| Naar lucht happende goudvis
|
snekre
:
06-11-2009 | Goedendag,
Sinds enkele maanden houd ik vissen, in de begintijd eigenlijk zonder enkele problemen. Echter op een gegeven moment begonnen de vissen om mij nog onduidelijke reden de hele tijd naar boven te zwemmen om lucht te happen, terwijl er naar mijn weten (eerdere ervaringen met goudvissen) voldoende waterplanten in zaten. Luchtpompje heeft eveneens weinig effect. Waarschijnlijk is het probleem niet zuurstofgebrek? Aan het schoonmaken kan het lijkt me ook niet te liggen, gezien ik de bak wekelijks schoonmaak (met alleen water en apart sponsje voor de bak). Voeren gebeurt eens per dag, rond hetzelfde moment.
Helaas zijn er twee goudvissen gesneuveld, beiden waren hele fanatieke luchthappers, ondanks dat ze na elkaar in de bak kwamen. De vis die er nu inzit is sinds het begin aanwezig en ondanks dat er niet echt urgente problemen zijn, vraag ik me toch af wat het 'luchthappen' betekend en wat er eventueel aan te doen is.
Is het mogelijk dat er iets op de stenen zit ondanks het schoonmaken? Aan de planten ligt het waarschijnlijk niet, verschillende planten erin en eruit en zelfs na schoonmaken blijft het effect hetzelfde.
Mvg,
Justin

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|