Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp stamrozen

Gepubliceerd: 25 jun 2017

104 keer bekeken
Hoi, Een week geleden (op een warme dag) twee stamrozen gepland (Guirlande d amour). Bij beide stamrozen beginnen de blaadjes te hangen en dood te gaan. De bloemen zijn ook na een week uitgebloeid of dood, zie foto's.
Lees verder...
Forumonderwerp rozen inkorten?

Gepubliceerd: 22 mei 2017

56 keer bekeken
Even een rare vraag misschien. Ik hou erg van rozen en heb er in soorten en maten van in mijn tuin staan. Ze zitten nu volop in de knop. Sommige schieten ook behoorlijk door.
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos symphatie

Gepubliceerd: 18 sep 2014

1 keer bekeken
Ik heb een aantal klimrozen (Symphatie) tegen een muur aan laten groeien, deze doorbloeiende soort is echter na het tweede jaar veel te hoog geworden ik kan ze niet meer leiden doordat deze
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos verplaatst, gaat hangen

Gepubliceerd: 02 jun 2010

76 keer bekeken
Ik heb vorige week een klimroos verplaatst, de eerste paar dagen leek het goed te gaan, maar nu gaan de knoppen hangen. Kan ik hem nog redden, of toch maar tot 15cm inkorten?
Lees verder...
Forumonderwerp aspirin rozen - hoe/wanneer mesten en snoeien ?

Gepubliceerd: 18 nov 2008

7 keer bekeken
we hebben enkele perkjes aspirin rozen sinds vorig jaar, en krijgen nu redelijk tegenstrijdig advies over wanneer (en hoe kort) deze moeten gesnoeid worden en wanneer er bemest moet worden.
Lees verder...
Forumonderwerp had ik klimroos moeten snoeien?

Gepubliceerd: 14 mrt 2008

7 keer bekeken
Ik heb vorig jaar een klimroos gepland met drie hooftakken. Twee daarvan zijn goed uitgelopen, één tak bleef klein. Nu krijgen de hoofdtakken nieuwe blaadjes, echter alléén aan het uiteinde. De rest van de tak blijft kaal.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien of niet

Gepubliceerd: 23 sep 2007

3 keer bekeken
Hey,dit is het eerste jaar dat we een een bloemenperkje gehad hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp rozen snoeien

Gepubliceerd: 11 apr 2005

1 keer bekeken
Ik heb vorig jaar kleine rozen in mijn tuin gezet. Deze hebben ook gebloeid, maar moet ik ze nu weer helemaal snoeien om er weer bloemen in te krijgen?
Lees verder...
Forumonderwerp rozenstruik snoeien

Gepubliceerd: 29 feb 2004

0 keer bekeken
ik heb een rozen struik staan die wil ik inkorten,zo dat de klimop gelijkmatig omhoog groeit kan dat,en ik wil de zij takken weg knippen is dit de juiste manier ?om dan van de zomer een volle rozen klimop te hebben
Lees verder...