Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp erodium variabile bishop's form / reigersbek wanneer nieuw fris groen blad

Gepubliceerd: 31 jul 2018

171 keer bekeken
Hallo, Sinds mei dit jaar heb ik reigersbek gepoot in de volle grond. Nu na 3 maanden wordt het groene blad wat minder mooi en wordt de pol ook wat dunner. Hij bloeit her en der nog wel met roze bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp hoi! en een vraag...

Gepubliceerd: 09 jul 2017

105 keer bekeken
Dag allemaal, ik heb in hartje Nederland een kleine stadstuin waar ik zowel eetbare planten als bloemen als gras heb staan, als een grote compostbak. Het valt me alleen nog niet mee allemaal om zonder kennis zo te krijgen als ik wil.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is mijn tuintje aan het opeten?

Gepubliceerd: 14 apr 2017

92 keer bekeken
Dag, Voor mijn huis heb ik een klein tuintje waar ik wat plantjes in probeer te laten groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp teucrium x lucidrys

Gepubliceerd: 29 jul 2016

7 keer bekeken
Ik wil Teucrium lucidrys planten op een kerkhof waar veel konijnen zitten.Alle vaste p
Lees verder...
Forumonderwerp planten worden aangevreten?

Gepubliceerd: 05 jun 2016

1,636 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp konijnenvraat

Gepubliceerd: 30 apr 2016

58 keer bekeken
heb een caravan in het bos maar met veel konijnen, welke planten zijn resistent tegen konijnen? zijn hortensia's planten waar ze vanaf blijven? ze vreten alles zelf hulst. Wie weet wat voor planten ik kan gebruiken. groetjes will
Lees verder...
Forumonderwerp wisteria sinensis en kamperfoelie japonica

Gepubliceerd: 20 jun 2015

7 keer bekeken
Goedemiddag, ik heb een paar vragen : ik heb een paar weken geleden een wisteria, blauw
Lees verder...
Forumonderwerp onderzoek giftigheid planten

Gepubliceerd: 24 aug 2014

114 keer bekeken
Hallo, ik ben Naomi en ik zit in mijn laatste jaar VWO.
Lees verder...
Forumonderwerp slakkenoogst

Gepubliceerd: 06 jul 2014

29 keer bekeken
In mijn tuin heerst een grote slakkenplaag.. de Hortensia Panniculata is behoorlijk aangevreten. Dagelijke én na regenbuien haal ik de huisjesslakken van de buxushagen waar ze zich verstoppen.
Lees verder...
Forumonderwerp taxuskever oplossing?

Gepubliceerd: 29 mrt 2014

384 keer bekeken
Het probleem van vraatschade door taxuskever heb ik hier al enkele malen aangekaart. Op advies dat enkelen onder jullie me gaven heb ik eind augustus een behandeling toegepast met
Lees verder...
Forumonderwerp de varen weer..

Gepubliceerd: 10 jun 2013

182 keer bekeken
Allereerst laat ik jullie even meegenieten van enkele prachtige varens, achteraan in mijn tuintje in de halfschaduw. Een lust voor het oog.
Lees verder...
Forumonderwerp springstaartjes en fruitvliegjes op kamerplanten?

Gepubliceerd: 28 mei 2013

416 keer bekeken
Hoi allen,
Lees verder...
Forumonderwerp gaten in bladeren lelie en fonteinkruid

Gepubliceerd: 17 jun 2012

467 keer bekeken
Onze vijver bevindt zich nu in de opstartfase, hij is 3 weken geleden helemaal vernieuwd. Er staan veel nieuwe planten in en er zitten nog geen vissen in. Vanaf minuut 1 draait er een filter + uv lamp.
Lees verder...
Forumonderwerp dode vissen door anti algen van tetra help

Gepubliceerd: 14 jun 2012

115 keer bekeken
Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik heb het halve internet afgezocht maar kan niks vinden over het volgende probleem en wat ik er tegen zou kunnen doen.
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstofplant aangevreten?

Gepubliceerd: 30 mei 2012

860 keer bekeken
Ik weet niet zeker of er goudvissen in de vijver zitten.. Ik weet niet hoe ik ze kan onderscheiden van de andere soorten.. Maar als ik naar de zuurstofplanten kijk, dan zie ik dat er geen bladeren zitten aan de onderste
Lees verder...
Forumonderwerp feestje

Gepubliceerd: 04 mei 2012

7 keer bekeken
Zonder woorden...
Lees verder...
Forumonderwerp kamerplant aangevreten: weet iemand wat dit is?

Gepubliceerd: 20 feb 2012

750 keer bekeken
Hierbij mijn vraag. Ik heb een aantal kamerplanten die drie weken bij de buren zijn geweest. Mijn
Lees verder...
Forumonderwerp rare herfst

Gepubliceerd: 04 nov 2011

12 keer bekeken
Is het bij jullie ook zo raar in de tuin?Dat er allerlei planten bloeien die nu niet horen te bloeien?
Lees verder...
Forumonderwerp hapjes uit de rozenblaadjes

Gepubliceerd: 02 sep 2011

333 keer bekeken
Mijn rozen ( in pot ) worden allemaal aangevreten.Er zijn hapjes vanaf de buitenkant van de bladeren genomen.De planten worden hierdoor geel en verliezen ook veel blad en dus ook geen nieuwe bloemen.
Lees verder...
Forumonderwerp planten worden aangevreten of is dit een ziekte?

Gepubliceerd: 30 jun 2011

112 keer bekeken
Hallo, Ik heb net een vijver ingericht, en deze is nu 2 maanden vol met water. Er zit al heel wat levend spul in het water, prachtig.
Lees verder...
Forumonderwerp aangevreten bladeren?

Gepubliceerd: 06 jun 2011

252 keer bekeken
Sinds enkele dagen worden de bladeren van mijn planten aangevreten, waaronder basilicum, astrantia
Lees verder...
Forumonderwerp aangevreten planten nu met foto

Gepubliceerd: 04 mei 2011

268 keer bekeken
Sommige planten in mijn tuin worden aangevreten, het is volgens mij geenslak het ziet er namelijk heel anders uit. Het blad wordt tot aan de nerfen de steel helemaal opgegeten. Er blijft dus bijna niets van de plant
Lees verder...
Forumonderwerp indentificatie planten

Gepubliceerd: 10 jan 2011

2 keer bekeken
Beste allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp aangevreten bladeren

Gepubliceerd: 06 sep 2010

773 keer bekeken
In mijn tuin worden nu al twee jaar achter elkaar alle bladeren van alle planten aangevreten. Ik kan geen rupsen of ander ongedierte ontdekken die dit zouden kunnen veroorzaken.
Lees verder...
Forumonderwerp help paprika's worden aangevreten; geen slakken

Gepubliceerd: 20 aug 2010

588 keer bekeken
Ik hoop dat iemand mij wat tips wil geven wat te doen. Ik heb biologisch paprikazaad gezaaid en binnenshuis op laten groeien. Vervolgens de kleine plantjes in potjes gezet en in een simpel kastje (rek met plastic hoes erom) buiten gezet.
Lees verder...
Stel een tuinvraag