Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp snoeien oude tak bessenstruik

Gepubliceerd: 03 mei 2022

21 keer bekeken
Deze bessenstruik krijgt nieuwe scheuten. Kan de oude scheut van vorig jaar dat er trouwens slecht uitziet, gesnoeid worden of moet ik die laten zitten?
Lees verder...
Forumonderwerp wilde scheut blauwe bes?

Gepubliceerd: 08 mrt 2022

70 keer bekeken
Is rechts van deze blauwe bes een nieuwe scheut of een wilde tak wat donkerrood is gekleurd?
Lees verder...
Forumonderwerp koffieprut voor zuurminnende planten

Gepubliceerd: 25 feb 2022

71 keer bekeken
Is hef waar dat je koffieprut bij zuurminnende planten kunt strooien of is dit een farce?
Lees verder...
Forumonderwerp blauwr bes

Gepubliceerd: 16 feb 2022

30 keer bekeken
Waaraan heeft deze blauwe bes gebrek aan? Ze staat met de voeten in zuurminnende potgrond speciaal voor blauwe bes. Het blad verkleurt. De plant is niet happy. Waarmee kan ik haar blij maken zodat er straks bessen komen?
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe bessen, beukenbladstrooisel

Gepubliceerd: 10 mei 2018

53 keer bekeken
Blauwe bessen zijn lekker, maar ze gaan kapot aan kalk, en mijn tuintje is nogal kalkrijk in verband met mijn champagneplan, veel schelpen ondergespit.
Lees verder...
Forumonderwerp advies nodig voor aanleg gras na verwijderen vijver

Gepubliceerd: 06 sep 2017

144 keer bekeken
Hoi Groninfo-ers.
Lees verder...
Forumonderwerp minimale ph bolletjes in kuip met blauwe bessen

Gepubliceerd: 27 aug 2017

27 keer bekeken
Ik heb 2 blauwe bessenstruikjes in speciekuipen gezet. Het is de bedoeling dat de grond daarin behoorlijk zuur wordt, bestaat voor een heel groot deel uit beukenblad en dat soort dingen.
Lees verder...
Forumonderwerp boom/plant met blauwe bessen

Gepubliceerd: 14 jan 2017

33 keer bekeken
In een bloemstuk was de op de foto getoonde tak met blauwe berijpte bessen verwerkt. De bessen lijken veel op bosbessen. Ik zou graag de naam van de boom c.q. plant willen weten. Bij voorbaat dank, Wiel Geraedts
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 03 sep 2016

11 keer bekeken
Goedemiddag, Gisteren, bij het kopen van deze twee planten is het erbij ingeschoten de naam te noteren. In mijn plantenboeken in de plant niet te vinden. Wie weet wat de naam van die plant is? Ze zijn circa 60 cm hoog. Bij voorbaat dank.
Lees verder...
Forumonderwerp eigenaardige plant

Gepubliceerd: 07 nov 2015

3 keer bekeken
Hoi, tijdens mijn wandeling op een heide kwam ik een eigenaardige plant tegen, weet er misschien iemand hoe het noemt en zal de plant nog bloeien of blijft die er zo uitzien? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp bloeiende plant/struik

Gepubliceerd: 15 sep 2015

6 keer bekeken
Wat is de naam van deze bijzonder geleurde bloem(struik)
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe bessen

Gepubliceerd: 28 aug 2015

11 keer bekeken
Hallo, Tijdens een wandeling merkte ik een struik op met blauwe bessen . Zijn die eetbaar ( groeien in het wild ) ? Groeten
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom?

Gepubliceerd: 22 jan 2015

18 keer bekeken
weet iemand welke boom dit is? in de zomer heeft de boom zwarte besjes die de vogels erg lekker vinden. ook heeft de boom kleine blaadjes. regelmatig vallen er takjes af.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor een heester

Gepubliceerd: 22 okt 2014

2 keer bekeken
hallo allemaal wie kan mij vertellen wat voor heester dit is
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe bes

Gepubliceerd: 01 jul 2014

8 keer bekeken
Waar kan ik in België overal terecht voor zelfpluk blauwe bessen en kwekerijen blauwe bes?
Lees verder...
Forumonderwerp struiken in de tuin 2 - skimmia?

Gepubliceerd: 20 sep 2013

18 keer bekeken
Naast de prachtige Ilex in de tuin staat volgens mij een
Lees verder...
Forumonderwerp welke klimmer?

Gepubliceerd: 23 jun 2013

3 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp welke bodembedekkers kan ik gebruiken

Gepubliceerd: 01 nov 2012

27 keer bekeken
Een goede vriendin van mij heeft een tuin op het noorden. Tussen de schutting en het pad aan de westkant heeft ze een strook van ongeveer 12 meter die ze wil vullen met bodembedekkers.
Lees verder...
Forumonderwerp bloembollen in moestuin

Gepubliceerd: 11 okt 2012

0 keer bekeken
Ik wil bloembollen planten, bij mijn appelbomen en bosbessen. Bij het telen van bloembollen wordt erg veel gif geproduceerd. Ik lees veel over schadelijkheid via verdamping in de lucht en
Lees verder...
Forumonderwerp clerodendum trichotomum

Gepubliceerd: 23 sep 2012

0 keer bekeken
Ik heb een clerodendrum trichotomum op stam , hij groeit goed en bloeit ook prachtig ma
Lees verder...
Forumonderwerp bramen ziekte

Gepubliceerd: 28 jul 2012

1,014 keer bekeken
Al jaren geeft de braam(zonder doornen) een gedurende enkele weken een rijke oogst. Vorige week bleek dat heel veel bramen veel bolletjes/bessen(?) die uitgesproken wit blijven, terwijl de naastliggende gewoon donker blauw verkleuren.
Lees verder...
Forumonderwerp afvallende bessen

Gepubliceerd: 12 jun 2012

164 keer bekeken
Wij hebben meerdere bessenstruiken in de volkstuin staan: aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen, bosbessen, frambozen, blauwe bessen. Sommige staan er al vele jaren, van voor onze tijd, andere pas twee jaar of korter.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp nodig bij verdwenen heg

Gepubliceerd: 02 mei 2012

3 keer bekeken
Goedemorgen,Ik ben nogal een leek op tuinier gebied, En heb daarom advies nodig,Eerst even een uitleg:Mijn achter buurman had een mooie heg achter in zijn tuin.Deze stond tegen mijn schutting aan,
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe bessen

Gepubliceerd: 18 apr 2012

11 keer bekeken
Ik heb een strruikje met blauwe bessen gekocht.Dit moet in zure grond staan.Mag ik dennenaalden aan gewone tuingrond bijvoegen ?Hoe maak ik het best de grond in goede conditie voor een blauwe bes ? Hartelijk dank
Lees verder...
Forumonderwerp en nog een beetje erbij......

Gepubliceerd: 01 feb 2012

3 keer bekeken
VERFPLANTEN
Lees verder...
Stel een tuinvraag