Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp kamerplant die bruine randen krijgt

Gepubliceerd: 19 apr 2020

435 keer bekeken
Ik heb in de woonkamer een plant staan waar ik de naam niet van weet maar hij groeit hard maar de nieuwe bladeren krullen om en de bestaande bladeren krijgen bruine randen.Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn
Lees verder...
Forumonderwerp moeten de bloemen eruit geknipt?

Gepubliceerd: 02 nov 2019

37 keer bekeken
Hoi mensen, ik heb deze plant gekregen en hij heeft al 5 maanden bloemen. Ze zien er nu niet best meer uit, maar ze vallen niet uit.... Moet ik ze er nu uitkinppen of gewoon laten zitten? Ik hoor het graag..
Lees verder...
Forumonderwerp grijs blad medinilla

Gepubliceerd: 06 okt 2018

171 keer bekeken
De bladeren van mijn Medinilla kleuren grijs aan de randen (zie foto) en vallen vervolgens af. Herkent iemand dit typische beeld?
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla

Gepubliceerd: 03 mrt 2018

56 keer bekeken
Hallo, ik ben in het bezit van een Medinilla. Deze plant bloeit al vanaf augustus 2017. Natuurlijk zijn nu alleen de roze schutbladeren nog aanwezig. Tot mijn grote vreugde zag ik dat er twee nieuwe bloemknoppen aan zitten.
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla 2

Gepubliceerd: 17 jan 2017

17 keer bekeken
vervolg hopend dat dit beter is... Er zijn alweer 2 bladeren gevallen... gr pluim
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla

Gepubliceerd: 14 jan 2017

7 keer bekeken
Ze laat het blad zo hangen ondanks dat ik haar water heb gegeven... Wat is er aan de hand? gaat ze dood?
Lees verder...
Forumonderwerp medinillia flamingo

Gepubliceerd: 22 aug 2016

50 keer bekeken
Ik heb deze Medinillia nu een maand in huis staan. Deze staat in een hoek waar van 2 kanten licht komt, nu zie ik dat het blad bobbels vertoond maar ook vallen de bloemen uit! Regelmatig word er met water gesproeid op het blad.
Lees verder...
Forumonderwerp bloei medinilla

Gepubliceerd: 06 mei 2016

13 keer bekeken
Ik heb al enkele jaren een Medinilla die elk jaar weer nieuwe bloemen geeft. Vorig jaar bloeide hij weer en in diezelfde tijd zag ik bij een tuincentrum er een staan die net iets andere bloemen heeft.
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla

Gepubliceerd: 24 aug 2015

3 keer bekeken
Ik heb een heel grote Medinilla plant . Mag ik het wortelstel splitsen ?
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla

Gepubliceerd: 06 apr 2015

4 keer bekeken
Mijn medinilla bloeit, maar ze laat de bloempjes vallen net voor ze open gaan. Dat vind ik wel jammer. De plant staat op een lichte plaats, zonder directe zon. Ik geef regelmatig wat water zonder
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla

Gepubliceerd: 24 jan 2015

5 keer bekeken
Drie weken geleden kocht ik een medinilla, want die bloeit zo lang en mooi.Ik heb heb hem af en toe gesproeid omdat de luchtvochtigheid in huis niet zo
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla magnifica

Gepubliceerd: 11 mrt 2014

12 keer bekeken
Goeie morgen mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla

Gepubliceerd: 14 jun 2013

4 keer bekeken
hallo,Ik heb een medinilla zag er niet uit toen ik hem meenam bij iemand vandaan maar zitten nu 10 knoppen in waarvan er al 1 helemaal open is en de tweede is bezig.Nu vallen er uit de kleine bloemetjes bruine korreltjes.
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla alata verzorging?

Gepubliceerd: 03 dec 2012

19 keer bekeken
Zo te zien is dit een kleinere verwant van Medinilla magnifica. Ik ben benieuwd naar de soortnaam.
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla

Gepubliceerd: 14 sep 2012

5 keer bekeken
Hallo.ik heb vorige winter een medinilla gekregen van iemand waarvan de bladeren bruin waren.ik heb de bruine stukken eruit geknipt en de plant leefde weer op.Maar er willen maar geen nieuwe bladeren komen.
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla

Gepubliceerd: 19 apr 2012

0 keer bekeken
Ik heb van iemand een medinilla gekregen waar de bloemen al af waren.Het blad werd bruin.Die bruine stukken in het blad heb ik afgeknipt.de bladeren zien er stevig uit en ik besproei hem met water.
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla magnifica

Gepubliceerd: 28 mrt 2012

9 keer bekeken
Momenteel ben ik bezig met een afstudeer scriptie over de Medinilla en ik ben erg niewsgierig naar jullie ervaringen met deze plant!
Lees verder...
Forumonderwerp vocht in huis op pijl brengen

Gepubliceerd: 21 jan 2012

6 keer bekeken
Ik heb eens een kleine medinilla gekregen maar niet kunnen houden door blad uitval. Was maar een kleintje, baal hier toch van.Deze stond pal voor een groot raam op de noordzijde.Wel geen volle zon maar wel veel licht.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is of zijn uw lievelings kamerplant(en) ?

Gepubliceerd: 15 jan 2012

5 keer bekeken
Mijn lievelings kamerplanten zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla onderhouden

Gepubliceerd: 21 nov 2011

0 keer bekeken
Weet niet hier of in het kamerplanten forum de vraag te stellen.
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes in de medinilla magnifica

Gepubliceerd: 20 nov 2011

129 keer bekeken
Ik heb deze zomer 2 mooie kamerplanten gekocht ,met groene bladeren en 5 prachtige roze bloemen.
Lees verder...
Forumonderwerp medinella

Gepubliceerd: 22 jul 2011

5 keer bekeken
Hallo, 3 a vier maanden terug heb ik een medinella gekocht (2 stuks)Nu zijn we een paar maanden verder en is hij al zijn besjes kwijt en zijn de bloemen ook erg slap..
Lees verder...
Forumonderwerp bromelia?

Gepubliceerd: 29 jan 2011

7 keer bekeken
Wie kan mij helpen aan de naam van deze plant:
Lees verder...
Forumonderwerp medinilla

Gepubliceerd: 30 sep 2010

5 keer bekeken
Enkele jaren geleden heb ik een Medinilla met maar liefs vijf knoppen aangeschaft, alleen stond hij scheef in de pot maar dat deerde de plant niet.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 19 sep 2010

0 keer bekeken
Hallo wie weet de naam van deze planten wie kan mij vertellen hoe ik deze plant moet onderhouden en of hij wintervast is of dat hij naar binnen moet in de winter.alle info is welkomzie fotoalvast bedankt
Lees verder...
Stel een tuinvraag