Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp krullende bladeren in brugmansia

Gepubliceerd: 28 jun 2023

70 keer bekeken
Opeens krullen de bladeren in de top van sommige Brugmansia's, geen ongedierte te zien!Wat te doen?
Lees verder...
Tuinevenementen brugmansia-dag op 12 mei

Gepubliceerd: 28 apr 2019

49 keer bekeken
ORGANISATIE: Claudia Leijs en Erik Steensels ******************************************************* Ruilen, kopen, verkopen van onze favoriete planten (uiteraard ook Datura) of gewoon wat rondkijken...
Lees verder...
Tuinevenementen brugmansia-dag op 12 mei

Gepubliceerd: 28 apr 2019

9 keer bekeken
Wanneer : 12 mei Waar : Sporthondencentrum Brabant. Vlietweg 5 Standdaarbuiten. NEDERLAND
Lees verder...
Forumonderwerp brugmansia terugplaatsen of overwinteren

Gepubliceerd: 23 okt 2018

70 keer bekeken
Hallo, Onlangs hebben we onze voortuin heraangelegd en mijn brugmansia (die in volle grond stond) voorlopig in een kruiwagen geplaatst. De bedoeling was om deze terug te plaatsen in een grote pot.
Lees verder...
Forumonderwerp brugmansia in volle grond overwinteren

Gepubliceerd: 25 sep 2018

218 keer bekeken
Hoi, Dit jaar ga ik het eens riskeren om een Brugmansia in volle grond te laten overwinteren.
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp brugmansia overwintert in volle grond?

Gepubliceerd: 21 dec 2017

91 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 27 sep 2017

46 keer bekeken
wie weet de naam van deze plant?
Lees verder...
Forumonderwerp ziekelijk blad brugmansia

Gepubliceerd: 30 jun 2017

685 keer bekeken
Hallo, Ik ben nieuw hier en val gelijk met de deur in huis met een vraag over mijn Brugmansia.
Lees verder...
Forumonderwerp brugmansia overwinteren

Gepubliceerd: 07 nov 2016

59 keer bekeken
Hoe overwinteren jullie de Brugmansia? Hij staat nu nog in de koude kas volop in bloei, maar met de vorst op komst moeten er helaas weer de nodige maatregelen genomen worden.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien oude te groote trompetbloem

Gepubliceerd: 25 sep 2016

232 keer bekeken
Goedendag, In mijn tuin staat een oude trompetbloem. De stam is goed dik (ik schat 15cm doorsnee). Het lijkt momenteel meer op een kleine boom dan op een struik of klimplant en ongeveer 3 meter hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp gaten in brugmansia

Gepubliceerd: 07 jun 2016

91 keer bekeken
Ik heb al jarenlang een Brugmansia of meerdere in pot in de tuin. Maar er komen steeds gaten in de bladeren, niet vanaf de zijkant. Ik kan geen insecten ontdekken, niet overdag en niet in de nacht. Wie weet wat dit kan zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp oude brugmansia

Gepubliceerd: 08 mei 2016

8 keer bekeken
Deze oude brugmansia heeft wat zorg nodig. Ik ga hem binnenkort verpotten. Maar wat gebeurt er met de plant als ik op dit moment de snoeischaar in hem zet? Ik vermoed dat hij dan dit jaar geen bloemen gaat geven.
Lees verder...
Forumonderwerp brugmansia

Gepubliceerd: 03 mei 2016

5 keer bekeken
Ik heb 2 witte Brugmansia gekocht, mijn vraag is moet ik die nu verpotten of kunnen ze gewoon in deze potten blijven
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 12 mrt 2016

2 keer bekeken
ik kreeg deze plant van een vriendin. bij haar deed hij het amper, mijn huis heeft een serre met meer licht en hij groeit idd beter, nu een nieuwe uitloper. ik heb alleen geen idee welke plant dit is. vriendin ook niet ;-)
Lees verder...
Forumonderwerp brugmansia,vermeerderen/stekken

Gepubliceerd: 08 nov 2014

25 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp brugmansia stekken overwinteren

Gepubliceerd: 11 okt 2014

42 keer bekeken
Ik heb een paar Brugmansia stekken die reeds goed geworteld en opgepot zijn. De stekken zijn nog wel klein. Kunnen deze in een koude kas overwinteren, waar uiteraard geen vorst is ?
Lees verder...
Forumonderwerp geurende tuin planten

Gepubliceerd: 05 aug 2014

3 keer bekeken
Ik heb een grote tuin(zandgrond) en ik wil heel graag een heerlijk ruikende tuin, zowel overdag als ' s avonds. Heel graag wat tips voor mij van planten die overdag geuren m aar ook planten die juist 's avonds sterk geuren.
Lees verder...
Forumonderwerp brugmania

Gepubliceerd: 26 jul 2014

3 keer bekeken
de bladeren van de brugsmania vertoont gele vlekken aan het uiteinde is een spindraad met allemaal kleine rood/bruine beestjes.De bladeren vallen er af en zelfs de jonge blaadjes verdrogen.Wat is hier tegen te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp cynara scolymus advies voor overwinteren

Gepubliceerd: 04 feb 2014

8 keer bekeken
Ik ben bezig om mijn tuinplannen voor komend seizoen voor te bereiden.Ik wil graag 1x van bovenstaande plant. Wie kan mij adviseren welke maat (boom)kuip ik moet nemen.
Lees verder...
Forumonderwerp brugmansia stekken

Gepubliceerd: 10 nov 2013

14 keer bekeken
Ik heb 4 flinke brugmansia s,, deze zijn te groot voor overwinteren in mijn garage.Kan ik deze flink terugsnoeien en kan ik het snoeisel (jong of verhout groen?) bewaren om pas in het voorjaar als stek te gebruiken?
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke plant dit is.

Gepubliceerd: 08 sep 2013

2 keer bekeken
Deze vraag stel ik namens mijn broer. Hij kocht deze plant als klimplant, maar gooide per ongeluk het kaartje weg. Het moet een klimplant zijn. Er groeien geen 'hechtspiraaltjes' aan, de plant staat tegen een rekje dat
Lees verder...
Forumonderwerp zaadbollen?? datura paars

Gepubliceerd: 24 aug 2013

280 keer bekeken
Mijn Datura (paars) heeft hele mooie zaadbollen. Als ik echter op internet zoek zie ik hele ander bollen dan die van mij. Ik vind deze soort erg mooi en vroeg me af, als het zaadbollen zijn of ik die dan kan gebruiken om te zaaien.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze kuipplant met witte mini klokjes

Gepubliceerd: 22 jul 2013

10 keer bekeken
Zie foto.
Lees verder...
Forumonderwerp 2 mij onbekende planten en eentje misschien

Gepubliceerd: 25 okt 2012

1 keer bekeken
Erg benieuwd ben ik naar de namen van deze 2 planten.De derde plant is, dacht ik, de Trompetplant (?)
Lees verder...
Stel een tuinvraag