Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp boom dood of toch niet?

Gepubliceerd: 03 aug 2021

291 keer bekeken
Ivm de tuinverbouwing vorig jaar hebben wij een krentenboom van zo'n 3 meter uitgegraven en na de verbouwing weer teruggeplant in de tuin. Helaas was dit wel in de verkeerde periode: begin september 2020.
Lees verder...
Forumonderwerp oude berk bonsai

Gepubliceerd: 13 apr 2017

330 keer bekeken
Hoi uitjes , Heb een aantal maand geleden bij een vriend zijn tuin , een omgevallen berk verwijderd.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom/heester is dit?

Gepubliceerd: 16 sep 2016

19 keer bekeken
Heb in de tuin een deze boom staan. Ben erg geïnteresseerd welke het is. Er zitten nu trossen zwarte bessen die uitvallen. Een paar maanden geleden waren er witte bloemen.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke meidoorn

Gepubliceerd: 17 jul 2016

151 keer bekeken
40 jaar oude meidoorn vertoond opeens bruin verdord blad en zwarte verdroogde bessen aan veel takuiteinden. Is dit bacterie/perevuur? Ik hoop van niet, is er nog een andere minder ernstige mogelijkheid?
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe struik of boom

Gepubliceerd: 28 nov 2015

4 keer bekeken
Hallo allemaal, Onlangs is onze mooi blauwe regen boom in de voortuin omgewaaid, deze was ongeveer 2 meter hoog en was ook ongeveer 2 meter in doorsnede.
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit en is deze te zaaien?

Gepubliceerd: 19 sep 2015

32 keer bekeken
Ik zag in een Italiaanse stad deze struik en heb er enkele zaadjes van meegenomen. Hoe heet deze struik? Is deze te zaaien en wanneer moet ik dat dan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor struikje is dit?

Gepubliceerd: 23 apr 2015

0 keer bekeken
Ik vind deze in mijn tuin, er is pas een grote spar en conifeer verwijderd dus er moest iets anders komen, maar nu staat dit er opeens. Voordat dit ook een veel te grote struik of boom wordt..
Lees verder...
Forumonderwerp laurierstruik

Gepubliceerd: 10 apr 2015

18 keer bekeken
Wat wordt de uiteindelijke hoogte van deze struik, pfff, is nu 6 mtr. Staat aan de zijkant van ons nieuwe stuk tuin in de gemeentegrond, De gemeente komt binnenkort snoeien, kan de ''groene reus'' in een kleinere maat gesnoeid worden ?
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe sierhagewinde

Gepubliceerd: 15 sep 2014

4 keer bekeken
Ik heb een prachtige sierhagewinde,is het zo dat de wortels van de blauwe sierhagewinde de PVCafvoerbuizen kunnen beschadigen?
Lees verder...
Forumonderwerp irritante bougainvillea

Gepubliceerd: 23 mei 2014

93 keer bekeken
Ik heb een Bougainvillea die het maar niet wil doen.
Lees verder...
Forumonderwerp rhus glabra 'laciniata': probleem met grootte

Gepubliceerd: 07 apr 2014

26 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp zieke sering?

Gepubliceerd: 10 sep 2013

450 keer bekeken
vorig jaar heb ik een chalet met een tuin gekocht.de sering op de foto heeft prachtig en rijk gebloeid in het voorjaar.gedurende de zomer verdwijnt er steeds meer bladgroen en gaat de sering er bontbladig uitzien.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 29 jul 2013

2 keer bekeken
we hebben in onze tuin een onbekende boom/struik. hij woekert heel de tuin (en ook bij de buren)door. we hebben allerhande soorten vergif geprobeerd maar niets helpt. De plant sterft af na
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien grote catalpa boom

Gepubliceerd: 01 mrt 2013

376 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp vijg snoeien

Gepubliceerd: 23 nov 2012

8 keer bekeken
hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp sierappel liset

Gepubliceerd: 02 okt 2012

223 keer bekeken
De 8 jaar oude sierappel heeft sinds 2 jaar nogal kale takken. Hij bloeit in het voorjaar mooi, maar daarna is het niet veel meer. Is dit gebruikelijk bij deze boom?Zou snoeien helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp leilaurier, na 5 jaar nog niet dichter geworden

Gepubliceerd: 14 sep 2012

968 keer bekeken
Ik heb al 5 jaar een leilaurier achter in de tuin staan, deze zou na een paar jaar dicht moeten zij gegroeid, maar helaas is dit niet het geval.
Lees verder...
Forumonderwerp naam plant

Gepubliceerd: 03 sep 2012

0 keer bekeken
Er groeit heel veel van dit spul in mijn tuin.Er komen nooit geen bloemen in, nu vraag ik me af of het ergens opslag van is.Wie weet of het een plant is of opslag ergens van?
Lees verder...
Forumonderwerp australische planten .wie kweekt ze nog meer ?.

Gepubliceerd: 15 jul 2012

74 keer bekeken
Hoi allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet wat voor populier dit is.

Gepubliceerd: 10 jul 2012

2 keer bekeken
Ik ben jaar geleden in nieuwe woning gekomen, waar deze boom stond. Echter afgelopen winter is hij omgewaaid. Was hoger dan 4 m. Ze hebben deze erwijderd maar stobbe is achter gebleven.
Lees verder...
Forumonderwerp vragen over enkele planten/bonsai.

Gepubliceerd: 09 jul 2012

10 keer bekeken
Hallo, tuinfanaten. Bij mij in de wijk evenals op school zie ik overal bijna overal dan hertshooi staan, Mooie plant, mooie bloemen, maar dat doet er niet toe.Hoe is deze plant te vermeerderen?
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan mij helpen? welke struik/boom is dit?

Gepubliceerd: 20 mei 2012

0 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp vorstschade

Gepubliceerd: 10 mei 2012

2 keer bekeken
Goedemiddsag,Ik ben benieuwd tot wanneer ik moet wachten om zeker te weten dat mijn volgende planten de geest hebben gegeven.
Lees verder...
Forumonderwerp stand van zaken na de winter...

Gepubliceerd: 05 mei 2012

54 keer bekeken
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder.
Lees verder...