Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie sansevieria: de onverwoestbare groene sfeermaker in huis

Gepubliceerd: 12 jul 2023

10 keer bekeken
Als je op zoek bent naar een plant die even stijlvol als onderhoudsarm is, zoek dan niet verder dan de Sansevieria.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke plant dit is?

Gepubliceerd: 06 apr 2019

31 keer bekeken
Ik zoek de naam van deze plant. Iemand een idee?
Lees verder...
Forumonderwerp sansevieria cylindrica

Gepubliceerd: 30 aug 2016

30 keer bekeken
Sinds kort heb ik de Sansevieria Cylindrica. Een makkelijke plant die weinig water behoeft. Nu worden de puntjes wat rimpelig en sommige breken af. Geef ik nu té weinig water? Ze staan in het licht voor het raam. Geen volle zon.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende planten van tv

Gepubliceerd: 15 jan 2016

11 keer bekeken
ik zie soms bij films, meestal amerikaanse, van die moderne bloemenbakken met rechte planten erin. die vind ik zo mooi, modern. maar ik kom er niet achter wat voor soort planten dit zijn. kunnen jullie me helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp ceropegia_woodii

Gepubliceerd: 13 mei 2015

3 keer bekeken
Hallo, Ik heb een paar vragen over Ceropegia_woodii
Lees verder...
Forumonderwerp naam van mijn plant

Gepubliceerd: 02 feb 2015

1 keer bekeken
Goedemorgen, Kan iemand mij helpen aan de naam van deze plant? Alvast hartelijk bedankt!Yassmin
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria

Gepubliceerd: 13 dec 2014

200 keer bekeken
Dag allemaal
Lees verder...
Forumonderwerp sanseviera cylindrica velvet touchz

Gepubliceerd: 04 jun 2014

59 keer bekeken
Gisteren kwam mijn schoonmoeder thuis met een Sanseviera Cylindrica Velvet Touchz. In mijn ogen een afschuwelijk lelijk artificiëel ding met rode velours punten die erop gekleefd lijken.
Lees verder...
Forumonderwerp sansevieria cylindrica scheut

Gepubliceerd: 15 nov 2013

199 keer bekeken
Een tweetal jaar terug, kocht ik een paar planten van de Sansevieria Cylindrica. Eén plant kreeg na een jaar, vanuit het midden van de plant een bloemstengel. Na de bloei, heb ik dan uiteindelijk die tak eruit geknipt.
Lees verder...
Forumonderwerp help mijn sansevieria is ziek!

Gepubliceerd: 13 nov 2013

675 keer bekeken
Ik heb een sansevieria die erg aan het lijden is, hij staat mijn slaapkamer, en krijgt weinig water, weinig directe zon. Het zou kunnen dat de temperatuur onder de 18 graden valt..
Lees verder...
Forumonderwerp vetplant in oman

Gepubliceerd: 09 dec 2012

3 keer bekeken
Beste deskundige:Op mijn vakantie in Oman kwam ik deze planten tegen in de botanische tuin van Muskat. Helaas stond net bij deze plant geen bordje.Het lijkt op een agave, maar dan glad en bijna rond met groef.
Lees verder...
Forumonderwerp art-deco kamerplant

Gepubliceerd: 22 jan 2012

17 keer bekeken
Hallo ,
Lees verder...
Forumonderwerp plant zonder naam

Gepubliceerd: 23 nov 2010

3 keer bekeken
Ik wil graag weten welke plant dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp kan deze plant voor de raam?

Gepubliceerd: 10 mei 2010

13 keer bekeken
de titel zegt het al dit is toch een sanseviria?
Lees verder...
Forumonderwerp sansevieria cylindrica skyline

Gepubliceerd: 04 jul 2009

217 keer bekeken
kan iemand mij helpen? wij hebben 2 mooie Sansevieria Cylindrica en nu komen er vanzelf stekken bij in de pot, deze wil ik graag over stekken in een andere pot maar wat is de beste manier om dat te doen.
Lees verder...
Forumonderwerp plant

Gepubliceerd: 21 mrt 2009

0 keer bekeken
Wat is dit voor een plantHoe moet ik haar behandelen
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit

Gepubliceerd: 03 feb 2009

2 keer bekeken
ik heb een groene stengel met wortels gekregen.ik heb geen idee welke plant dit is.heb vernomen dat de groeiwijze is zoals de Sanseveria,
Lees verder...
Forumonderwerp felle zon

Gepubliceerd: 27 mei 2008

2 keer bekeken
ik wil in de huiskamer-raam nieuwe planten. maar mijn raam staat van 2uur tot ongeveer 8uur in de zon. dus je kan niet alles neerzetten. wie kan me helpen? wie weet wat ik daar kan zetten. groetjes hildegard
Lees verder...
Forumonderwerp sansevieria_cylindrica

Gepubliceerd: 25 mrt 2008

3 keer bekeken
ik hoop dat ik gelijk heb en dat het een sansevieria_cylindrica is die ik heb want hij lijkt er wel op zover ik kan vinden op internet,ik heb niet zoveel ver4stand van planten hoewel ik wel groene vingers heb.
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria cylindrica

Gepubliceerd: 24 feb 2008

213 keer bekeken
Ik lees op op het forum dat het heel makkelijk is om de sanseveria cylindrica te stekken. Net als de gewone vrouwetong, maar die kan je scheuren en de cylindrica niet.Ik lees ook iets over afsnijden en laten drogen en dan stekken.
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria skyline

Gepubliceerd: 10 dec 2007

3 keer bekeken
ik heb een sky line die giga groeit de nieuwe stekken worden +/- 1.50m hoog. ik heb in 1.5jaar al 7 nieuwe stekken gekregen, en nu is hij gaan bloeien en de bloem is ook zo lang geworden.
Lees verder...
Forumonderwerp wat dit voor plant is

Gepubliceerd: 04 sep 2007

0 keer bekeken
Ik wil graag weten wat voor plant dit is, hoe die heet...
Lees verder...
Forumonderwerp sansevieria lijst

Gepubliceerd: 28 aug 2006

10 keer bekeken
Hierbij een lijst van sansevieria's die ik wel wil ruilen of....
Lees verder...
Forumonderwerp welke sansevieria zou dit zijn?

Gepubliceerd: 21 aug 2006

6 keer bekeken
Ik dacht eerst dat het de Sansevieria cylindrica zou zijn, maar hij groeit toch anders vind ik.Het is een hele kleine, hooguit 10 cm en werd verkocht zonder naam.
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria skyline

Gepubliceerd: 10 mei 2006

22 keer bekeken
Was ik zo blij met mijn Skyline, heb ik hem vandaag moeten weggooien. De stengels werden één voor één rot vanaf beneden af. Ik heb hem volgens mij niet overdreven water gegeven. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Lees verder...