Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie de pracht van groenblijvende hagen in je tuin

Gepubliceerd: 04 okt 2023

10 keer bekeken
Groenblijvende hagen zijn niet alleen mooi om te zien, maar bieden ook veel praktische voordelen voor je tuin. In dit artikel worden de drie populairste groenblijvende hagen besproken en lees je meer over de positieve eigenschappen.
Lees verder...
Forumonderwerp van welke plant zijn deze bloemen

Gepubliceerd: 22 aug 2023

49 keer bekeken
Beste forumleden, Vandaag heeft mijn vrouw, van een cliënte, deze 2 bloemen gekregen. Mevrouw had deze ook gekregen, máár weet niet van welke plant, struik deze afkomstig is. De bloemen zien eruit als vogels en zien er apart uit.
Lees verder...
Forumonderwerp franse struik? met witte geurende bloemen

Gepubliceerd: 17 aug 2023

29 keer bekeken
Beste allen,  Tijdens mijn vakantie in Frankrijk kwam ik deze heerlijk geurende struiken met witte bloemetjes tegen. Ze lijken een beetje op Jasmijn maar groeien in trossen. Het blad is ook anders dan Jasmijn?
Lees verder...
Forumonderwerp struik- of stamtomaat (i.v.m. dieven)?

Gepubliceerd: 05 jun 2023

77 keer bekeken
Hoi allemaal, Na 100x googelen en over kenmerken lezen en deze bekijken weet ik het nog steeds niet, ik twijfel steeds weer: Zijn dit nou struik- of stamtomaten?
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze struik

Gepubliceerd: 04 jun 2023

24 keer bekeken
Wie kent deze struik of plant.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit meeldauw in mijn druif?

Gepubliceerd: 29 mei 2023

22 keer bekeken
In deze merlot struik heb ik nooit eerder een aandoening gehad. Is dit meeldauw? Het ziet er wat anders uit dan ik gewend ben van andere druivenrassen die ik heb waar ieder jaar meeldauw in voorkomt..
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze struik

Gepubliceerd: 25 mei 2023

26 keer bekeken
Beste lezers van dit bericht ,weet iemand wat voor een struik dit is ? wij kwamen hem tegen in Noord Frankrijk en hij geurde vrij sterk. bij voorbaat dank en m.vr.gr.,Bert
Lees verder...
Forumonderwerp hoe wordt mijn boom weer gezond?

Gepubliceerd: 14 mei 2023

19 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp framboos groeit niet

Gepubliceerd: 23 feb 2023

65 keer bekeken
Vorig jaar heb ik een framboos gekocht en met planten de struik ingekort. Ze kreeg toen 2 framboosjes. De plant groeit helemaal niet maar nu heeft ze weer 1 klein framboosje. Wat doe ik fout en wie kan mij advies geven?
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze plant

Gepubliceerd: 18 nov 2022

38 keer bekeken
Deze plant staat sedert ongeveer een maand in bloei. Het is nu een struik van 2 m. Kan je hem stekken en hoe?
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom ( of struik) ?

Gepubliceerd: 18 okt 2022

39 keer bekeken
Goedemorgen, Ik heb al meer dan 40 jaar een boom in mijn voortuin, waarvan ik niet weet hoe hij heet. Regelmatig bloeit ie met kleine witte bloemetjes twee keer per jaar, nu bloeit hij ook.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien blauwe bes

Gepubliceerd: 03 okt 2022

28 keer bekeken
Deze blauwe bessenstruik stond in pot en wordt in de volle grond geplant in zuurminnende grond. Omdat de plant 1 jaar oud is en het niet uitmuntend doet! s het raadzaam om deze struik te snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie struik?

Gepubliceerd: 30 aug 2022

45 keer bekeken
Kan iemand me vertellen wat dit voor struik is?
Lees verder...
Forumonderwerp hibiscus dood?

Gepubliceerd: 01 aug 2022

74 keer bekeken
In het vroege voorjaar heb ik een hibiscus van 1,5 meter hoog in mijn tuin verplaatst.
Lees verder...
Tuininformatie 5 tips voor een hondbestendige tuin

Gepubliceerd: 28 jul 2022

21 keer bekeken
De roodborstjes tjilpen, het is warm genoeg om je hond weer in je tuin te laten lopen, en niemand van ons kan stoppen met niezen. Dat klopt: er is weer een glorieus tuinseizoen aangebroken!
Lees verder...
Forumonderwerp braam aangetast

Gepubliceerd: 24 jul 2022

77 keer bekeken
Deze braam heeft vorig jaar vele kilo's opgeleverd. Nu zijn er een paar takken met bramen die deze lichte bessen hebben, het is zacht. Ook op een stukje land dat we op 1 km hebben staat een ander soort met dezelfde aantasting
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze boom/struik?

Gepubliceerd: 30 jun 2022

89 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde witte 'cocoonen'? op takken van hortensia

Gepubliceerd: 24 jun 2022

181 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de naam van deze struik?

Gepubliceerd: 19 mei 2022

39 keer bekeken
Het is een kleine struik.
Lees verder...
Forumonderwerp plaag van kleine zwarte insecten

Gepubliceerd: 27 apr 2022

99 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb last van kleine zwarte insecten in mijn tuin. Deze vermenigvuldigen zich aan een hoog tempo en ik vind hen terug op hout, beton, karton, plastic en planten. Weet iemand wat ik kan doen om deze te bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit?

Gepubliceerd: 10 apr 2022

50 keer bekeken
Welke struik staat er in onze (overnomen) tuin? 1,25 m. hoog, houtige takken á La Liguster.. Bloeit nu met één tak. Nieuwe stukjes tak zijn rood aan de bovenzijde, groen aan de onderzijde Trosje witte bloemetjes. Ruikt niet aangenaam.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke struik dit is?

Gepubliceerd: 18 mrt 2022

41 keer bekeken
De bladeren van deze struik op stam zijn bijna helmaal verdord. Wie ken de naam en hoe moeten we hem onderhouden/er weer bovenop helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp op zoek naar plant of struik voor buiten

Gepubliceerd: 25 feb 2022

43 keer bekeken
Hoi Allemaal Hebben jullie voor mij ideetjes. Ik ben op zoek naar een plant of kleine struik met witte bloemen die in de volle zon kan en winterhard is. Thanx Sanneke
Lees verder...
Forumonderwerp stachyurus praecox

Gepubliceerd: 20 feb 2022

14 keer bekeken
mijn exemplaar is nogal eenzijdig (vanwege struiken aan de buurmanzijde) gegroeid met enorm lange takken en op t einde kleine bloemknopjes. Hoe kan ik die (na de bloei denk ik) het beste een beetje in model snoeien. matig of flinke snoei?
Lees verder...
Forumonderwerp vergeeld gras, dode struik en molshopen!?

Gepubliceerd: 06 okt 2021

48 keer bekeken
De laatste paar weken is er van alles aan de hand met onze tuin.
Lees verder...