Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp zieke olijfwilg

Gepubliceerd: 13 mrt 2016

4,079 keer bekeken
Vorig jaar heb ik al vroeg in de lente last gehad van luis in de olijfwilgen. Nu lijkt hij alweer ziek te zijn. Veel geel blad en vuil blad. Wat kan ik hier aan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen zaaien

Gepubliceerd: 04 feb 2015

150 keer bekeken
Zijn er mensen die het ooit al geprobeerd hebben om orchideeën te zaaien? Ik ben nieuwsgierig in welke mate dit eigenlijk slaagkans heeft.
Lees verder...
Forumonderwerp braam blad wordt paars

Gepubliceerd: 16 mrt 2014

32 keer bekeken
Hallo, hopelijk kan me iemand advies geven.Sinds Oktober vorig jaar staat onze flinke bramenstruik op een andere plek.Vorig jaar was de plant in prima konditie en gaf erg veel bramen.
Lees verder...
Forumonderwerp over een plant die wij thuis hebben

Gepubliceerd: 16 mei 2013

3 keer bekeken
Wij zijn al een tijdje heel benieuwd naar wat wij nu voor een plant hebben.Ik vindt het een soort wonderplant,omdat deze al iets van ca.40jaaroud is!Daarbij is de voedingsbodem nooit ververst en lijkt dit wel een soort van
Lees verder...
Forumonderwerp dactylorhiza verplanten?

Gepubliceerd: 18 jun 2012

23 keer bekeken
we wonen in een doodlopende straat. Het laatste huis staat nu al een jaar leeg. Vorige week zijn de nieuwe eigenaars begonnen met de renovatie's. Nieuwsgierig als we zijn even gaan kijken en een praatje gaan doen.
Lees verder...
Forumonderwerp hibiscus woodbridge , dood??

Gepubliceerd: 08 jun 2012

30 keer bekeken
Nog steeds zit er geen enkel blad aan 3 van onze Hibiscus-struiken...
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel in kweekbak

Gepubliceerd: 18 apr 2012

96 keer bekeken
Wij willen graag een moestuin en hebben afgelopen zonden kruiden en sla zaadjes in een kweekbakje gedaan. Sommigen beginnen al te kiemen.We zien echter ook schimmel in de bak, vooral bij de slaplantjes.
Lees verder...
Forumonderwerp anti algea 50.000

Gepubliceerd: 19 mrt 2012

45 keer bekeken
Ik heb afgelopen jaar een filterset overgenomen. Hier zat een apparaat bij dat ik niet kende. Een beetje googlen en het blijkt een anti algea 50.000 te zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp beginnende aquarium

Gepubliceerd: 25 jan 2012

2 keer bekeken
speel al een tijdje om een aquarium te maken/beginnen. zag vandaag een klein aquarium bij de blokker ( ongeveer 40 liter). klein pompje , wat verlichting ( als ik het goed zag) . is deze bak goed om te beginnen?
Lees verder...
Forumonderwerp bletila zaaien met behulp van mobiele zaaibox

Gepubliceerd: 12 nov 2011

14 keer bekeken
Hierbij zoals beloofd het verslag van het zaaien van Bletila met behulp van de mobiele zaaibox. Benodigheden.
Lees verder...
Forumonderwerp thailand

Gepubliceerd: 31 okt 2011

1 keer bekeken
een vriend gaat naar thailand en brengt orchideeën mee, welke soorten kan ik verwachten? is zaaien moeilijk, hij brengt ook zaad mee. groetjes
Lees verder...
Forumonderwerp voedingsbodem of niet ?

Gepubliceerd: 20 sep 2011

4 keer bekeken
de 2de aqua. uitgekuist en wil hem nu opnieuw opstarten. er komen goudvissen in . Nu is mijn vraag moet ik wel of niet een voedingsbodem gebruiken ? Alvast bedankt,mvg Caroline
Lees verder...
Forumonderwerp gazon

Gepubliceerd: 12 mrt 2010

25 keer bekeken
Dag allen,
Lees verder...
Forumonderwerp sterke framboos gezocht

Gepubliceerd: 07 feb 2010

12 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp couveuze keiki's

Gepubliceerd: 14 jan 2010

105 keer bekeken
Hoi, heb een probleem. Had op de beurs een klein afgesloten potje gekocht met 4 miniplantjes. Het potje en het plastic zakje eromheen, alles moest dichtblijven tot april, of totdat de gelei waar ze in staan bijna op was.
Lees verder...
Forumonderwerp gevraagd: phalaenopsis zaaddozen

Gepubliceerd: 19 dec 2009

8 keer bekeken
Ik wil graag zelf wat phalaenopsis proberen te kweken.Hebben jullie misschien wat zaaddozen van een phalaenopsis over of graag wil schenken, zodat ik het kan proberen.Ik weet hoe te werk moet gaan.
Lees verder...
Forumonderwerp kruisen

Gepubliceerd: 13 nov 2009

3 keer bekeken
Hoe kruis je Orchideën?Met een kwastje? Alvast bedankt voor uw reactie..
Lees verder...
Forumonderwerp opstarten aquarium

Gepubliceerd: 10 nov 2009

10 keer bekeken
Ik ben aan het orienteren om een (klein) aquarium te beginnen en heb wat algemene vragen waarover ik soms verschillende antwoorden krijg.
Lees verder...
Forumonderwerp lavastenen in vijver

Gepubliceerd: 20 okt 2009

563 keer bekeken
Ik heb een vijver van 10000 liter. Momenteel wordt deze gefilterd via een moerasfilter van 3 kubieke meter lavastenen, maar dit geeft niet het verhoopte resultaat.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe planten in de tuin, verzorging en groei

Gepubliceerd: 17 aug 2009

9 keer bekeken
hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp extra kalk tetrastigma?

Gepubliceerd: 09 jun 2009

11 keer bekeken
Al jaren heb ik een tetrastigma in huis maar kortgeleden las ik ergens dat deze plant vooral van extra kalk in de voedingsbodem houdt.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee zaad

Gepubliceerd: 03 mei 2009

50 keer bekeken
hoe kan ik het beste orchideeën bestuiven?wat is de beste manier om het zaad te onstmette (zonder het om te lggen)?hoe lang duurt het ongeveer ( in maanden graag)?kan ik het grond gebruiken van verpotte orchideeën?
Lees verder...
Forumonderwerp gh; kh en ph

Gepubliceerd: 24 apr 2009

71 keer bekeken
Forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp winterbescherming

Gepubliceerd: 15 feb 2009

2 keer bekeken
Omdat het hier overdag soms regent en/of wat sneeuwt en 's nachts toch weer vriest heb ik voor 2 kleine palmboompjes een afdakje gemaakt.Misschien een idee voor als het weer steviger gaat vriezen?
Lees verder...
Forumonderwerp 18 ) livistona chinensis (zone 9-12)

Gepubliceerd: 06 dec 2008

86 keer bekeken
Tekst overgenomen uit;Burnie, G. et al, (1999) Botanica (Nederlandstalige editie), p. 536.(isbn 3-8331-1254-9)
Lees verder...