Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp slaapboom

Gepubliceerd: 25 jul 2023

112 keer bekeken
Is dit een goed klimaat voor de slaapboom.en kan hij tegen de volle zon ?
Lees verder...
Forumonderwerp jackfruit

Gepubliceerd: 22 jun 2023

35 keer bekeken
Hi,
Lees verder...
Forumonderwerp noodkreet framboos

Gepubliceerd: 15 okt 2022

48 keer bekeken
Hallo, Ik heb een dringende hulpvraag.
Lees verder...
Tuininformatie een groenblijvende haag met de taxus

Gepubliceerd: 23 jun 2022

22 keer bekeken
De Taxus is in steeds meer tuinen terug te vinden. Begrijpelijk, omdat deze haag bekend staat als zeer onderhoudsvriendelijk en hij u het gehele jaar een groenblijvende haag geeft. Hiermee kunt u de Taxus perfect gebruiken als erfafscheiding.
Lees verder...
Tuininformatie een prachtige variatie aan planten in huis

Gepubliceerd: 15 mrt 2021

55 keer bekeken
Groen in huis, planten zijn nog altijd populair. Er is altijd weer een nieuw type plant die een tijdje hot en happening is. Maar ook de traditionele kamerplanten zijn niet weg te denken uit vele huishoudens.
Lees verder...
Forumonderwerp radeloze kurk eik bezitster

Gepubliceerd: 18 jun 2019

28 keer bekeken
Help, ik heb sinds eind vorig jaar een kurk eik van 25j geknipt op bonsai van ong. 1m80. Prachtige boom in container. Alles verliep goed tot ik nu voorjaar besliste om hem in grotere container over te planten.
Lees verder...
Forumonderwerp stephanotis probleem

Gepubliceerd: 30 mei 2019

995 keer bekeken
Stephanotis probleem
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 25 aug 2018

182 keer bekeken
In een pot is een plant komen aanwaaien, dus zal via zaad verspreid zijn.Iemand een idee, welke plant dit is: onkruid of een mooie plant met mogelijke bloei?
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp zaait lavendel zich uit?

Gepubliceerd: 29 jul 2018

956 keer bekeken
Ik heb vanmiddag de lavendel Felice gesnoeid, de bloemen zijn uitgebloeid en ik had het eigenlijk al eerder willen doen, maar vandaag is het eindelijk eens bewolkt met een prettig windje.
Lees verder...
Forumonderwerp helleborus niger slappe bladstengels

Gepubliceerd: 24 jul 2018

1,500 keer bekeken
Ik heb 4 witte Helleborussen Niger in de tuin staan, afgelopen winter gepoot. De standplaats is eigenlijk niet goed voor in de zomer, omdat de zon er vanaf 13 uur pal op schijnt.
Lees verder...
Forumonderwerp iemand ervaring met de blauwe strobloem?

Gepubliceerd: 01 jun 2018

58 keer bekeken
Ik heb sinds vorig jaar de blauwe strobloem in de tuin, de plant doet het prima, maakt ook veel bloemstengels, maar op een gegeven moment worden de stengels zo'n 10 cm onder de bloemknop slap en uiteraard is er dan geen bloei.
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia reginae

Gepubliceerd: 07 apr 2018

9,690 keer bekeken
We hebben sinds 1,5 jaar deze Strelizia gekocht bij Hornbach. We kochten deze rond de winter en stond toen vol in bloei met bloemen. Richting de zomer kwamen we geen bloemen meer in. Wel bleven er telkens opnieuw nieuwe bladeren komen.
Lees verder...
Forumonderwerp help mij mijn boompje redden!

Gepubliceerd: 05 feb 2018

149 keer bekeken
Goedemorgen, In een ander topic heb ik gevraagd naar de naam van dit boompje. Ik heb dus nog geen idee hoe deze heet. Maar wie weet wat deze boom mankeert en wat kan ik nog doen om hem te redden? Help??
Lees verder...
Forumonderwerp hoe en hoevaak moet ik deze mooie ficus bonsai cascade snoeien?

Gepubliceerd: 14 jan 2018

162 keer bekeken
Beste allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp steeneik, groeisnelheid

Gepubliceerd: 16 aug 2017

7,063 keer bekeken
Beste allemaal, Vorige week heb ik drie steekeik bomen besteld met 16-18cm stam-omtrek. De bomen zouden een potmaat hebben van 70liter. Op hoogstam en cylinderkroon.
Lees verder...
Forumonderwerp pieris japonica 'little heath green'

Gepubliceerd: 05 apr 2017

126 keer bekeken
ik had een vraagje over de pieris japonica, ik doet er niks aan dat hoeft ook niet staa
Lees verder...
Forumonderwerp boom advies

Gepubliceerd: 02 mrt 2017

100 keer bekeken
Hoi, Ik heb en plek achterin de tuin waa voorheen een grote conifeer stond en waar ik nu een boom wil planten.
Lees verder...
Forumonderwerp gaan de coniferen dood?

Gepubliceerd: 25 dec 2016

861 keer bekeken
Ik had mooie groene coniferen...en nu zien ze er niet zo fris uit. Binnenin zijn ze juist wel groen. Dorst of koud?
Lees verder...
Forumonderwerp sparmannia africana, kamerlinde

Gepubliceerd: 08 nov 2016

97 keer bekeken
Eigenlijk wil ik de kamerlinde op stam gaan maken. Kan ik het onderste stuk stam onder de aarde doen?
Lees verder...
Forumonderwerp calathea: is dit normaal

Gepubliceerd: 22 sep 2016

2,745 keer bekeken
Ik heb nu n paar maanden n calathea staan. Maar de plant gaat s avonds niet meer helemaal dicht als eerst. En hij vertoont wat bruine randjes aan uiteinde van de bladeren. Wat kan ik gaan doen om dit te voorkomen?
Lees verder...
Forumonderwerp stokrozen doen niets

Gepubliceerd: 16 sep 2016

369 keer bekeken
de stokroos zou makkelijk zijn. en dat is ie overal behalve bij mij. hij staat in de zon, in brabant op zandgrond. komt ieder jaar een stukje op en dat is het dan. in 5 jaar tijd 1 maal gebloeid.
Lees verder...
Forumonderwerp heel mooi , maar wie is het?

Gepubliceerd: 10 sep 2016

9 keer bekeken
wat een prachtig bamboe of rietplant heb ik gezien, wie kan mij vertellen hoe het heet, waar ik het kan kopen en mogelijk te verzorgen. heel veel dank. charles
Lees verder...
Forumonderwerp chamaerops humilis

Gepubliceerd: 30 mei 2016

2 keer bekeken
De bladeren van pijn chamaerops humilis beginnen bruin te worden,wat is de oorzaak ervan? Mvg andré
Lees verder...
Forumonderwerp albizia julibrissin rosea

Gepubliceerd: 21 mei 2016

63 keer bekeken
Ik heb dit boompje nu een jaar in een grote pot en vorig jaar had hij mooi frisgroen blad maar nu hij weer begint uit te lopen is het blad lichtgeel, een paar weken geleden heb ik hem nog een handje Culterra gegeven, zou dit de boosdoener kunnen
Lees verder...
Stel een tuinvraag