Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp zieke catalpa?

Gepubliceerd: 09 jul 2018

200 keer bekeken
hallo allemaal, wij hebben een Catalpa van 16 jaar.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia snoeien

Gepubliceerd: 25 jul 2016

26 keer bekeken
In mijn voortuin heb ik een Hortensia Annabella staan die helemaal uit elkaar gevallen is door het gewicht van de bloemen. Nu wil ik mijn voortuin op gaan knappen en daarvoor staat de Hortensia erg in de weg (breedte is nu zo'n 3 meter).
Lees verder...
Forumonderwerp verplaatsen hortensia

Gepubliceerd: 04 mei 2016

4 keer bekeken
Goedemorgen, Ik zou graag een Hortensia willen verplaatsen. Is dat nu nog mogelijk als ik hem ruim uitsteek? Mvrgr. Diali
Lees verder...
Forumonderwerp plant verplaatsen

Gepubliceerd: 24 jun 2013

2 keer bekeken
Begin mei heb ik een hortensia die al jaren in de tuin stond uitgegraven en verplaatst,hij doet het heel goed,evenals en nieuwe viburnum
Lees verder...
Forumonderwerp tuin op het noord-oosten, planten uitdaging

Gepubliceerd: 28 mrt 2011

729 keer bekeken
ik ben eruit hoe de tuin ligt, we hebben een vrij diepe tuin op het noord oosten achter een rijtjeshuis. We wonen op de betuwse kleigrond.
Lees verder...
Forumonderwerp eikenbladhortensia en hortensia paniculata stek

Gepubliceerd: 09 aug 2010

67 keer bekeken
hoi, ik wil een poging doen tot het stekken van een eikenbladhortensia, en een hortensia pinky winky, die ik net geplant heb.
Lees verder...
Forumonderwerp witte 'schimmel' op acer - wollige dopluis

Gepubliceerd: 30 jun 2010

840 keer bekeken
Ik zie vandaag onder heel veel bladeren van mijn acer een heleboel witte spuugjes/poepj
Lees verder...
Forumonderwerp tuin opnieuw inrichten, grond bewerken

Gepubliceerd: 21 jun 2010

16 keer bekeken
Ik heb mijn tuin (18x5m) helemaal leeggemaakt. Deze was door de vorige bewoner vrij slecht onderhouden, volgegroeid met grote hortensias, wat kleine planten, en een deel dat bedekt was met een of andere bodemplant (20m2).
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia verplaatsen

Gepubliceerd: 16 apr 2010

22 keer bekeken
Hi,Kan iemand mij vertellen of ik nu en tot wanneer ik mijn hortensia kan verplaatsen. Moet ik bij verplaatsing de plant helemaal uitgraven of kan ik het ook afsteken?Alvast bedankt,Hazel
Lees verder...
Forumonderwerp opletten bij planten kopen

Gepubliceerd: 21 mrt 2010

3 keer bekeken
Goeieavond, Ik wil graag wat planten kopen voor mijn tuin, zijn er nodig dingen belangerijk om opteletten bijvoorbeeld de wortels? bedankt groetjes van Lenny
Lees verder...
Forumonderwerp diepte in de tuin door pergola

Gepubliceerd: 18 mrt 2010

96 keer bekeken
Hallo, Ik heb al eerder een berichtje geplaatst, maar dit gaat over iets anders.
Lees verder...
Forumonderwerp volgens mij verkeerd ingericht

Gepubliceerd: 30 sep 2009

2 keer bekeken
Ik heb een voortuin, die het niet lekker doet. Ik zal wat details geven (met tekening) en dan hoop ik op goede tips.
Lees verder...
Forumonderwerp tuin leeghalen

Gepubliceerd: 09 jul 2009

0 keer bekeken
Omdat wij binnenkort een nieuwe schuur met veranda in de tuin gaan bouwen moet ik nu alle planten uit de tuin halen. Enkele daarvan wil ik graag hergebruiken (op een andere plek in de tuin)
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo stekken groeien voor geen meter

Gepubliceerd: 23 jun 2009

174 keer bekeken
Een maand geleden heb ik 6 musa basjoo stekken gekocht, en die groeien dus voor geen meter, en lijkt het wel of ze een beetje gelig beginnen te worden. Iemand een idee wat dat kan zijn? foto van een maand geleden
Lees verder...
Forumonderwerp naam aparte hortensia

Gepubliceerd: 03 jun 2009

7 keer bekeken
Zoals beloofd, bloeit mijn hortensia met enkele bloemen, heb hem helemaal afgeknipt op het najaar, is het fabeltje van bloeien op het oude hout, bij deze niet van toepassing?
Lees verder...
Forumonderwerp dennenboom snoeien

Gepubliceerd: 30 mei 2009

742 keer bekeken
Hoi allemaal, ik heb een denneboom op mij plaats staan en daar zou ik volgend jaar de onderste takken willen afzagen omdat ik er dan beter onder door kan lopen en er dan wat meer licht in de hoek komt, en ik er een klein barretje onder wil hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp verplaatsen hortensia

Gepubliceerd: 15 dec 2008

2 keer bekeken
Goedemiddag allemaal,Ik wil graag een hortensia verplaatsen (1 meter opschuiven) maar het is nu al half december en de bladeren zitten er nog steeds aan en zijn nog steeds groen! Wanneer kan ik het verplaatsen?groet willemijn
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia stekken

Gepubliceerd: 08 jul 2007

21 keer bekeken
Hallo allemaal, Hoe kan ik nou het best een hortensia stekken, in het water,modder,volle grond,binnen,buiten? iedereen zegt iets anders
Lees verder...
Forumonderwerp verplaatsen hortensia

Gepubliceerd: 14 mrt 2007

1 keer bekeken
Hallo,Ik heb in de voortuin 3 hortensia struiken staan.Omdat ik er geen plezier van heb: de bloemen wordenvaak gejat, (echt hele takken worden eruit gejat), heb ik besloten om ze maar aan een kennis te schenken.
Lees verder...
Forumonderwerp verplaatsen hortensia

Gepubliceerd: 14 aug 2006

3 keer bekeken
Heb (nog) geen duidelijk antwoord kunnen vinden in het forum overzicht, dus hierbij stel ik graag mijn vraag: kan iemand ons vertellen wanneer de beste tijd is om hortensia's te verplaatsen? Bij voorbaat hartelijk dank!
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia en lavendel verplaatsen nu!

Gepubliceerd: 22 jun 2006

142 keer bekeken
over een dag of tien wordt onze oude olietank die in de tuin onder de grond zit gesaneerd: openmaken (dwz een gat graven van ca 30 cm diameter), schoonspuiten, vullen met schuim).
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien van azalea en hortensia

Gepubliceerd: 30 jan 2006

4 keer bekeken
Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en hier staan 4 hele grote azalea's in de voortuin, deze nemen bijna de helft van de voortuin in beslag. Daarnaast staat nog een hortensia, half weggedrukt onder de azalea's.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien en verplaatsen diverse planten

Gepubliceerd: 06 okt 2005

3 keer bekeken
Vanwege een verhuizing eind deze maand (oktober) moeten een aantal planten gesnoeid en verplaatst worden. Ik wil niet alles achterlaten namelijk, we hebben nu zo'n mooie volle tuin!
Lees verder...
Forumonderwerp verplaatsen hortensia's en perebomen mogelijk nu?

Gepubliceerd: 06 aug 2005

11 keer bekeken
Dag, Ik heb eigenlijk een aantal vragen: Ik heb een aantal hortensia's die ik wil verplaatsen. Kan dat in deze periode (6 augustus is het nu)?
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia verplanten

Gepubliceerd: 28 mrt 2005

4 keer bekeken
hoi,tot wanneer kan ik mijn hortensia verplanten,zou dat dit jaar nog willen doen als het wat beter weer is :). groetenkris
Lees verder...
Stel een tuinvraag