriendelijke tuin is daarom essentieel. Maar hoe maak je nu zo'n tuin?
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er mis met mijn magnolia bomen?

Gepubliceerd: 17 jun 2023

52 keer bekeken
Hoi, 
Lees verder...
Forumonderwerp neusrot tomaten

Gepubliceerd: 11 jun 2023

70 keer bekeken
Volgens mij heeft de tomaat beginnende neusrot. Dat schijnt te komen door te weinig kalk. Echter ik heb bij het planten van de tomaten kalk in het plantgat gestrooid. Moet ik nu weer kalk strooien of het dat geen zin meer?
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte vlekken op stam van mijn japanse esdoorn

Gepubliceerd: 31 mei 2023

111 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op het voorjaar

Gepubliceerd: 08 feb 2023

11 keer bekeken
Het duurt nog even, maar voor we het weten beginnen de eerste vogeltjes weer te fluiten en kunnen we de dikke winterjas in de kast laten hangen.
Lees verder...
Tuininformatie zo zorg je voor een warme en huiselijke sfeer in huis

Gepubliceerd: 18 nov 2022

19 keer bekeken
Een warme sfeer in huis heeft een grote invloed op hoe je je voelt. Het zorgt ervoor dat je je kunt ontspannen en even helemaal tot rust kunt komen. Vind je het lastig om zelf een warme, huiselijke sfeer aan te brengen?
Lees verder...
Tuininformatie waarom een opblaasbare jacuzzi ideaal voor elke tuin is

Gepubliceerd: 12 jul 2022

10 keer bekeken
We zijn weer volop in de tuin bezig dit voorjaar. Naast mooie bloemen, planten en een heerlijke loungehoek is het tegenwoordig veel makkelijker om een relaxplek met water te realiseren.
Lees verder...
Tuininformatie voorkom vallen in tuin en woning met deze 3 tips

Gepubliceerd: 23 jun 2022

18 keer bekeken
Als je op een fijne plek woont, huis helemaal naar jouw smaak ingericht, tuin met veel zorg en geduld helemaal opgebloeid, dan wil je er waarschijnlijk zo lang mogelijk blijven wonen. Of liever zelfs: nooit verhuizen.
Lees verder...
Tuininformatie een groenblijvende haag met de taxus

Gepubliceerd: 23 jun 2022

22 keer bekeken
De Taxus is in steeds meer tuinen terug te vinden. Begrijpelijk, omdat deze haag bekend staat als zeer onderhoudsvriendelijk en hij u het gehele jaar een groenblijvende haag geeft. Hiermee kunt u de Taxus perfect gebruiken als erfafscheiding.
Lees verder...
Forumonderwerp hydrangea teller nizza pink

Gepubliceerd: 30 mei 2022

33 keer bekeken
Hoi, Kreeg deze gisteren cadeau, heb hem tijdelijk in een pot gezet.
Lees verder...
Forumonderwerp kleine bruine insecten in huis

Gepubliceerd: 29 mei 2022

133 keer bekeken
Sinds enkele dagen last van deze bruine kleine insecten in de garage (zie foto).Ik heb ze al enkele dagen allemaal proberen weg te werken, maar de volgende dag zijn er opnieuw te vinden op de muur/ramen/dagkanten...
Lees verder...
Forumonderwerp bovenste bladeren tomatenplant hangt slap

Gepubliceerd: 21 mei 2022

284 keer bekeken
Mijn tomatenplant doet het goed, heeft geen luis, staat niet droog maar toch hangen de bovenste bladeren wat slap. Waardoor komt dit?
Lees verder...
Forumonderwerp gedroogde bloem

Gepubliceerd: 20 mei 2022

63 keer bekeken
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent?
Lees verder...
Forumonderwerp verkleurd blad geranium

Gepubliceerd: 02 apr 2022

108 keer bekeken
Waardoor verkleuren de bladeren van mijn geraniums in pot? En wat te doen?
Lees verder...
Tuininformatie een houten schuur op maat

Gepubliceerd: 21 mrt 2022

9 keer bekeken
Als echte tuinliefhebber wil je natuurlijk het liefst optimaal gebruik maken van de buitenruimte die je hebt. Zo veel mogelijk ruimte voor groen en planten.
Lees verder...
Tuininformatie kweek je eigen groenten

Gepubliceerd: 21 mrt 2022

22 keer bekeken
Het is altijd leuk wanneer je etenswaren zelf kan kweken. Bovendien heb je er niet echt groene vingers voor nodig. Je hebt enkel de juiste materialen nodig en een gezonde portie geduld.
Lees verder...
Tuininformatie 5 ideeen voor het inrichten van je huiskamer

Gepubliceerd: 02 mrt 2022

14 keer bekeken
Ben jij toe aan een nieuw interieur, of wil je je huidige interieur graag een upgrade geven? Of je nu een groot of klein budget hebt, het draait uiteindelijk allemaal om creativiteit.
Lees verder...
Forumonderwerp frambozen snoeien

Gepubliceerd: 26 feb 2022

46 keer bekeken
Goedendag, ik ben relatief nieuw in tuinen land met nu 1.5 jaar in een huis met felbegeerde achtertuin. Helaas is die nu nog strak betegeld, maar dat veranderen staat in de planning (even doorsparen!)
Lees verder...
Tuininformatie dit zijn 5 wintergroene planten

Gepubliceerd: 16 feb 2022

72 keer bekeken
Als je een tuin wilt die het hele jaar door mooi blijft, dan is het belangrijk om ook voldoende wintergroene planten in de tuin te plaatsen. Zo voorkom je dat je tuin er ‘s winters erg kaal uit komt te zien.
Lees verder...
Tuininformatie je tuin klaar maken voor de zomer van 2022, dat doe je zo

Gepubliceerd: 16 feb 2022

24 keer bekeken
Nog heel even volhouden en de eerste warme zonnestralen dalen weer op ons neer. Vind jij het ook zo fijn om dan heerlijk bezig te zijn of te ontspannen in de tuin? Grote kans dat jouw tuin nog even flink onder handen mag worden genomen.
Lees verder...
Stel een tuinvraag