Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp ervaring met tuinieren zandgrond rond appelscha: advies voor bomen gevraagd

Gepubliceerd: 20 jul 2020

75 keer bekeken
Wie tuiniert er in de omgeving van Appelscha (zandgrond) en heeft ervaring met bomen? Wij gaan straks tuinieren op zandgrond en zoeken KLEINE bomen die het goed doen op zandgrond. Welke bomen kunnen jullie ons adviseren?
Lees verder...
Forumonderwerp half parasiet?

Gepubliceerd: 17 jun 2019

47 keer bekeken
Dit tref ik aan in een salix integra hakuro nishiki. Is dit een half parasiet?
Lees verder...
Forumonderwerp notenboom met een te dunne stam...

Gepubliceerd: 01 jul 2017

307 keer bekeken
Vorig jaar heb ik een Notenboompje "gered" door het te verplanten. Het was spontaan beginnen groeien achteraan in de tuin maar had daar zéér weinig licht: het stond onder grote berken en dan nog eens in de schaduw van een hazelaar.
Lees verder...
Forumonderwerp luizen in berk?

Gepubliceerd: 03 mei 2017

907 keer bekeken
Dag allemaal, Voor het eerst in jaren heb ik een vreemde soort in mijn twee berken zitten. De berken groeien nu een aantal jaren en nu stikt het werkelijk van de volgende beestjes. Zijn het luizen en zijn ze schadelijk of niet?
Lees verder...
Forumonderwerp oude berk bonsai

Gepubliceerd: 13 apr 2017

328 keer bekeken
Hoi uitjes , Heb een aantal maand geleden bij een vriend zijn tuin , een omgevallen berk verwijderd.
Lees verder...
Forumonderwerp boom advies

Gepubliceerd: 02 mrt 2017

100 keer bekeken
Hoi, Ik heb en plek achterin de tuin waa voorheen een grote conifeer stond en waar ik nu een boom wil planten.
Lees verder...
Forumonderwerp (redelijk) snelgroeiende bomen

Gepubliceerd: 17 jan 2017

281 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp ulmus 'lobel'

Gepubliceerd: 18 nov 2016

19 keer bekeken
Kunt u mij vertellen of er ervaringen/gegevens zijn over het optreden van allergieen bij mensen bij de volgende bomen:
Lees verder...
Forumonderwerp bruine laag op het vijveroppervlak?

Gepubliceerd: 14 okt 2016

757 keer bekeken
Op het oppervlak van onze vijver drijft een vettige olijfgroene laag. Deze vormt zich wanneer het lange tijd niet heeft geregend. Het water eronder is helder en de vissen (rosettes en windes) zijn levendig.
Lees verder...
Forumonderwerp berken vervangen door ...???

Gepubliceerd: 06 okt 2016

31 keer bekeken
Achter in onze tuin staan drie forse berken, omtrek stammen op 1 meter hoogte ongeveer 160 cm. Naar onze mening worden deze bomen te hoog.
Lees verder...
Bedrijven zorgeloos buitenleven

Gepubliceerd: 18 aug 2016

0 keer bekeken
Een tuinontwerp maken is een vak apart. Dat groepje berken in de tuin, hoe schilderachtig… Maar kleine berken worden groot en na een jaar of vijf blijken ze net de laatste paar uur zon van uw terras weg te nemen.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien

Gepubliceerd: 12 mrt 2016

14 keer bekeken
Mss een late vraag maar ik vond deze site maar juist, ik snoeide onze 2 berken bomen van 15jaar oud midden augustus, vast veel tegenreactie berichten waarom augustus, idc ;P IK snoeide ze tot de grote waar de eeste grote onderste zijtak begon
Lees verder...
Forumonderwerp berken

Gepubliceerd: 27 aug 2015

4 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp geschikte bodembedekker

Gepubliceerd: 21 aug 2015

12 keer bekeken
Ik ben op zoek naar een mooie bodembedekker die in de winter groen blijft. Hij moet onder een grote berk kunnen groeien zonder dat er gaten in vallen.
Lees verder...
Forumonderwerp buurman

Gepubliceerd: 08 jun 2015

7 keer bekeken
Achter in onze tuin staan 3 hoge berken (ja, echt hoog, volwassen) en zoals algemeen bekend geven deze enige overlast (naast hun prachtige aanwezigheid) in de vorm van vallend blad, bloesem en zaden.
Lees verder...
Forumonderwerp hangfucsia overhouden

Gepubliceerd: 01 sep 2014

3 keer bekeken
De afgelopen winter heb ik met succes 2 kuipplanten, Cestrum, overgehouden in onze schuur. condities: vorstbescherming 5 graad celcius,matig daglicht door
Lees verder...
Forumonderwerp welk beestje is dit?

Gepubliceerd: 04 aug 2014

94 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bol aan christusdoorn

Gepubliceerd: 27 jun 2014

1 keer bekeken
https://tinyurl.com/yxdwj6lm
Lees verder...
Forumonderwerp niezen en loopneus van nicotiana-planten?

Gepubliceerd: 09 jun 2014

15 keer bekeken
Beste forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp allergisch voor stuifmeel, welke bloemen wel?

Gepubliceerd: 17 mrt 2014

1,059 keer bekeken
Dag allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp struiken/ bomen planten

Gepubliceerd: 18 feb 2014

5 keer bekeken
Ik woon in een flat en bij mij achter stonden hele mooie bomen en struiken. Met de storm van afgelopen herfst zijn er een stuk of 7/8 omgewaaid, en de gemeente heeft er ook nog een paar weggehaald, De gemeente heeft ook dit
Lees verder...
Forumonderwerp zwart gat met drap in stam berk

Gepubliceerd: 09 feb 2014

94 keer bekeken
Hallo, Ik heb een paar flinke berken staan op het terrein, bij een aantal zitten zwarte gaten in de stam waar je eenvoudig met je vinger in kan. Er zit ook smerige drap in. Het lijkt erop dat daar ooit een tak heeft gezeten.
Lees verder...
Forumonderwerp doodgewone berkjes als startmateriaal

Gepubliceerd: 03 nov 2013

14 keer bekeken
opschot en uitzaai van Ruwe Berkjes, bijna de banaalste zaak van de wereld, en toch wordt er ook in bonsaimiddens veel te weinig gebruik van gemaakt. Nochtans een boomsoort met heel veel mooie 'uiterlijke' kenmerken.
Lees verder...
Forumonderwerp berken stomp

Gepubliceerd: 08 sep 2013

2 keer bekeken
Graag zou ik willen wat ik moet doen met een stomp van de ruwe berk.Deze stomp is een aantal jaren geleden ontstaan door het snoeien. Echter de stomp is niet netjes afgezaagd, en
Lees verder...
Forumonderwerp carpinus betulus 'fastigiata'

Gepubliceerd: 01 mrt 2013

11 keer bekeken
hallo ,
Lees verder...