Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp cactus

Gepubliceerd: 14 jun 2023

44 keer bekeken
Hallo, mijn cactus is aan de onderkant van de stam slap geworden. Weet iemand hoe dit komt. 
Lees verder...
Forumonderwerp hallo iedereen

Gepubliceerd: 03 okt 2022

12 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien blauwe bes

Gepubliceerd: 03 okt 2022

28 keer bekeken
Deze blauwe bessenstruik stond in pot en wordt in de volle grond geplant in zuurminnende grond. Omdat de plant 1 jaar oud is en het niet uitmuntend doet! s het raadzaam om deze struik te snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp wilgjasmijn (cestrum parqui) snoeien en stekken

Gepubliceerd: 22 nov 2020

69 keer bekeken
Hallo! Een paar weken geleden kreeg ik een al best grote Wilgjasmijn, heet ook wel chileense jasmijn of Cestrum Parqui (lengte, op stam, ong. 1.20 m). 
Lees verder...
Forumonderwerp is deze opuntia? te redden?

Gepubliceerd: 08 jun 2020

186 keer bekeken
Goedemiddag allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp probleem met cactus

Gepubliceerd: 28 feb 2020

124 keer bekeken
Hallo mede forum gebruikers. Ik heb een probleem met mijn cactus. Ik heb deze cactus een jaar geleden gekocht en op een wat donkere hoek van mijn bureau gezet. Een paar weken later heb ik bedacht dat hij beter bij het raam kon staan.
Lees verder...
Forumonderwerp amaryllis

Gepubliceerd: 07 jan 2020

16 keer bekeken
Onze Amaryllissen hebben een rustperiode gehad van ongeveer 8 weken. Daarna de bollen opgepot en water en voedsel gegeven en op een warme plaats gezet. Nu komen er alleen bladeren uit de bol ipv stengels voor een bloem.
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd over asparagus

Gepubliceerd: 11 nov 2019

150 keer bekeken
Deze plant heeft dringend nieuwe aarde (voeding) nodig en dus een grotere pot. Maar de huidige pot is al behoorlijk groot.
Lees verder...
Forumonderwerp is deze flinke jongen nog te redden?

Gepubliceerd: 10 feb 2019

119 keer bekeken
Hallo, deze cactus is onder aan de stam gescheurd en vanuit deze scheur gaan ‘rotten’
Lees verder...
Forumonderwerp vleesetende plant veel dode klauwen

Gepubliceerd: 06 dec 2018

50 keer bekeken
Hallo, ik heb een paar weken geleden een vleesetende plant gekocht, het is een leuk ding. Het probleem is, dat er veel klauwen dood gaan ( of hoe die ook heten).
Lees verder...
Forumonderwerp cactus probleem

Gepubliceerd: 16 aug 2018

158 keer bekeken
Beste cactusliefhebbers
Lees verder...
Forumonderwerp is dit wolluis op mijn cactus?

Gepubliceerd: 11 nov 2017

753 keer bekeken
Hallo, Sinds een tijdje zit er op mijn cactus Mammillaria spinosissima rubrispina een witte wollige substantie (zie de foto). Is dit wolluis? En zo ja, hoe krijg ik dit het beste eraf? Alvast dank voor reactie Kyra
Lees verder...
Forumonderwerp welke cactussen zijn dit?

Gepubliceerd: 29 mei 2017

1,179 keer bekeken
Vandaag voor het eerst bij kwekerij Cactusflower in Rumst geweest (is zeer de moeite waard). Ik heb een mooie selectie verzameld, maar ben volledig nieuw in de Cactus wereld, dus kan wel wat hulp gebruiken bij het determineren.
Lees verder...
Forumonderwerp rustperiode

Gepubliceerd: 20 apr 2017

4 keer bekeken
Het is weer lente. In de winter hebben vele bloemen en planten een rustperiode. Voor een aantal kamerplanten wordt ook een rustperiode aanbevolen. Zowel voor planten met wortels en met bollen. Gebeurt er in die periode iets m.b.t.
Lees verder...
Forumonderwerp groeit de bloem knop nog ?

Gepubliceerd: 04 mrt 2017

10 keer bekeken
groeit de bloem knop nog ? heb hem ongeveer 1 maand.
Lees verder...
Forumonderwerp euphorbia ingens.

Gepubliceerd: 03 feb 2017

835 keer bekeken
Hoi, ik heb een jaar geleden een euphorbia ingens gekocht op marktplaats.
Lees verder...
Forumonderwerp kalanchoe copper spoons

Gepubliceerd: 05 jan 2017

13 keer bekeken
1 blaadje gestekt, krijg er gelijk een bloemstengeltje bij :)) Haal het niet weg ook al gaat het misschien ten koste van de groei, afwachten maar.
Lees verder...
Forumonderwerp euphorbia ingens

Gepubliceerd: 28 nov 2016

25 keer bekeken
Mijn plant lijkt te verdrogen. Hij voelt niet zo stevig,vlezig aan. Dit jaar ook geen nieuwe uitlopers gehad. Wat gaat er mis? Staat al jaren in de vensterbank op n zonnige plaats.
Lees verder...
Forumonderwerp opuntia cactus

Gepubliceerd: 25 okt 2016

47 keer bekeken
Hallo, Bij het kopen van schildpaddenvoer heb ik ook een deel van een opuntia cactus plant meegekregen. Ik ben ermee bekend dat deze aan de schildpadden kan worden gevoerd.
Lees verder...
Forumonderwerp hippeastrum

Gepubliceerd: 17 okt 2016

3 keer bekeken
ik heb 3 hippeastrum bollen die gebloeid hebben afgelopen zomer, deze heb ik donker bewaard in de grond, wat gegeven af en toe. gaan die weer bloeien dit jaar als ik ze in het raamkozijn zet nu? of bloeien ze eens per jaar?
Lees verder...
Forumonderwerp cactus groeit scheef

Gepubliceerd: 14 sep 2016

2,654 keer bekeken
Ik heb in oktober in de intratuin een kleine cactus gekocht. Deze begon in februari te groeien en de laatste week groeit hij nogal scheef. Ik zou dus willen weten hoe ik het weer recht laat groeien?
Lees verder...
Forumonderwerp choisya ternata

Gepubliceerd: 13 mei 2016

233 keer bekeken
Ik heb een heel erg grote choisya Aztec pearl die ik wil gasp verpllatsen.
Lees verder...
Forumonderwerp tamme kastanje kweken gambia

Gepubliceerd: 25 apr 2016

102 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp boerenjasmijn verplaatsen

Gepubliceerd: 11 apr 2016

1,474 keer bekeken
Dag allemaal, Wij hebben een stevige boerenjasmijn in de tuin. Hij staat er nu 7 jaar in, denk ik. Maar we willen hem graag een stukje verplaatsen. Kan dat nu nog? Hij begint net de eerste puntje van nieuw blad te vertonen.
Lees verder...
Forumonderwerp rare plekken op de cactus ?

Gepubliceerd: 25 mrt 2016

228 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Stel een tuinvraag