Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp van knot naar stam(treurwilg)

Gepubliceerd: 17 jun 2023

91 keer bekeken
Ik heb vorig jaar september/oktober een knot van een treurwilg in de grond gestopt die is gaan wortelen en nu goed uitloopt
Lees verder...
Forumonderwerp boom op veengrond

Gepubliceerd: 24 mrt 2023

57 keer bekeken
Goedemorgen,
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp schietwilg op stam

Gepubliceerd: 23 sep 2022

42 keer bekeken
Ik wil graag dat deze schietwilg een wilg op stam gaat worden dus moet ik hem gaan knotten op den duur. de blaadjes die op de hele lengte zitten heb ik er af gehaald en in de top nog laten zitten Nu is mijn vraag:
Lees verder...
Forumonderwerp zieke knotwilg

Gepubliceerd: 15 sep 2022

33 keer bekeken
Wie weet wat er met deze knotwilg aan de hand is? Kan het komen door droogte of is het een of andere ziekte? De wilg groeide dit jaar normaal, maar gaat nu ineens hard achteruit.
Lees verder...
Forumonderwerp wilg nog te verplaatsen of niet...?

Gepubliceerd: 30 jul 2022

69 keer bekeken
Goedenavond, Wilde graag hier eens informeren of iemand mij kan vertellen of deze wilg nog te verplaatsen is. (Misschien wel kostenindicatie erbij)
Lees verder...
Forumonderwerp grote wilg ziek?

Gepubliceerd: 11 jun 2022

90 keer bekeken
Onze grote treurwilg begint grote stukken bast met takken te verliezen. Op de stam komt ook regelmatig de bast los en zit er sinds de en paar dagen onderaan een groot gat met veel zaagsel alsof er een dier in heeft geknaagd.
Lees verder...
Forumonderwerp japanse wilg

Gepubliceerd: 17 feb 2022

40 keer bekeken
Onze japanse wilg is vannacht door de storm omgewaaid.  We vinden het heel erg en zouden deze mooie boom nog willen redden. Zou dit nog mogelijk zijn?  Aan de wortels te zien, is hij ni helemaal ok.  Weet iemand raad? 
Lees verder...
Forumonderwerp vergeeld gras, dode struik en molshopen!?

Gepubliceerd: 06 okt 2021

48 keer bekeken
De laatste paar weken is er van alles aan de hand met onze tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp zwam op wilg

Gepubliceerd: 24 mei 2021

108 keer bekeken
Dag,
Lees verder...
Forumonderwerp snoeiafval wilg

Gepubliceerd: 29 jan 2021

36 keer bekeken
Ik heb onlangs een wilg gesnoeid, wat een berg kleine twijgen heeft opgeleverd. Ik wil een deel daarvan fijner knippen en uitstrooien op het pad (ipv houtsnippers).
Lees verder...
Forumonderwerp framboos of geen framboos

Gepubliceerd: 12 okt 2020

53 keer bekeken
Dit blad lijkt niet 100% op de foto's die ik op internet vind van framboos. Het zou wel een framboosje moeten zijn (uit zaadjes in de frambozen van de supermarkt). Of is de framboos niet opgekomen en heb ik wat onkruid?
Lees verder...
Forumonderwerp wie is deze snelle groeier?

Gepubliceerd: 01 sep 2020

52 keer bekeken
Deze boom/struik is in een jaar tijd een stuk groter geworden en groeit fel naar het zonlicht. Iemand een idee wat dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp japanse wilg sterft af

Gepubliceerd: 11 jul 2020

277 keer bekeken
Wij hebben 2 Japanse wilgjes die het al 7 jaar goed doen. 1 van die wilgjes kreeg in het voorjaar een kale plek en nu beginnen ook dr bladeren allemaal bruin te worden. Heb hem al bemest en water gegeven zonder succes...
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor een soort?

Gepubliceerd: 08 feb 2020

36 keer bekeken
Beste,  Ik ben verhuisd maar niemand kan mij vertellen wat voor een soort boom (wilg??) dit is. zie afbeelding hoop dat iemand antwoord voor mij heeft 
Lees verder...
Forumonderwerp welke bomen blijven het langst groen in de herfst/winter?

Gepubliceerd: 10 dec 2018

117 keer bekeken
Hallo, Ik wil een zo groen mogelijke tuin. Welke bomen en struiken houden het langst hun groene blad? Ik had zelf al: berk, wilg, eik. Op Google is daar niks over te vinden; ook niet als ik in het Engels zoek.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke boom ?

Gepubliceerd: 02 dec 2018

53 keer bekeken
Hallo, Ik was in mijn tuin aan het werken toen ik opeens grote, bruine plekken opmerkte aan de stam van mijn boom (een wilg geloof ik). Ik kan mij niet herinneren dit eerder gezien te hebben, moet ik mij zorgen maken ?
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit ?

Gepubliceerd: 05 aug 2018

52 keer bekeken
graag wil ik weten wat  voor boom dit is. Dit, omdat mijn geiten de bladeren erg lekker vinden en ik niet weet of deze boom/ grote struik giftig is. Alvast bedankt voor uw antwoorden. ps de plant is vanzelf gekomen.
Lees verder...
Forumonderwerp wilg bruin rode bulten

Gepubliceerd: 02 jul 2018

327 keer bekeken
Beste,  Op onze knotwilg vind ik bruin rode bulten. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Voor zover ik kan zien zit het alleen aan de zon kant. Alvast bedankt!!
Lees verder...
Forumonderwerp herkent iemand deze plant/struik/onkruid?

Gepubliceerd: 13 jul 2017

117 keer bekeken
spontaan gaan groeien tussen de bloemen die ik geplant heb,iemand enig idee wat t kan zijn ? Bvd
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand welke 2 plantjes dit zijn?

Gepubliceerd: 11 jul 2017

95 keer bekeken
De middelste in de 2de foto
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom of struik is dit ?

Gepubliceerd: 22 apr 2017

8 keer bekeken
Dag, Wie herkent deze boom of struik ? Aangetroffen in een bos. Blad lijkt op wilg of laurier. Blad iets meer dubbel zo lang dan breed. Blad fijn gezaagd,eindigend op een spitsje, de voet aflopend. Steel 6 - 10 mm.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit

Gepubliceerd: 13 apr 2017

11 keer bekeken
Wie kan mij vertellen wat dit is, het groeit op/aan een wilgenboom
Lees verder...
Forumonderwerp aparte bloesem

Gepubliceerd: 04 apr 2017

3 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp wilgen schutting

Gepubliceerd: 25 mrt 2017

20 keer bekeken
Hoi, Alle wilgen schuttingen die ik op internet tegenkom gebruiken palen van kastanje hout. Waarom is dit en zou ik ook hardhouten palen kunnen gebruiken?
Lees verder...
Stel een tuinvraag