Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp hagelschot, schurft of beiden?

Gepubliceerd: 16 aug 2023

29 keer bekeken
Ik heb dit voorjaar een piepjong perenboompje (doyenne) geplant, containergekweekt met een aardige maar niet al te grote kluit.Het is een laagstamboompje van 1.60 tot 1.80 meter.
Lees verder...
Forumonderwerp slaapboom

Gepubliceerd: 25 jul 2023

113 keer bekeken
Is dit een goed klimaat voor de slaapboom.en kan hij tegen de volle zon ?
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom herkenning en dood blad

Gepubliceerd: 11 jun 2023

35 keer bekeken
Hi allemaal,
Lees verder...
Tuininformatie creeer een magische tuinbeleving: tips voor de perfecte buitenverlichting

Gepubliceerd: 16 mei 2023

7 keer bekeken
Sfeer creëren in je tuin op lange zomeravonden of juist in de winter wanneer het vroeg donker wordt. Hoe doe je dat beter dan met de juiste buitenverlichting?
Lees verder...
Forumonderwerp 2 planten

Gepubliceerd: 13 mei 2023

47 keer bekeken
Weet iemand wat de plant is met de witte bloemen is dit onkruid ???? En weet iemand de naam van het boompje?? Alvast bedankt voor het meedenk3n  Mvrgr carla
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor soort boom is dit?

Gepubliceerd: 30 apr 2023

41 keer bekeken
We hebben deze boom in de tuin maar zijn niet zeker van het soort. De boom lijkt het wat moeilijk te hebben en veel takken hebben geen blad. We vragen ons af hoe het te onderhouden en eventueel snoeien. Bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp bladverlies citrus sinensis

Gepubliceerd: 06 dec 2022

41 keer bekeken
enkele maanden geleden hebben wij een grote Citrus Sinensis aangeschaft we -gezien de kou- sinds 4 weken binnen hebben staan en in een lichte erker willen laten overwinteren.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe boom of onkruid?

Gepubliceerd: 22 jul 2022

42 keer bekeken
Wie kan mij helpen...dit boompje staat opeens in onze tuin! Is t onkruid of toch een boom?
Lees verder...
Forumonderwerp ik ben benieuwd of iemand deze plant kan benoemen

Gepubliceerd: 14 jul 2022

78 keer bekeken
Ik heb m enkele jaren geleden bij een bloemist gekocht die m zelf ook niet kon benoemen. Hij is n tijdje bijna doodgegaan en dan plant ik ze meestal in de tuin, hopende dat ze t dan weer beter doen door gebrek aan zonlicht of voeding binnenshuis.
Lees verder...
Forumonderwerp druivenboom, wat is er aan de hand?

Gepubliceerd: 23 mei 2022

43 keer bekeken
Ik kan een druivenboom overnemen maar vraag mij af of dat verstandig is. Ik had meer blad verwacht voor deze tijd van het jaar. Wie weet wat hier aan de hand is?
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom?

Gepubliceerd: 29 apr 2022

103 keer bekeken
Goedenavond, Is er iemand die weet wat voor boom dit is? En is de boom nog levensvatbaar? , hij is gesnoeid eind 2020 maar doet op een paar scheuten vanonder na niet veel meer! Zou ik hem kaal moeten snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp slangenden apenstaartboom enz

Gepubliceerd: 16 apr 2022

66 keer bekeken
‽Bij buren verder op staat een mega slangenden en ik ben een echte liefhebber van die soort. Nou gaat die boom er binnenkort uit, hij is te groot geworden en ze willen wat nieuws
Lees verder...
Forumonderwerp heeft deze boom een ziekte?

Gepubliceerd: 16 mrt 2022

169 keer bekeken
We hebben een mooie boom in onze tuin staan, maar deze ziet er sinds een jaar niet gezond meer uit. De stam pelt volledig af en er lijkt zich een soort schimmel op de Stam te vormen.
Lees verder...
Forumonderwerp is deze boom nog te redden?

Gepubliceerd: 28 aug 2021

185 keer bekeken
Wij hebben al jaren een conifeer boom in de tuin staan. Sinds een paar jaar krijgt hij wat bruine takken en nu valt me op dat het wel heel erg wordt. Is deze boom nog te redden of gaat hij langzaam aan dood?
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit?

Gepubliceerd: 02 aug 2021

43 keer bekeken
Kan iemand mij helpen om te weten te komen welk soort boom dit is? Hartelijk bedankt!
Lees verder...
Tuininformatie verschillende soorten verlichting in de tuin voor extra sfeer

Gepubliceerd: 15 jun 2021

30 keer bekeken
Met de juiste tuinverlichting kun je ook als het donker is van jouw tuin genieten. Door een lichtplan op te stellen kies je voor de juiste verlichting.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke boom dit is?

Gepubliceerd: 10 apr 2021

123 keer bekeken
We zijn vorig jaar verhuisd naar een nieuwe woning, waar een grote boom in de tuin staat. We weten niet wat voor soort boom het is.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe oud wordt een suikeresdoorn gemiddeld genomen?

Gepubliceerd: 02 feb 2021

40 keer bekeken
Onze suikeresdoorn is nu ong 120 jaar oud. We zijn benieuwd hoe oud deze bomen gemiddeld worden? Dank en grt Daan
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en een vraag over onze geliefde appelboom

Gepubliceerd: 24 dec 2020

93 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp bast probleem

Gepubliceerd: 31 okt 2020

82 keer bekeken
Goedendag,
Lees verder...
Forumonderwerp welk soort boom is dit ?

Gepubliceerd: 25 okt 2020

42 keer bekeken
Hoi iedereen
Lees verder...
Forumonderwerp plantenmishandeling?

Gepubliceerd: 21 sep 2020

140 keer bekeken
Hoi! Ik ben nieuw op dit forum en ik wilde een vraag stellen m.b.t. plantenmoraal of ethiek.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom en ziekte is dit?

Gepubliceerd: 07 aug 2020

69 keer bekeken
Hey, kan iemand me vertellen welk soort boom dit is? Hij begint zijn bladeren al te verliezen en onderaan de stam lijkt er schimmel te staan. Weten jullie ook of hij ziek is en hoe dit aan te pakken? Hopelijk nog niet te erg:).
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op sierappel

Gepubliceerd: 06 aug 2020

552 keer bekeken
Onze sierappel heeft te lijden van een grijze schimmel. Hoe kunnen we dit bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in parasolboom

Gepubliceerd: 29 apr 2020

67 keer bekeken
Goede avond, Weet iemand wat voor ziekte of ongedierte in onze boom zit en wat ik eraan kan doen?Krijg het niet gevonden op internet.Het begint met een soort staafje wat op het blad groeit waarna het blad afsterft.
Lees verder...